Wij twijfelen ontzettend tussen de namen Ruben en Thijn... Welke naam heeft jullie voorkeur? en waarom? En welke associaties heb je bij beide namen?
Ruben (of Thijmen). Mooier dan Thijn, doordat het meer dan 1 lettergreep heeft. Al vind ik thijn niet perse lelijk hoor. Ik zie een leuke, lieve jongen voor me.
Ruben! Klinkt open, vrolijk en netjes. Fijne klank. Ik vind Tijn een beetje kindertaal of zo (voor Martijn, Valentijn of Stijn bijvoorbeeld). Ik zou die h ook weglaten als je toch voor deze naam kiest, die vind ik maar verwarrend en overbodig en Tijn is ook vele malen gebruikelijker.
Ruben! Bij Thijn heb ik hetzelfde idee als 7Michelle7, alsof het een soort kinderlijke verkorting is van een andere naam. Thijmen die door iemand anders genoemd werd vind ik dan wel weer prachtig!
Ik vind het allebei leuke namen. Bij Ruben stel ik me een rustige, serieuze jongen voor, Thijn vind ik vlot en vrolijk. Zo zie je maar weer dat iedereen er een andere associatie bij heeft
Ik vind ze allebei heel leuk. Misschien naar de achternaam kijken om de knoop door te hakken. (Ook rekening houden met initialen.)
Bedankt voor alle reacties! Staan wat opmerkingen tussen die we hier ook al hadden bedacht, dus daar hebben we wat aan . Qua achternaam maakt het niks uit, beide namen staan goed bij de achternaam en geen vreemde initialen.
Ik heb 2 zonen: de oudste heet Ruben en de jonges te heet Thijn. Ben dus fan van beide namen 😊
Wij hadden wel gelet op de eerste letter of die niet ook in onze eigen voornaam als eerste letter voor kwam. Dit ivm post en zo om verwarring te voorkomen.
Thijn of liever nog Tijn. Ik ken een Ruben en hij pest altijd iedereen.. Automatisch bij de naam Ruben moet ik aan hem denken.
eerste associatie bij deze namen: de lama's!! maar, dat klopt niet, want dat is Tijl vind het beide leuke namen. Thijn is in mijn ogen een wat eigenwijzer en extraverter persoontje en Ruben een wat introverter, liever iemand. Maar dat komt waarschijnlijk meer dor de mensen die ik ken met die namen