Mag je tijdens de zwangerschap kalktabletten slikken, ben hier net mee begonnen omdat ik echt gruwel van melkproducten en het niet door mijn keel krijg, behalve kaas dan. heb nu een tablet met Vitamine D. groetjes
Staat het niet op de verpakking of bijsluiter (geen idee of er een bijsluiter bij vitamine ed zit). Maar er wordt altijd gezegd dat kalk goed is voor jou en de baby, omdat de groei van je kindje veel van je lichaam vergt is het ook heel erg belangrijk om bijv je tanden goed te poetsen. Het lijkt mij, met m'n boerenverstand, dat het niet uitmaakt hoe je aan die kalk komt. Toch maar even navragen voor de zekerheid. Linda
ja het mag ik slik ze ook omdat ik geen melk drink (lactose allergie) en te weinig melkproducten binnen krijg Ik heb het de verloskundiege gevraagd
volgens mij is het geen probleem, ik krijg wel melkprodukten binnen en heb wegens mijn ischias ook kalktabletten (ossopan, is een soort extract van botten, jammie!)en moet binnenkort éénmalig een megadosis vit D innemen, dat laatste weet ik niet waarom. Dit alles door mijn gyn voorgeschreven....
dr staat zelfs op mijn busje kalktabletten dat die oa ook voor zwangere vrouwen zijn! Dus lijkt me goed Ik krijg verder ook weinig tot geen melkproducten binnen , dus gebruik ook de tabletten
ik drink ook weinig melkproducten zeker niet elke dag zijn kalktabletten dan een optie en kun je die zonder recept krijgen?