Onze oudste zoon lijkt linkshandig te zijn/worden. Hij eet zijn eten altijd met de lepel in de linkerhand. Om hem niet altijd met de laatste hapjes te hoeven helpen, geven we hem nu ook een vork erbij (in z'n rechterhand dus). Dat gaat heel goed! Maar ik vroeg me nu dus af... Hoe zit dat eigenlijk met volwassenen in de praktijk, maar ook 'officieel', qua etiquette enzo. Normaal dek je de tafel met vork links en mes rechts en zo eten mijn man en ik er zelf ook mee. Maar eten linkshandigen dan andersom, dus met het mes links en de vork rechts? En hoe zit het officieel met de etiquette? Mag een linkshandige de boel omdraaien of is dat 'niet netjes'? (Niet dat ik daar mee zou zitten of m'n zoontje dat op zou leggen ofzo, ik vraag het me puur uit interesse af.)
Ik ben links, maar eet gewoon 'normaal' met mn bestek zeg maar Had vroeger wel een gebogen lepel voor linkshandigen bedenk ik me nu, toen ik klein was
Ik ben linkshandig maar eet gewoon met de vork links en het mes rechts hoor Heb toen ik klein was wel moeite gehad het te leren, vooral met het snijden van vlees omdat ik altijd in de knoop kwam met mijn vork. Maar ik heb het uiteindelijk gewoon zo aangeleerd.
ik ben (half) linkshandig. en eet gewoon met mn vork in mn linkerhand verder niet anders dan rechtshandigen. ik knip overigens wel met rechts.. kon op de middelbare school met zowel links als rechts schrijven. erg handig. op de basisschool was schrijven een drama. dit moest met een vulpen.... dus hele hand blauw en niets meer van te lezen..
maar "normaal" eet je met je vork links en met je mes rechts... Dus waarschijnlijk doe jij het andersom?
ik ben links. Als ik met vork en mes eet - snijd ik met rechts en eet ik met links. De beweging van bestek naar m'n mond, met m'n rechterhand - lijkt niet echt te werken Maar daar zit ook weer verschil in geloof ik hoor. Gek genoeg heb ik wel de neiging een tijd gehad, om als ik dingen met m'n vingers at (frietjes ofzo) om die dan juist weer wél met m'n rechterhand te eten. Wij leren onze dochter overigens het laatste met ander bestek op de vork/lepel te schuiven. Met een mes of juist met de vork of lepel, net hetgeen waar ze op dat moment niet mee eet Gaat eigenlijk best goed .
Mijn man prikt bv. krieltjes met links, maar als hij zijn vlees gaat snijden, pakt ie zn vork rechts en mes links, dus dat doet ie dan rechtshandig. Hij wisselt dus.
vind het trouwens zelf wel raar wat ik nu lees bij rechtshandigen - ik bedoel: Eet je met één bestek-ding in je hand, dan eten rechtshandigen met rechts, maar komt er een mes bij, dan éét je, met links? Of begrijp ik het nu verkeerd? Anderzijds snap ik dat snijden misschien wat preciezie werk is - maar ik heb dus áltijd m'n vork in m'n linkerhand (als linkshandige) . ---> zie nu dat er ook linkshandigen zijn die omwisselen... per persoon verschillend dus...
Ik ben linkshandig en eet met vork links, mes rechts, zoals het hoort dus. Ik heb het zo aangeleerd gekregen en nooit bestek voor linkshandigen ofzo gehad.
Ik eet met rechts maar als ik iets moet snijden verwissel ik m'n vork naar m'n linkerhand en pak het mes in m'n rechterhand. Heel raar hoor,het enige wat ik met links doe is eigenlijk schrijven. Voor de rest doe ik alles met rechts,zelfs op een schoolbord schrijven kan ik niet met links.
Ik ben links en eet met de vork links, maar als ik snij houd ik mijn vork rechts en het mes links, andersom was het een bende haha
Ben zelf rechts maar een moeder die links was dus. Ik eet met mijn vork rechts maar snij met mijn rechter hand en eet dan links en door dat mijn moeder links is kan ik linkes knopen er uit halen haha. En maak flessen open met links.
Ik ben linkshandig maar volgens mij.. (zo stom dat ik het nu eigenlijk door de gewoonte niet zeker weet) Zit mijn vork gewoon links en mijn mes rechts.. Maar helemaal zeker ben ik niet haha
Ik ben juist met alles rechts handig. Maar eten doe ik blijkbaar "verkeerd" altijd met het mes links en vork rechts. De manier van eten zegt dus nog niet zoveel of je kindje links of rechtshandig is. Kan het even zo snel niet vinden maar geloof dat etiquette "voorschrijft" dat je je bestek aan tafel onopvallend mag omwisselen.