Het ligt een beetje aan de combi. Ik zou niet kiezen voor Pieter Stan de Man Maar Pieter Lodewijk van Dijk kan heel goed.
Ik zou het wel doen als jullie het graag willen. Hoe vaak worden alle namen nu hardop achter elkaar uitgesproken?
ik vind die derde naam erbij wel een handige optie. Dan breekt het de klank een beetje bij de volledige naam.
Kun je de 2e naam niet afkorten? Dus bijvoorbeeld Pieter Wes van Kessel? Zou een tussenweg kunnen zijn. Wil je die naam niet als eerste naam? Is wel een naam die zeker iedereen onthoudt!
Ik zou niet de eerste en tweede naam husselen en dan de tweede naam als roepnaam. Iemand die ik ken heeft dat, en dat is zeer irritant. Moet altijd uitleggen waarom hij een andere voorletters heeft dan zijn roepnaam. Dan zou ik echt nog een derde naam erbij zetten. Pieter Wessel xxx van Kessel. Dan is het echt al véééél minder storend. En dan kun je meteen een andere opa of oom vernoemen. Ook leuk, toch?
Dank allemaal! Ik twijfel nog wel, jullie reacties zijn verdeeld. Afkorten kan niet, en inderdaad, wat sommigen al zeiden: hoe vaak spreek je alle namen hardop uit... Maar toch klinkt het gewoon niet mooi vind ik. Een extra vernoeming erbij vind ik zelf ook niet zo leuk, omdat onze dochter ook maar 2 namen heeft. Hou er wel van dat dat hetzelfde is voor ons zoontje. We denken er nog wel even over na... Gelukkig zijn we wel al uit over de roepnaam, dat is het belangrijkst