leuke jongensnaam die ook leuk klinkt in het portugees

Discussie in 'Babynamen' gestart door Rosemarie86, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    wij krijgen een jongen:)
    maar mijn vriend wil dat de naam ook leuk klinkt in het portugees, ook ivm zn achternaam.

nu vinden we beiden diego leuk. milan vind ik erg leuk en hij ook wel. jayden of jaeden vind ik ook erg leuk, maar hij vind hem niet super.

dus wie weet er nog wat leuke namen voor ons?

2. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    niemand?

3. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom bekijk je de Portugese namenlijst niet, misschien staan daar leuke namen tussen. Ik heb die ooit eens gevonden omdat mijn man ook Portugees is. Ik vind zelf de Portugese naam Noé erg leuk. Succes met zoeken.

4. IngeVaz

IngeVaz Lid

22 dec 2011
    24
    0
    0
    zoetermeer
    Wij hebben dat 'probleem' ook, maar krijgen een meisje. Die Portugezen maken namelijk hele andere koosnaampjes van de voornaam dan wij Hollanders... Arianne bijv wordt in NL "Aar" (kort maar beetje aso) maar in PT "arininha" (hele mond vol)

Daarnaast moet t in t Engels voor ons ook nog uitspreekbaar zijn. Voor een jongen hadden we Rafael bedacht, maar in t NL vind ik dat persoonlijk niet zo mooi maar misschien jij wel :) succes!

5. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Luiz/ Luis
    Erico
    Maurice
    Laurens
    Filipe
    Miguel
    Fabrice

6. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    @ mamalinnie: noe voor een jongen?

ik had wat portugese namen opgezocht,maar het hoeft niet perse portugees te zijn, als het maar een beetje buitenlands klinkt:)
    maar ik vind dat het dan ook engels klinkend kan zijn.
    want ik wil het zelf ook goed uit kunnen spreken, en de rest hier in nl haha.

rafael vind ik wel leuk. zijn jullie er al uit ingevaz?

7. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, het is een portugese en volgens mij ook Israelische jongensnaam. Ik zie wel dat het in NL ook weleens gegeven wordt aan meisjes, Noë.

Op de lijst staan niet alleen portugese namen maar wel namen die makkelijk uitspreekbaar zijn in het portugees.

8. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    oke.
    ik ben een portugese namenlijst tegengekomen. tnx

hoe heet jou kindje?

Deel Deze Pagina