Hmmmm wat een verschillende reacties allemaal, nu twijfel ik nog meer Maar problemen kan ik dus er over het algemeen niet mee verwachten. Nou ik ga er nog maar eens goed over nadenken. Op zich vind ik het zelf ook veel fijner als eerste naam roepnaam wordt, maar dat klinkt gewoon niet mooi. Pffff wat is het bedenken van een perfecte naam moeilijk
Jaa maar dit zou ik zelf ook niet doen. Het gaat bij mij om twee namen en zijn roepnaam komt dan wel voor in zijn volledige naam. In mijn geval gaat het ook nog eens om een Turkse naam wat nauwelijks voorkomt, zelfs niet onder de Turken. Dus wanneer zijn naam wordt genoemd zal wel gelijk duidelijk zijn om wie het gaat.
Het is niet raar maar onhandig...mijn zwager heeft het er wordt regelmatig Johan genoemd bij officiele instanties terwijl hij Richard heet.. Mijn ex had 1 naam op papier en zijn roepnaam stons niet eens ergens vermeld...en leken niet eens op elkaar..nou dan krijg je rare situaties..
Het kan wel, maar je maakt het er niet makkelijker op voor je kindje met alle administratieve rompslomp later want je kunt natuurlijk uittellen dat dat problemen gaat opleveren bij allerlei soorten dingen. Waarom zou je het moeilijker maken dan het is?
Je zegt het klinkt niet mooi, maar hoe vaak zal je kindje worden aangesproken met zijn volledige namen? Vrijwel nooit.
Bij mijn man is zijn 2e naam ook zijn roepnaam, heeft hij eigenlijk nooit problemen mee gehad. Een enkele keer is er een instantie die hem bij z'n 1e naam noemt, maar da's niet zo'n punt. Zijn broer heeft ook 2 namen, waarbij zijn roepnaam afgeleid is van de 1e. Broer 2 heeft 2 namen waarbij zijn 1e naam ook de roepnaam is. Dat vind ik dan allemaal wel een beetje verwarrend haha
Zoiets zijn wij ook van plan. Mijn man heeft een naam voor zijn zoon, beginnend met een J. maar hij heeft zelf ook een naam met een J. en we willen geen 2x dezelfde letter in het gezin Dus waarschijnlijk word het dan Naam - J naam en dan de 2e naam als roepnaam. Zelf heb ik een heel andere doopnaam dan mijn roepnaam. Doopnaam is A, roepnaam is D. Levert weinig problemen op zolang je het maar vermeld.
Mijn zoontje heeft een dubbele voornaam (zonder streepje dat vond ik mooier) en de tweede naam is zijn roepnaam. Ik vond de volgorde iets mooier. Dus nee ik vind het niet raar en trouwens bij het koningshuis doen ze het ook zo. Willem Alexander, Catharina Amalia
hmmm nee, ik zou er niet voor kiezen. Ik had ook 2 meisjes bij mij op school die overal in de lijsten stonden beschreven als Catharina en Anna, terwijl hun naam Sharona en Jil is. Iedereen vond het vreemd en vooral om Catharina werd vaker gelachen.