Mijn dochter van bijna 2 heeft de waterpokken. (Net eerste blaasjes ontdekt) Moet ik haar weg houden bij mijn mannetje van 10 weken? Is dit gevaarlijk voor hem? Hij is ook al een paar dagen slecht in orde, heel verkouden en hoesten. Ik geef nog wel borstvoeding op en 2 keer per dag een flesje kunstvoeding. Hopelijk kan ik hem nog een beetje beschermen.
Toen mijn oudste twee waterpokken hadden was onze zoon ongeveer 4 maanden. Hij kreeg bv, dus ik hoopte dat dat voldoende antistoffen zou geven. Inderdaad hij werd niet ziek. Toen hij ouder was kreeg hij alsnog waterpokken. Toen had hij een babybroertje van 9 weken. Hij kreeg ook bv. Ik dacht dat hij het ook niet zou krijgen, maar jawel hoor. Hij had dus met 9 weken al waterpokken. Hij was er gelukkig niet heel ziek van. Hij ging iedere dag in een havermoutbadje. En knapte ook snel weer op. Als je oudste al waterpokken heeft kan ze al je jongste besmet hebben. Maar wie weet heb je geluk en wordt hij niet ziek. Weg houden heeft volgens mij geen enkele zin. Het is nu gewoon afwachten, hopelijk heb je geluk. Sterkte met je zieke dochter.
Weghouden heeft geen zin, want waterpokken zijn al besmettelijk voordat je de eerste blaasjes ziet. Al zou ik ze nu dan op niet uitgebreid laten knuffelen.
Idd, dit zou ik ook doen. Mijn jongste kreeg ze met krap 6 maandjes, kreeg toen nog veel bv. Helaas was ze er heel ziek van en zat echt onder de waterpokken... maar voorkomen kan denk ik niet, omdat het al 2wkn voor het eerste blaasje besmettelijk is.
mijn dochter was 14 dagen toen ik de oudste twee thuis had met waterpokken, wij hebben de huisarts gebeld met de vraag wat wijs was, hij zei dat de eerste maanden de kleine de antistoffen van mama nog bij zich droeg dus dat de kans op de waterpokken krijgen klein was en anders zeer mild, een paar weken later kreeg onder dochter inderdaad een paar waterpokken, maar ze leek er geen last van te hebben, ze is nu 3,5 en heeft nog geen echte waterpokken gehad zoals ik bij die andere twee gezien heb, weghouden heeft geen zin maar misschien wat minder uitgebreid laten knuffelen...
Weghouden heeft inderdaad geen zin, je dochter was al besmettelijk vóórdat de blaasjes zichtbaar werden, dus waarschijnlijk is het kwaad al geschied. Mocht je zoontje ook waterpokken krijgen, dan heb je 1 voordeel: hij zal ze dan pas krijgen als je dochter al weer beter is, want de incubatietijd is ongeveer 2 weken. Dan heb je ze niet allebei tegelijk ziek... Gevaarlijk voor zo'n jonge baby is het volgens mij niet. Wel heel vervelend door de jeuk en de pijn. En voor je dochter: havermoutbadje en metholpoeder smeren. Beterschap!
Bedankt voor de snelle reacties!! En tips Vind het ook wel sneu voor mijn dochter. Ze word morgen 2 en zaterdag willen we het vieren. Kan ze er nu nog echt ziek (koortsig enzo) van worden? Ik dacht dat als je vlekjes kreeg het "zieke" al achter de rug was. Maar als ik eerlijk ben heb ik geen idee. Ze heeft nu nog niet echt last, is alleen snip verkouden. Ik heb het gevoel dat mijn zoontje het ook al heeft. Is al een paar dagen zo hangerig en verkouden, afwachten of hij ook vlekjes krijgt. Misschien een domme vraag maar hoe doe je een havermout badje? Gewoon havermout in het badwater doen?..
Hier werden ze op dag drie wel echt ziek met koorts etc. Havermout deed ik in een sok, dan dichtknopen en lekker in knijpen in bad. Daarna sok laten drogen en dan gaat de havermout er ook zo weer uit.
Aaah, sneu voor je dochter, dan zal ze er met haar verjaardag niet zo mooi uitzien... Mijn beide kinderen waren niet echt ziek in de zin van zich niet lekker voelen, maar ze hadden veel last van jeuk en pijn. Havermoutbadje inderdaad in een sok of in een washandje en dan dichtknopen.
Ahh dan word het ook nog spannend of haar feestje wel door gaat. Als ze zich zo naar voelt laat ik echt geen visite komen.
Mijn oudste heeft ook een paar weken geleden de waterpokken gehad en nu heeft mijn jongste van 5 maanden het. Onder de 3 maanden kan het gevaarlijk zijn als jij als moeder het nooit gehad hebt. Heb je het wel gehad dan geef je de antistoffen mee en krijgt de baby een lichte variant. Houd het wel in de gaten. De dokter wilde mijn baby voor de zekerheid zien. Sterkte!
Ze kunnen er wel ziek van worden maar dat is per kind erg verschillend. Q had, behalve de jeuk, nergens last van. Zij was 11 maanden (ze had er toen maar een paar) en 4 jaar toen ze ze kreeg. M heeft ze 3 weken geleden gehad. Ze sliep iets meer dan normaal maar had er verder geen last van. Door dat havermout badje waren de blaasjes erg snel ingedroogd. De dochter van een vriendin had de speen van M in de tijd dat het besmettelijk was een aantal keer in haar mond gedaan en flink geknuffeld maar heeft ze niet gekregen. Overal staat dat je, wanneer ze onder de 3 maanden zijn contact op moet nemen met de huisarts.
Hier lag de jongste (toen 10 weken) in het ziekenhuis met een virus (ik vermoed waterpokken, maar geen echte pokken gezien), ze had al heftige reflux en dit virus was de druppel voor haar om niet meer te gaan drinken, ze kreeg dus een sonde. Ze had ook koorts. Na een paar dagen kreeg de oudste (toen 2,5 jaar) waterpokken. Oudste is er een dag heel ziek van geweest met overgeven en koorts en echt grote pokken. Jongste heeft 4 jaar later echt waterpokken gehad maar is maar 1 dagje thuisgebleven van school omdat ze een beetje hangerig was. Is dus niet echt ziek geweest.
Tot nu toe verloopt het rustig. Wel veel meer vlekjes gekregen maar er is niks aan haar te merken. Kleine man is wat onrustig, maar bij hem geen vlekjes te bekennen. Dus zal van zijn verkoudheid zijn. Als hij vlekjes krijgt zal ik zeker wel even met de huisarts bellen. 2 mei moet ik weer werken. Zul je zien dat hij dan net ziek is. Zou ik echt heel erg vinden!