Ik zit inmiddels in het laatste trimester en ik blijf zo twijfelen over de naam. Vandaar dit berichtje om te toch even te kijken wat anderen er van vinden.. Vanaf het moment dat ik wist dat we een meid krijgen had ik een naam in mijn hoofd wat het helemaal is. Mijn man was het er ook helemaal mee eens... Ineens bedacht ik me dat de naam van het kindje van een vriendin er wel erg op lijkt. Het is 1 letter verschil. In het begin maakte ik me er niet heel druk om en vond ik het in eerste instantie prima zo maar ik begin nu zo te twijfelen. We hebben nu wel de naam wat veranderd door er "ie" achter te plakken, in combinatie met de achternaam is dat ook wat mooier, maar m'n man wilt de eerste keus als roepnaam gebruiken en ik vind die naam persoonlijk ook leuker en beter bij ons passen. Ik heb het er wel met de vriendin in kwestie over gehad (ik spreek haar regelmatig over de app en zie haar 1 keer per maand ofzo) ik heb haar de situatie voorgelegd zoals ik het hier doe, dus geen naam genoemd. Ze moest er om lachen en ze zei dat ze het geen probleem vond. Eerst dacht ik 'fijn, opgelost' maar toch begin ik nu weer te twijfelen of we het wel echt moeten doen... (Vast ook hormonen) ook bedenk ik me steeds wat anderen mensen die ons allebei kennen wel niet zullen denken, ook raar, want normaal heb ik dat nooit zo.... Maar wat vinden jullie??
1 keer per maand, hoe vaak is dat nou in een heel leven. Ik zou gaan voor je eerste optie, want die vinden jullie het mooist. Vroeger waren er zoveel Kees'Sen en hans'sen dus zovaak zie je haar niet.
Gewoon de naam doen die je leuk vind! Hij is toch niet precies hetzelfde! En als je elkaar nou dagelijks spreekt en ziet maar dat is ook niet zo.
Gewoon doen.. een letter verschil is toch niet hetzelfde? gewoon doen anders krijg je misschien wel spijt! Ben trouwens wel benieuwd naar de naam maar volgens mij wil je dat niet vertellen
Ligt echt aan de naam. Sam en Sem zou ik niet doen maar Nine en Ninte vind ik weer heel anders.... Maar als je vriwndin het geen probleem vind dan zou ik gewoon voor je favoriet gaan hoor
ik zou het gewoon doen joh! je had die naam al gekozen toch?? en als de kindjes nou naast elkaar zouden wonen ofzo zou het al weer anders zijn... sem en sam vind ik btw 2 heel verschillende namen omdat ze anders klinken hahaha, maargoed daargaat het niet om/ je moet doen wat goed voelt, en weetje...de kans dat er strax een kindje in de klas komt die hetzelfde heet is ook aanwezig toch?? zo blijft er altijd wel iets
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Iedereen zegt hetzelfde!! Sophiaatje, nee helaas zeg ik de naam liever niet. Ik kan wel zeggen dat het om een korte naam gaat en alleen de eerste letter verschilt. Maar misschien moet ik gewoon stoppen met 'piekeren' en er gewoon voor gaan.