Ze heeft het opgelopen door mijn zoontje. Die had het twee weken geleden. Hoe kan ik het beste behandelen, ze heeft geen koorts gelukkig. groetjes sweetcandie
Ik hoorde vandaag badderen in een zemelbad. Helpt goed tegen de jeuk en het indrogen van de blaasjes. Verder is het zo dat je dochter er waarschijnlijk weinig last van krijgt, omdat ze nog zo jong is. Misschien een fijne gedachte..
Dank je wel setteke voor je antwoord. Ja, is dat zo. Ik dacht juist dat hoe jonger hoe zieker ze worden. Nou hopelijk blijft het zo. Nu is ze gewoon lief aan het spelen en heeft ze geen koorts..
Op jonge leeftijd hebben ze weinig last van de waterpokken. Bij oudere kinderen kun je mentholpoeder gebruiken tegen de jeuk, maar bij kleintjes mag je geen menthol gebruiken. Misschien dat de apotheek iets heeft? En wanneer de blaasjes verschijnen zijn ze er ook niet meer ziek van (wel voordat de blaasjes verschijnen, kunnen ze koorts hebben en lamlendig zijn). Alleen wel lastige jeuk.
calendula zalf helpt tegen de jeuk, mag ook bij kleine baby's gebruikt worden! of evt. koude kompressen als ze veel last heeft.