Zelf vind ik de naam arielle erg mooi zit alleen te twijfelen vanwege asociatie met wasmiddel/zeemeermin. Wat is jullie mening over deze naam?
Nee ik denk daar niet direct aan eigenlijk Maar spreek je het uit als Ariel of ArielLE? Vind tweede leuker.
Hangt van de uitspraak af. Bij (fonetisch) ariejel denk ik aan het wasmiddel, bij ariejelle niet. Tweede is niet mijn smaak, maar is op zich een mooie naam. Eerste zou ik niet doen, gezien de associatie.
Ja de associatie met Disney is er wel. Maar als je eenmaal iemand kent met die naam verdwijnt die ook weer gauw genoeg, dus daar zou ik het niet om laten! Ariël vind ik wat stoerder dan Ariëlle.
Ja ik moest inderdaad direct aan de zeemeermin denken maar vind het geen verkeerde naam. Als alternatief zou je ook kunnen denken aan Aurelie
Ik dacht wel gelijk aan de zeemeermin, maar niet aan het waspoeder. Het is niet mijn smaak, maar als jij het een mooie naam vindt. Hij is niet gek of zo.
Inderdaad wat al gezegd werd, als je iemand kent met die naam verdwijnt die associatie.. ik verbaasde me ook over bijv, de naam: Anders. Maar zo heet een jochie op school van mijn dochter. Ook weleens de naam: Adelheid. gezien, maar het went snel. als mijn dochter het nu over Anders heeft associeer ik het met het jochie. Dus ik vind dat jou naam zeker kan.. Leuk...
Trouwens... Marielle is een naam, een bekende, waarom zou Arielle anders zijn? Denk dat je spijt krijgt als je je gevoel niet volgt... Noem je jou kind anders, kom je na 4 jaar steeds een kind tegen die Arielle heet...
dank jullie wel voor de reacties, het is inderdaad dat ik elke keer andere namen aan het bedenken ben en toch elke keer hier weer op uit kom we willen het dan uispreken als ariejelle
Niet mijn smaak. Ik zou inderdaad ook meteen aan de kleine zeemeermin denken. Niet aan het wasmiddel trouwens! Wat inderdaad wel zo is: zodra jouw kindje zo heet zullen de mensen in je omgeving een andere associatie met de naam krijgen en eerst aan jou dochter denken in plaats van aan de kleine zeemeermin. Ik zou me over dit minpunt dus niet zo'n zorgen maken Ik vind het prima kunnen.
Ik vind het geen storende naam ondanks de disneyfilm/wasmiddel wat je zelf al zei. En naar mijn mening maakt de toevoeging ArielLE het heel gangbaar. Ik vergelijk het een beetje met namen zoals Ariane, Adriana wat ik allebei mooie namen vind.
Ik denk niet aan het wasmiddel, wel aan de zeemeermin. Maar welk meisje wil nou geen zeemeerminnenprinses zijn? Er zijn ergere associaties bij namen!
Ik dacht direct aan de zeemeermin. Maar op zich is het best een mooie naam. En als jij hem toch mooi vindt ... vooral doen dan.
Ik moet ook denken aan de zeemeermin. Los daarvan, als jullie het toch een mooie naam vinden, is er toch niets mis mee?