hallo iedereen, ik heb gisteren een testje gedaan omdat die dag mijn regels uitbleven, meteen een dikke positieve lijn... mijn man en ik wilden sowieso twee kinderen, maar toch is het eventjes wennen. Onze zoon zal 2 jaar zijn bij de geboorte als alles goed gaat met deze zwangerschap. Ik vind dat op zich wel een goede leeftijd omdat ze dan wat aan elkaar hebben en ik ook ouder word (34 jaar). Maar we wonen in het buitenland en familiebezoeken enz zijn steeds een heel gedoe (vlucht van 10 uur), een bezoek aan de gyneacoloog duurt telkens min. 3 uur... Het is me allemaal wat veel als ik er nu aan denk. Mijn zoon was ook een huilbaby en huilde dag en nacht tot hij 5 maanden was, vaak ook nachten waarbij ik maar 3 uur onderbroken geslapen had. Mijn gynaecoloog vertelde me na de geboorte van mijn zoontje dat we ook drie jaar moesten wachten om mijn lichaam te laten herstellen (vond ik wel absurd lang, want het was een normale bevalling.. ik zal wel horen wat ze nu te zeggen heeft). Zijn er hier nog mensen met twee kindjes onder 2 jaar? Hoe herstelde je lichaam? Wat doen jullie met de slaapkamer van je oudste? Slapen ze samen, in welk bed slaapt je oudste (mijn zoon slaapt nog in zijn ledikant).
Ik heb nog nooit gehoord dat je minimaal 3 jaar zou moeten wachten. Zeker niet na een complicatieloze zwangerschap en bevalling…. Mijn twee oudste kinderen schelen nog geen 15 maanden (dus ik had lang 2 onder de 2 jaar ) en ben prima hersteld tussendoor. Ze kregen beide hun eigen slaapkamer, met een eigen ledikantje. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Mijn oudste was 15 maanden toen ze een zusje kreeg en een maand voor haar derde verjaardag een brierthe erbij. Dus nee, ik heb ook geen 3 jaar gewacht Best wel een bijzonder advies bij een normale zwangerschap en bevalling. Misschien een cultuur dingetje? Ander land, andere gewoontes... Toen bij ons de 2e kwam is de oudste verhuisd naar een nieuwe kamer. Zij bleef in het ledikant, want haar zusje ging eerst in de wieg. Later hebben we er een tweede ledikantje bijgekocht. Toen de derde kwam gingen de oudste 2 samen slapen. Zij waren toen bijna 3 en ongeveer 1,5 jaar.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben uitgerekend op de datum dat ik dat ook was bij mijn dochter 2 jaar geleden dus ze zal net wel/net niet 2 jaar zijn als ik beval. Ik heb er over nagedacht en mijn dochter blijft sowieso het eerste half jaar nog in haar eigen kamer, ze slaapt ook nog in haar ledikant. De baby gaat dan bij ons op de kamer in de cosleeper.
t Bedankt tot wanneer heeft je oudste in zijn ledikant geslapen? Bedankt! Ja drie jaar leek me heel lang.. het is wel zo dat de meesten hier een keizersnede krijgen, mss daarom maar ze mocht haar advies dan toch wel wat aangepast hebben dan.. toen ik zei dat ik in dat geval wel al 35+ zou zijn, zei ze dat dat helemaal geen probleem is (ik werd ingeleid door pre-eclampsia, ik denk niet dat het risico erop met de leeftijd daalt ook...). Ik zat misschien te denken om mijn zoon een peuterbedje te geven (zo een laag bed met spijlen. Er ligt niet echt iets gevaarlijks in de kamer.. of gaan ze dan de hele tijd het bed uit snachts?
Proficiat ook! Ik heb maar een bedje dat je kan ombouwen als cosleeper.. twijfel nog om het bedje van mijn oudste te gebruiken voor de baby en hem dan een peuterbedje te kopen.
Ehm, ik heb eigenlijk geen idee meer… Ik meen dat ze alle drie vlak voor hun tweede verjaardag over waren naar een peuterbedje.
Dankje! Of een cosleeper kopen? Ik denk dat het best intens gaat zijn als je een pasgeboren baby hebt en een peuter in een ander bed moet laten leren slapen. Of je moet je peuter al eerder laten wennen aan het bed
Het laten wennen aan een nieuw bedje moet je idd op tijd al doen. Dan is je peuter al helemaal gewend aan zijn nieuwe bed voor de baby geboren wordt.
Ja, dat klopt.. ik weet het niet goed, hij is nu heel flink maar of hij dat met twee jaar nog is xD Eens gekocht, moet je er natuurlijk met door
Jaa ik zie veel moeders die hun kind al in een peuterbedje hebben met 13/14 maanden. Dus je zou er al mee kunnen beginnen. Ik weet niet hoe jouw kindje is. Mijn dochter is 16 maanden maar ik weet zeker dat als ik haar in een peuterbedje laat slapen ze de hele nacht gaat spoken
Hier 17 maanden tussen de oudste 2. Ze hebben beide een tijdje in een ledikant gelegen. Onze jongste van nu bijna 4 ligt nog steeds in haar ledikant, wel met de zijkant eruit. Dit is meer omdat het beter in haar kamertje past. Over een tijdje hoopt ze naar een andere kamer over te gaan. Ik zou zelf niet zo snel naar naar een peuterbed overstappen, maar dat is omdat ik m’n nachtrust erg belangrijk vind . Het verschilt natuurlijk per kind. Het ene kind zal netjes blijven liggen en de ander komt er 100 keer uit.
Het verschilt zeker per kind. De ene kon met 2 jaar al gemakkelijk in een 1 persoonsbed (nooit peuterbedden gehad, gewoon korter opmaken) en bleef liggen. De ander moest al eerder over omdat die met slaapzak en al uit het ledikant bleef klimmen. En ja die lag/ligt veel bij ons..
ja dat is waar, ik kan het eigenlijk al bestellen. Mijn zoon slaapt heel goed door nu, maarja je weet nooit he
misschien vind ik hier ook zo'n bedje waarbij je de zijkant eruit kan doen, ik ga eens zoeken, bedankt