Mijn oudste wordt over 3 maanden drie jaar. Mijn man en ik willen hem oa een fiets met zijwieltjes geven en dus ben ik me alvast aan het orienteren. Ik zie fietsen van 12 en 16 inch, welke maat zouden jullie aanraden voor een peuter van gemiddelde lengte? Hebben jullie nog tips waar ik moet letten, slechte of goede ervaringen met bepaalde merken?
Ik zou gewoon eens gaan proberen in de winkel waar ze het beste op zit! Onze jongste wordt in juli 3 en denk dat we voor haar een 12 inch gaan nemen, maar binnenkort gaan we even passen voor de zekerheid. Onze oudste van van 5 fietst op een 16 inch en het zadel nog in de laagste stand.
Ligt eraan.. sommige frames zijn lager en dan kunnen ze er wel op.. Mijn zoon is bijna 5 en fietst op een 20 inch.. Ik zou gewoon gaan passen..
ik zou 12 inch doen.. Al kun je altijd even passen in de winkel.. Mijn jochie kreeg ook bij 3 jaar & gemiddelde lengte een 12 inch. Hij kon daarmee net goed bij de grond op de laagste stand, dus had daar steun aan. Net voor zijn 4e verjaardag fietste hij daar los op. Doordat hij goed bij de grond kon, kon hij makkelijker opstappen en stoppen. Met zijn 4e verjaardag hebben we een 14" inch gehaald (marktplaats). Daar fiets hij nu bij 4,5 goed op. En inmiddels is hij al mee geweest op de fiets door de stad..
mijn zoon kreeg toen een 16 inch fiets,waar ik een half jaar later spijt van had,want de fiets was te klein. Met zijn 4de verjaardag kreeg hij een 20 inch,ook die is nu te klein,met zijn 5de verjaardag krijgt hij een 24 of 26 inch. Hij is wel al 1m31 lang en word in aug pas 5. Welke maat moet ik passen. Ik denk dat je het best een 14 of 16 kan nemen.
12 inch past hier net, zadel op de laagste stand, maar ik heb dan ook een klein meisje. Ze is 94 cm en word over anderhalve week 3. Jelle is bijna 5 en kan ook nog makkelijk op de 12 inch fiets fietsen, hij is 104cm. Bij hem hebben we het zadel net hoger gezet, maar hij heeft nog ruimte over.
Mijn dochter is best lang (1m), maar we hebben toch een 12inch gekozen. Liever had ik 14inch gedaan, maar die zijn niet veel te krijgen en niet zo'n leuke fietsjes.. Maar 12inch is prima. Ze kan net bij de grond (zadel halverwege) en zeker met oefenen is dat wel prettig. Te hoog zou ze misschien eng gevonden hebben en dat schiet ook niet op. Ze gebruikt m vrijwel dagelijks. Dus al doet ze er maar een jaar mee, het is het geld helemaal waard.
We hebben inmiddels een fiets uitgezocht van 14 inch. Leek ons de beste keus. We gaan het vlak voor zijn verjaardag nog wel laten meten maar denk dat dit goed is.