Wij weten sinds afgelopen week dat we een meisje krijgen. We willen graag 2 namen voor onze meid maar we vinden het wel lastig om een leuke en passende 2e naam te vinden. Onze meid gaat Danique heten (deze naam hadden we al heel lang en vinden we nog steeds erg mooi). Ik vind als 2e naam Rosalie mooi dus: Danique Rosalie alleen m'n man vindt dat wat minder. Hebben jullie nog alternatieven?
Ik vind het een hele mooie naam hoor, allebei trouwens. Ik heet zelf Rosalie en dat bevalt goed Al wordt het meestal afgekort naar Roos.
O wacht je zocht alternatieven; - Danique Josephine - Danique Sophie - Danique Feline - Danique Myrthe - Danique Nathalie Zijn er bepaalde eisen waaraan je naam moet voldoen?
'k Vind het ook een mooie naam Misschien moet ik m'n man maar gewoon overtuigen haha. Myrthe stond hier ook op het lijstje maar zo heet hier het buurkindje waar onze oppas ook oppast en Nathalie heet de overbuurvrouw. Opzich gebruiken we de 2e naam niet in dagelijks gebruik dus het zou niet zo'n ramp zijn maar 'k denk dat ik toch liever wat anders wil. De eerste 3 namen zijn niet echt mijn smaak.
Ik vind het ook supermooie namen! Ik heb mijn vriend van de naam Vince ook moeten overtuigen, hahaha! Maar hij was wel tegenover alle namen erg terughoudend. Nu vind hij hem (uiteraard) superleuk.
'k Denk dat ik m'n man nog wel kan overtuigen van Rosalie. Hij vindt het mooier dan Elise. Overige namen zijn niet echt onze smaak.