Hoi, Ik ben 32 weken in verwachting. We weten niet wat het word. Voor zowel een jongen als meisej hebben we de roepnaam al. Nu wil ik graag in de tweede naam vernoemen naar het zusje van mijn vader. Zij is jong gestorven aan kanker en er is niemand meer geweest die naar haar vernoemd is. Haar roepnaam luidde: Tiny. Wie kan hier een leuke hippe tweede naam van maken?! Ik kom niet verder dan de verwijzing naar Albertina of Martine, maar dit vind ik tever gezocht. Alvast bedankt voor het meedenken
Omdat je het hebt over een roepnaam ga ik er vanuit dat haar volledige naam anders was? Op zich vind ik Tine wel een aardige tweede naam, niet heel hip, maar wel een duidelijke vernoeming. Of Tineke, maar dat vind ik minder dan Tine. Een naam als Destiny kan natuurlijk ook, maar denk niet dat dat is waar je naar op zoek bent?
Tiffany Tine Tina Tinke/Tinka Jantine/Jantien Laurentine Destiny (moet je natuurlijk maar van houden) Zelf zou ik denk ik gewoon Tiny gebruiken als je echt duidelijk wilt hebben dat je vernoemd. Maar kan me ook wel weer voorstellen dat je het misschien niet helemaal 'hip' genoeg vindt. Maar zoals je ziet kom ik ook niet echt veel verder hihi. Had ze niet een doopnaam (bijv. Christine) en dat je die dan gebruikt/vermaakt? edit: hihi zie dat ik lang bezig was en Destiny al geopperd is
Heeel lastig, zeg! Zit hier wat bij..? Tia Tialda Tiana / Tiane Tianna Tienette Tienke Tifanny Tifny / Tiffny / Tiffney Tilly Timona Tina Tine Tinka Tinne Tippi Tira Titian Tiago Tian Tiano Tiede Tiemen Tilian Timmi / Timmy Timo Timon Tinke Tino Titus
Misschien een idee om HAAR doopnamen te gebruiken? Zo word ze toch vernoemd... Tiny, hmmmm..... Tina, Martina, Tineke, meer weet ik niet......
Bedankt voor de reacties zover. er zit nog niet iets bij qua meisjesnaam. bij de jongens heb ik al wel leuke gezien. de doopnamen waren albertina maria, en maria hebben bij ons alle mannen en vrouwen als naam dus dan vernoem ik niet specifiek. Albertina/ albert vind ik wel erg oudbollig. nog meer ideeen bedankt arwe
Ik zou gewoon Tiny doen. Dat is ook een stoere naam en bij ons in Brabant wordt die naam gebruikt voor zowel jongens als meisjes.
Hoi. 1986 Lynn heeft me wel op een idee gebracht om er een hippere naam van te maken. wat vinden jullie van: jongensnaam: martien of matien meisjesnaam: matine, matien of matiny? zijn samenvoeging van de doopnaam maria en roepnaam tiny. en zo word de kleine niet alleen vernoemd naar mijn tante, maar krijgt t ook de ' familienaam' maria mee welke schrijfwijze is nu nog de vraag.
Bij Matien, Matine en Matiny moet ik aan matinee (middagvoorstelling) denken...vind Matien/Matine ook een beetje als spelfout staan (alsof de r vergeten is, zeg maar)... Vind Martine dan veel leuker. Zal even nadenken of ik nog iets anders kan bedenken, maar moet nu even een drammende peuter bezig houden...