2 Jongensnamen.. Niet kunnen kiezen..

Discussie in 'Babynamen' gestart door fioon, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam is leuker?

1. Florian

2. Rowan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    We hebben nog even, maar toch hebben we twee jongensnamen momenteel over (wellicht zijn er volgende maand weer nieuwe bij gekomen, maar ok :))

-Florian
    -Rowan

Welke is leuker?

wij vinden ze beiden leuk.

Florian betekent 'bloeiend'.
    Rowan betekent ' van de lijsterbes boom', maar ook ' kleine rode'. Onze beide kinderen hebben rossig haar, grote kans dat dit kindje dat ook krijgt.. Is de betekenis dan niet wat raar?

En dan nog een vraag, hoe zouden jullie Rowan uitspreken?

Ben benieuwd!

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat zijn de namen van je andere kindjes? Dan kunnen we misschien nog kijken welke daar het beste bij past. De betekenis van Rowan vind ik niet raar hoor, dat weet toch niemand. En anders vind ik het zelfs wel grappig.
    Ik zou Rowan gewoon uitspreken als Roowan:) Ken eigenlijk geen andere uitspraak.
    Persoonlijk vind ik Florian wat zachter klinken en Rowan wat stoerder.

3. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik heb op Florian gestemd, dat vind ik de leukste naam. Ik vind het juist wel iets grappigs hebben dat Rowan kleine rode betekent! Rowan spreek ik gewoon uit zoals het er staat, Roowan dus :).

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik heb niet gestemd, omdat ik beide namen heel leuk vind. Beide namen stonden ook op ons lijstje, maar werden beide door manlief weggestemd.
    Misschien kan ik beter een keuze maken als ik de namen van je andere kids weet.

5. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Florian!! Super mooie en leuke naam. Rowan ook leuk maar toch minder, vind hem juist omdat deze naam hard klinkt minder mooi.

Succes :)

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb gekozen voor Florian, vind dit een leuke naam. Roan/ Rowan hoor je op dit moment zoveel.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind Florian de mooiste naam, maar Rowan is ook wel leuk en ik vind de betekenis in combinatie met de (mogelijke) haarkleur juist leuk! Daarom heb ik op Rowan gestemd ;).

(Onze Isabelle noem ik trouwens ook heel vaak kleine rooie ;)).

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik hou van stoere namen en kies dus voor Rowan.

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik kies voor Florian. Dat vind ik de mooiste naam!
    De betekenis van Rowan vind ik helemaal niet gek hoor, als je kind mogelijk rossig wordt. Wel grappig juist!

10. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Florian vind ik mooier! Maar Rowan kan ook prima hoor. Zelfs met die betekenis. :)

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind Florian een heel leuke naam, Rowan vind ik niks.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb voor Rowan gestemd, dat vind ik de mooiste naam.

13. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Haha, ik heb nog weinig mensen gehoord die één van de namen echt lelijk vindt (ok één iemand :))... Blijft een lastige keuze, maar we hebben nog even!

Onze andere kinderen heten J. amie en L. ouise

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bij Jamie en Louise vind ik Florian mooier.
    Florian vind ik wat "chiquer" klinken dan Rowan, en ik vind Jamie en Louise ook wel chique namen. Ik kies voor Florian!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Helemaal eens! Ik vind het beide mooie namen maar Florian beter passen.

16. Pixel84

Pixel84 Lid

26 apr 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op Florian gestemd! Persoonlijk vind ik dit beter passen bij de namen van je andere kids.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind Florian het leukste, al had ik er wel gelijk een asociatie bij van een personage uit een serie of film... was niet zo'n aardig personage, ben alleen echt helemaal kwijt wie/wat het was dus deze toelichting slaat nergens op haha!
    Rowan vind ik ook leuk, alleen die w er tussen vind ik niet zo... ik zou zelf eerder voor Roan gaan, spreek je bijna het zelfde uit. Al zullen er mensen zijn die het niet als ro-wan zullen uit spreken maar op z'n Engels, rown ofzoiets...

Deel Deze Pagina