wat is duurder, kdv of gov?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by bunchy, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Hoi,

ik heb een gastouder gevonden die voor 55 euro per dag mijn kindje wilt opvangen. Wij gaan voor twee dagen per week dus 110 euro per week.
    Daarnaast komt er per maand 26 euro bureaukosten bij.
    Is er ergens een site waar ik kan uitrekenen wat ik terugkrijg van belastingdienst?
    is een KDV nou goedkoper dan bovenstaande gastouder? of komt het niet heel nauw?

xx

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Over hoeveel uur praat je? Je moet de kosten per uur berekenen en dan kun je op de site van de toeslagen checken hoeveel je terugkrijgt.

Proefberekening toeslagen

Vaak is een kdv duurder dan een gastouder, máár krijg je daar ook meer van terug.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

55 euro per dag is best duur, ik ga er van uit dat je een uur of 9 nodig hebt per dag. Maar zelfs als je van 10 uur uit gaat dan zit je boven de 5 euro die je maximaal vergoed krijgt. En daar moeten ook de bureaukosten nog vanaf!

Ik denk dat je gastouder best een hoog uurtarief vraagt.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Dat is idd best duur. Zelf vind ik de gastouder wel goedkoper omdat ze echt per uur betaald worden en niet per dagdeel. Bij een kdv betaal je echt tot 18uur en bij de gastouder de tijd dat je kindje daar is geweest.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Wij hebben een gastouder dat is bruto goedkoper dan een kdv maar netto absoluut niet! De teruggave bij een GO is veel lager. Dus baseer je keus niet op het bruto bedrag.

Share This Page