Kunnen de namen nog wel?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kaala, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat waren we blij..Met 2 namen voor ons kindje als het een meisje zal zijn..Nu staan ze beide in de top 100 :( Degene die we het liefst willen op nummer 18 en de andere op nummer 81 (dat valt wel mee..) maar het is dus nog steeds in de top 100. Nu ben je natuurlijk nooit echt origineel als je in Engeland woont en je neemt een Engelse naam, maar als je voor een NL naam gaat wordt dat natuurlijk ook een ramp qua uitspraak..Als het een jongen wordt hebben we dit probleem niet, dan wordt het een unisex naam die meer gebruikt wordt voor een jongen en buitenlands is, zeer makkelijke uitspraak ook.

Lucy staat dus op nummer 18 en Sky op nummer 81, maar Sky kan niet echt in combinatie met onze achternaam..Dus blijft Lucy over :( Maar die staat zo hoog en klinkt eerlijk gezegd een beetje ouderwets. Ikzelf zat te denken aan de unisex naam voor de jongen maar dan voor een meisje aangezien het een unisex naam is, maar de vertaling is niet passend voor een meisje, hoe stoer zij ook mag worden.

Voor alle namen krijgen we trouwens vreselijk negatief commentaar van de familie, "dat doe je je kind niet aan, hoe durf je!" en al dat gedoe.

Ja, 37+ weken zwanger en nog steeds twijfel, vreselijk ik weet het.

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik vind Lucy en Sky eigenlijk geen mooie namen. Ikzelf ben gek van de naam Chloë. En Jill vind ik ook mooi..

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Lucy vind ik juist leuk! Ik zou me niet zoveel aantrekken van het feit dat deze naam op nummer 18 staat. Als jullie het gevoel hebben dat jullie dochter zo moet heten dan moet je het gewoon doen.

Ik zou de twee namen die je noemt trouwens niet combineren, ik moest meteen denken aan Lucy in the sky with diamonds ;)

Andere meisjesnamen:

Jools
    Mia
    Robin
    Olivia
    Lily

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi, we waren ook echt niet van plan ze te combineren :) Ik vind Mia eerlijk gezegd erg leuk :) Zal het eens eventjes met meneer bespreken, moet ik je nog copyright geven? :p

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Olivia en Robin zijn ook leuk!

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Robin vind ik ietsjes TE unisex (ken meer jongens die zo heten dan meisjes) en Olivia iets te meisjes-achtig :) Maar ach, ieder zo z'n eigen smaak, toch? :)

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik vind Lucy leuk hoor.. Als je procentueel gaat kijken hoeveel kindjes er die naam krijgen als ie op plek 18 staat valt reuze mee.. Als het de naam voor jullie is, zou ik hem lekker gebruiken :D

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik vind Lucy leuk hoor!

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    lekker boeien dat ie in de top 100 staat zou ik denken.
    Onze dames hebben allebei een naam uit de top 20 . E. mma en F. leur en we zijn er nog steeds blij mee. En de oudste is de enige E.mma in haar klas en F.leur straks ook.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind sky wel wat hebben
    En wat je familie vind is heel fijn, het is jullie kind en niet van hun ;)

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar het is ook niet leuk om als kind steeds te horen te krijgen hoe vreselijk haar (in dit geval even) naam wel niet is. Nu heeft schoonzus de naam Maiden voor haar komende dochtertje, en dat vinden wij weer vreselijk :p

12. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Nou, ik denk niet dat ze dat aan je dochtertje gaan vertellen hoor :p Zie je het al voor je? 'Wat heb jij een vreselijke naam!'

Ik denk dat ze er snel genoeg aan wennen.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie het voor me ja, want aan t begin van nichtje 2 deden ze dat ook, oke ze was toen nog een baby, maar alsnog :eek:

14. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Wat triest zeg.. Ik kan me er dus totaal geen voorstelling van maken dat volwassen mensen een kind zo benaderen. Zou daar als moeder zijnde ook direct korte metten mee maken.

15. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Lucy vind ik leuk!!!!

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Mia erg leuk! Leuker dan Lucy, maar Mia staat wel weer nog hoger in de top-100 in Engeland ;)

Wat vind je van...
    Hannah
    Eva, Eve
    Amy
    Zoë
    Liv
    Nora
    Rose
    Iris
    Lara
    Violet
    Sarah
    Elise
    Mila
    Luna
    Lana
    Nicky
    Loïs
    Liz
    Jill
    Fay
    Ella
    Jade
    Flynn(e)
    Quinn(e)
    Finley
    Hailey
    Daisy
    Alice
    Laurie
    Lora
    Lauren
    Sam
    Ivy
    Tara
    Maia
    Leah
    Carmen
    Gwen

17. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    olivia doet me denken aan dat varkentje wat elke ochtend op nederland 3 komt haha

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind Lucy natuurlijk heel erg leuk ;) ;) :p

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Namen moet je niet bespreken, alleen met elkaar... er zullen altijd mensen zijn die er iets van vinden wat je niet wilt horen... dat wordt een heeeeeeeeeeeeeeel stuk minder wanneer ze de naam horen wanneer het kind geboren is.. dan is het opeens geen naam meer maar een mensje!

Lucy is een prima naam (Sky vind ik vreselijk)

20. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Lucy een hele leuke naam! Sky niet. En Mia ook niet, dat klinkt in het Nederlands juist heel oubollig (vind ik hoor.) Ik zou me er ook proberen niet teveel van aan te trekken wat anderen vinden en het zeker ook niet bespreken ;)

Deel Deze Pagina