Ongepland zwanger met 2 "oudere" kinderen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Rainbow88, 10 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hoi allemaal

Vandaag is mijn wereld wat ingestort.

Een positieve clearblue test , +5 weken zwanger. Morgen ga ik voor een bloedafname bij de dokter.

Totaal ongepland. Ongewenst vind ik een moeilijk woord.

We hebben al 2 kinderen van 10j en 6,5j.

Ik vind de kloof zo groot. We wilden ook nooit nog een 3de.
    Ik start in februari normaal gezien met een nieuwe job , dat zal ik moeten annuleren want het zijn geen ideale uren met een baby.
    We moeten volledig opnieuw starten met baby uitzet , het was nu het gemakkelijk met de kinderen hun leeftijden.
    Ik heb schrik dat ik hun niet de nodige aandacht meer zal kunnen geven.

Mijn man is ook overdonderd. Hij wilt het liever niet dan wel , maar hij steunt me in wat ik wil.

Iemand ervaring met ongepland zwanger zijn en al iets oudere kinderen ?

2. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Hoi

lastig hè en dan al die hormonen die al door je rond vliegen.

hier ervaring onze zoons waren 10-9-7 toen onze vierde zich ineens aandiende. Ik was met studie bezig waren uit de luiers en slaapjes. We hadden geen babyuitzet meer. Maar huis was ook veel te klein kon nergens een wieg kwijt. Dus zijn hals over kop met 38 weken overhuisd.

Denk goed na jou keuze is goed waar je ook voor kiest. Praat met huisarts en verloskundige. En kijk goed welke hulp mogelijk is om toch je nieuwe job misschien te houden! Wij hebben nu oppas meisje in huis die ook wel eens blijft slapen zodat wij in ochtend vroeg weg kunnen. Zei brengt ze naar kdv en gaat dan zelf naar 5 havo. Ik haal meiden dan weer op aan eind van dag.
    Hier zijn ze nu bijna 16 -14-bijna 11 in maart word ze 4 en ze heeft nog zusje gekregen want vond nakomertje zo alleen :oops:

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O jeetje, heftig! Ik zou er niet aan moeten denken met dochter bijna 10. Denk dat ik serieus een abortus zou overwegen.
    Sterkte met beslissen. Praat er vooral veel over.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Hier krijgen we er ook een zoontje bij, De jongens zijn 10,5 en 13,5 jaar. Dat was wel even schrikken. Heb het even moeten laten bezinken en mijn partner helemaal. Daarna de VK gebeld en toen was ik al bijna 10 weken zagen we op de echo. Ik heb een onregelmatige cyclus vandaar dat ik nooit eerder getest heb.

Qua babyspullen hadden we nog heel veel liggen op zolder, Dat zouden we deze zomer gaan uitzoeken en weggeven/verkopen enz.

Ik zou als ik jou was het even laten bezinken en praat er met je partner over, het komt uiteindelijk allemaal wel goed.

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Succes,dat is zeker schrikken!
    Hier ook een verassing hoewel we nooit een vierde hebben uitgesloten, ook niet gedacht dat het nog zou gebeuren.

Bij mij is de leeftijd nog groter, (17, 13, 11) en als de allerjongste geboren wordt, worden zij ook weer een jaartje ouder.

Ik heb niet zo lang geleden best een naar gevoel gehad wat ook weer overging naar schuldgevoel. Dat ik er helemaal niet zo naar uitkeek maar ik merk dat ik elke week meer hecht en er naar uitkijk.
    Uiteindelijk geloof ik dat het goed komt. Ik ga niet naïef zijn dat er niks zal veranderen maar het is ook heel bijzonder om een kleintje te krijgen met grote kids om je heen die heel bewust dit meemaken en wellicht ook graag willen helpen.
    Hoe dan ook, een nieuwe dynamiek in het gezin kan ook weer heel spannend en leuk zijn ondanks dat we al heel gelukkig waren ♥️

6. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Oef, lastige situatie! Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat?

Hier staan we ook voor een moeilijke keuze helaas. Vorige week totaal onverwacht een positieve test in handen. We hebben drie kinderen, van 4, 6 en 7, en dat vinden wij genoeg.

Wat bij ons vooral heel zwaar meeweegt is dat ik 43 ben en 44 als het kindje zou worden geboren. Daarnaast heb ik ook een auto-immuunziekte aan mijn schildklier, dus zijj hormonale schommelingen nogal een aanslag.

Wij moeten dus de komende dagen een beslissing gaan nemen over wat we willen…

7. Hehallo

Hehallo Lid

28 dec 2024
    26
    5
    3
    Oh joh wat is dat schrikken. Wij kunnen het niet voor je beslissen. Zeker niet wat betreft je gezondheid, dat is natuurlijk wel een ding. Als ik niet naar je gezondheid kijk, denk ik dat je altijd spijt zult houden. Heb je geen anticonceptie gebruikt? Of is het er doorheen gegaan?

8. Chatty

Chatty Lid

17 mrt 2017
    15
    21
    3
    Hier in dezelfde situatie gezeten, onze kinderen waren 11 en 7 toen de jongste werd geboren.

Ik moet zeggen dat het alles meevalt, als de oudste nu hun puberbuien hebben, dan zorgt de jongste voor een bepaalde luchtigheid.

En het is ook gewoon genieten zo'n kleintje erbij. Ik geniet er nu bewuster van dan bij de oudste twee.

Voor mijzelf geldt alle negatieve dingen wegen niet op tegen alle vreugde die onze dochter brengt.

MIss X vindt dit leuk.
  9. Fleurrig

Fleurrig Lid

26 okt 2015
    14
    15
    1
    NULL
    NULL
    Oh lijkt wel onze situatie. Zijn jullie er al uit? Wij willen ook zsm keuze maken, maar dit lijkt bijna onmogelijk..

10. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Oh echt? Wat ontzettend moeilijk is het he? Vooral ook met al die hormonen die direct door je lijf razen.
    De keuze neigt bij ons toch wel richting het niet doen, al blijft dat moeilijk uit te spreken. Ik heb ook een gesprek gehad bij de huisarts en zij zei ook dat het bijna nooit een 100% beslissing is.
    Ik vond de afgelopen jaren zwaar. De kinderen zitten, mede doordat we voor het zwanger worden fertiliteitsbehandelingen nodig hadden (ja, echt..) dicht op elkaar qua leeftijd. Ik heb ook altijd gezegd dat ik, éénmaal uit de luiers, er niet meer in zou willen. Dat weegt voor mij ook mee. Als je kinderen nog ouder zijn dan liggen die moeilijke jaren wat verder achter je, maar wij komen er nu natuurlijk nét uit..

Ik hoop dat jullie er ook goed over kunnen praten samen en dat jullie tot een, voor jullie, juiste beslissing kunnen komen!

11. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.745
    113
    Waarom denk je dat?

Als ik op dit moment zwanger zou worden zou ik 100% kiezen voor abortus. Wij zijn echt compleet en heel blij dat we als gezin de tropenjaren hebben overleefd. Kwartje had ook zomaar de andere kant op kunnen vallen. Ik zou dat ab-so-luut niet, voor geen goud, nog een keer willen doen. Mijn vriend is gesteriliseerd dus de kans is heel klein. Maar ook daarvoor gebruikten we gewoon netjes AC en als het dan toch was gebeurd had ik echt gekozen voor de kinderen die er al zijn en dus gekozen voor abortus. En ik kan me dus heel goed voorstellen dat anderen die keus ook zouden maken.

LizMe, Zuul, MMW en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Hehallo

Hehallo Lid

28 dec 2024
    26
    5
    3
    Ja misschien is dat wat kort door de bocht geschreven door mij, omdat dat op dit moment in mijn leven mijn gevoel zou zijn.

Natuurlijk zijn ieders omstandigheden weer anders. Ik denk dat ik, als ik het echt nooit meer zou willen, zou kiezen voor sterilisatie. Maar ik snap ook dat er soms gevallen zijn waarbij het zelfs door de sterilisatie heen gebeurt. Lastig hoor. Heel veel succes met het maken van een goede keuze!

Deel Deze Pagina