Hai allemaal, Wij krijgen een zoon! En hoe zeker we de naam voor onze dochter gelijk wisten, is deze jongen 10X moeilijker. Voor onze dochter hadden we ook geen jongensnaam.. We willen een Griekse naam, onze dochter heet L.ivvy en we hebben al veel namen de revue laten passeren, maar bovenaan staat nu t.ychon. Ja, met de -n. Wat vinden jullie? Nog andere ideeën? Groetjes!
Ja, Tychon vind ik leuk. of Tars : komt van Tarasios of Tarsi Aris : van Aristoteles Rodion Ilias Myron Sylas Doron : bet. 'geschenk' Doran - Dorian - Dorion Athan : komt van Athanasios Kyran Tymon Fedon Yannis Theron Dion Haris Alexis Arion
Bedankt Fedes, daar staan ook wel leuke namen tussen, ook die we al hadden gezien.. Het blijft lastig..
Thanks meiden, het blijft lastig hoor. Miron vind ik ook erg leuk, maar een vriend van mij heet al zo, dus dat wordt hem niet.. L.ivvy is ook een Griekse naam inderdaad. Oorspronkelijk is tychon de officiële spelling en is eigenlijk tycho geknutseld, maar ik snap wat je bedoelt. Er zal wellicht ook verwarring plaats gaan vinden.. ik heb nog 20 weken, dat scheelt wel.
Als het uitgesproken wordt als Tigon vindt ik niks... maar uitgesproken als Tisjon vindt ik mooi klinken
In plaats van Miron (wegens bezet) misschien Milon / Mylon? Maar ik weet niet zeker of dat een Griekse naam is.
Ok, vandaag zijn we DE naam tegen gekomen, maar toch heb ik twijfels omdat die best op de naam van onze dochter lijkt, namelijk Telly. Vinden jullie dat dit kan? In combinatie met L.ivvy?
Als het DE naam is zou ik het gewoon doen! Natuurlijk is het leuk als de namen van je kinderen een beetje bij elkaar passen maar het zijn toch twee eigen mensen en als ze straks een relatie krijgen zullen ze meer met die naam een setje vormen dan met hun broer en zus. Ik kan me ten minste niet voorstellen dat ik door veel mensen nog als "chocochick en Chocozus" wordt gezien, het is nu toch "chocochick en Chocoman" geworden.