Op geboortekaartje schrijven hoe je naam uitspreekt?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Elies25, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Hoi dames,

Is het raar om op een geboortekaartje te schrijven hoe je de naam uitspreekt? Bijv. heel klein tussen haakjes eronder of met een klein sterretje en dan ergens onderaan? Niet dat we een onuitspreekbare naam in gedachte hebben, maar 1 letter spreek je anders uit dan dat het er staat (een klinker) en ik wil eigenlijk voorkomen dat ik straks 100 keer moet verbeteren hoe de kleine heet.

Wat denken jullie?

groetjes

2. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Zou ik niet doen. Je noemt de naam van de je kindje vaker dan je denkt en mensen om je heen pakken dit vanzelf op.

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Nee, dat zou ik echt niet doen! HEt is toch geen gebruiksaanwijzing ;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou hey ook niet doen

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zou het ook niet doen.

6. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat zou ik absoluut niet doen al kan ik er geen goede reden voor geven waarom niet. Vind het gewoon 'raar' (maarja...wat is raar hihi)

7. Quintatje

Quintatje Lid

18 jan 2012
    17
    0
    0
    NULL
    noord-brabant
    Hey,

Nee,ik zou dat ook niet doen hoor.
    Mensen komen er toch snel genoeg achter hoe je het uitspreekt.

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik zou het alleen grappig vinden als je het als een soort woordenboek opschrijft, dus bijv:

JUNE: [djuun]; Klein lief meisje dat net geboren is.

dan zou ik de humor er wel van inzien, anders zou ik het denk ik ook niet zo snel doen.
    succes

9. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Thanks voor jullie meningen dames! Ik vond het zelf ook best een raar idee en als ik op internet zoek, kom ik er niets over tegen. Maar ik kan me ook altijd irriteren aan mensend ie constant een naam verkeerd uitspreken, ook al heb je het 10 keer verbeterd. Maar misschien doen ze dna ook nog wel als je het erbij zet.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, dit vind ik wel erg leuk en origineel!:)

11. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Ik heb het laatst bij iemand gezien, en zo raar stond het nu ook weer niet, maar hert kaartje komt vaak 3 dagen na de geboorte en dan weet vaak iedereen wel hoe het uitgesproken moet worden, via via!

Zelf zal ik het niet doen!

12. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik denk niet dat het binnen 3 dagen bij iedereen bekend is (collega's bijv.). Ik werk in een andere stad en met familie is nou ook weer niet dagelijks contact... maar wel goed om te horen dat het toch wel eens gedaan wordt... (was t dus toch geen heel gek idee hihi).

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar die mensen zullen het ook verkeerd uit spreken wanneer je de uitspraak op het geboortekaartje vermeld, dus ik denk niet dat het veel nut heeft.

De opa van mijn vriend noemt onze zoon ook al 3 jaar lang "Lilian" ;) terwijl hij toch echt heel anders heet hoor! :D Daar had de uitspraak vermelden op het geboortekaartje echt niets aan veranderd. :)

14. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja daar heb je gelijk in! Ik denk dat ik het dan gewoon hou bij de naam alleen en geen uitspraak erbij.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat een super idee! Vind dit echt een leuke oplossing van het probleem!

16. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Dat woordenboek idee vind ik wel een leuke en creatieve oplossing!

17. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja ik ook, maar past niet in ons kaartje en de tekst die e hebben gekozen...

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik heet Leonie, en ik heb ook zo'n oom die mij al m'n hele leve consequent 'Leontien' noemt..

19. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Op die manier vind ik het ook wel erg leuk!

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, maar op de manier zoals Ellaa beschrijft vind ik het wel leuk! :D

Hier ook zo met de naam van ons zoontje, die heel veel toch iedere keer weer verkeerd uitspreken...

Deel Deze Pagina