Goedemorgen ! Ik ben pas 11 weken zwanger en weet het geslacht nog niet. Toch begon ik een beetje mijn mening over namen uit te spreken. Nu blijkt dat mijn partner het onmogelijk eens kunnen worden. Mijn zoon zoon ( uit vorige relatie ) heet Otis, ik heb zelf een aparte Franse naam ( Bibiche ) en dit toekomstige kindje word half Koreaans. Mijn vriend vind alleen namen zoals Eva, Lisa , Michelle etc leuk. Nu zijn het wel leuke namen, maar zou ik mijn dochter zelf nooit zo noemen. ( even over meisjes namen dan )Zelf zit ik toch meer in het straatje van May, Nova, Chloe, Noe , Etc te denken. Dit zijn dus echt 2 verschillende soorten stijlen. Zijn wij de enige ? Gelukkig hebben we nog een poosje, en als we het geslacht weten kunnen we gerichter zoeken. Maar tot nu toe is er echt geen raakvlak met elkaar. Wie herkent dit ?
Bij ons zijn meisjesnamen geen probleem, maar bij jongensnamen zitten we totaal niet op één lijn. Dus wel herkenbaar. Mijn man keurt alles af, dus nu heb ik hem de opdracht gegeven om een lijstje te maken met meer dan 1 naam hij heeft namelijk 1 favoriete jongensnaam. Succes!!
Gewoon even laten zakken. Of hem inderdaad een top 10 lijstje laten maken. En jij ook. Samen later kijken. Kun je dr even over nadenken. Misschien al vast wensen vast stellen wat jullie beiden wel mooi vinden. 1 2 of 3 of 4 lettergrepen. Noor Nora of Noralie of Noraline bijvoorbeeld Open einde op een klinker zoals e, a of i. Bijvoorbeeld Lise Lisa Lizzy, of afsluiten met medeklinker Marlies. Welke letters vind je juist heel mooi of helemaal niet. Als je hier over na gaat denken, hebben jullie misschien een gemeenschappelijk kader waarbinnen heel veel leuke namen vallen. En dan lijken Eva en Nova best op elkaar! Geef het de tijd. Mijn man had ook even tijd nodig. En laat af en toe hele lelijke namen vallen ( als voorbeeld) en dan hele mooie. Dan valt t in perspectief misschien best mee😉 Succes!
Een lijstje inderdaad. Kun je nu mooi mee beginnen, dan heb je nog even. Wij hebben ieder een lijstje gemaakt met ieder een stuk of twintig namen. Vervolgens op het lijstje van de ander gekeken en daar de acceptabele namen uitgekozen. Van de in totaal zo'n veertig namen bleven er dan een stuk of drie over en die hebben we even op ons in laten werken en daar dan de definitieve naam uitgekozen. We hebben echt een totaal andere smaak, want namen waarvan ik wist dat ze voor mijn vriend bij voorbaat zouden afvallen, zette ik niet eens op de lijst. Maar met de uiteindelijke namen van onze kinderen ben ik dik tevreden.
Wij zitten redelijk op 1 lijn, maar (en daar komt de maar) alleen met namen die we vreselijk vinden. De namen waarbij een van ons echt verliefd is zit de ander van 'nah, niet vreselijk, maar ook niet geweldig'