help tepelafscheiding test negatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door charley1984, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charley1984

1 mrt 2017
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames.

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen/ helpen. Het is een raar verhaal maar wil het jullie toch voorleggen.

Ik heb al z’n 3 maanden zwangerschapskwaaltjes zoals: veel eten, emotioneel, aankomen, pijnlijke en grotere borsten en tepels, pijnlijk rekkend gevoel boven de lies, klein rond buikje, enz, sommige klachten worden nu minder en andere juist steeds erger tot ik me van het weekend rot schrok, er zaten wit, gele korreltje aan en in mij tepels en beha. Toen ik dit van mijn tepel afhaalde en iets in mijn tepels kneep kwam er melk uit (beide kanten), nu 5 dagen later nog steeds soms zelf zonder eraan te komen. Mijn tepels zijn ook veel groter en er zitten bobbeltjes/ bultjes op en om en ze zijn super gevoelig. De huid om de tepels is veel donkerder van kleur geworden en ik heb pijn/ steken in de borsten gehad dit is nu gelukkig weg. Mijn buik rommelt regelmatig en het voelt alsof er luchtbelletjes in zitten die tegen de buik aan komen en onderin de buik bij de liesstreek heb ik veel pijn, lijkt wel of de boel daar vanbinnen oprekt (weet niet hoe ik het anders moet verwoorden).
    Ik heb maandag de huisarts gebeld en ik kon gelijk langs komen, de arts heeft geen onderzoek gedaan alleen 2 vraagjes gesteld en ik moest bloed laten prikken voor nieren, lever en zwangerschap (bepaalt stofje meende hcg). Dinsdag belde de arts met de uitslag en die is negatief, de waarde van het ‘’stofje ’’ was niet hoog genoeg voor een zwangerschap zij hij dat was het. Ik heb gevraagd hoe het dan kan dat mijn borsten melkuitvloeiingen heeft en mijn onderbuik zo raar aan voelt, dat moest de arts even overleggen met een collega. Toen hij weer belde (alles gaat telefonisch) zij hij dat het zeer waarschijnlijk mijn hormonen zijn en dat hier nu op getest gaat wordt (er is hiervoor geen bloed afgenomen) en dat hij de volgende dag weer belt met de uitslag.
    Vanochtend ben ik toch bij een andere arts geweest en alles verteld (klachten, pijn, enz) en zij dacht met wat ik vertelde ook als eerste aan een zwangerschap. De arts heeft alleen naar mijn borsten gekeken en gevoeld en zij voelde heel veel melkklieren verder geen gekke dingen. Deze arts gaat met de andere arts overleggen omdat ze hem niet voor het hoofd wil stoten en verder moet ik op de uitslag van de hormoon test wachten. Vanmiddag heeft de eerste arts netjes gebeld met zijn excuses want de bloeduitslagen komen pas volgende week. Ik moet me volgens hem geen zorgen maken en niet gaan piekeren want dat is niet nodig. Ik maak me dus wel zorgen en vraag me continu af wat er met mijn borsten en buik aan de hand is.

Wat denken jullie?
    Zou ik zelf een verloskundige kunnen bellen om te vragen of ze een echo willen maken of heb ik een verwijzing nodig i.v.m. verzekering?

Alvast hartelijk dank,
    Charley
    sorry voor het lange verhaal maar wil het duidelijk uitleggen.

2. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Het kan zijn dat je prolactine te hoog is. Bij mij was dit in 2010 het geval door een prolactinoom. Maar er zijn meerdere oorzaken waarom je prolactine te hoog is.
    Prolactine is het hormoon welke een stimulerende werking heeft op de melkproductie (borstklierweefsel). Maar neem aan dat de arts al wat informatie heeft gegeven? Snap dat je je zorgen maakt. Probeer dat niet te doen hoor (makkelijker gezegd I know)...het is nu eenmaal afwachten op de labuitslagen. Succes met wachten.

3. charley1984

1 mrt 2017
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helemaal niks vandaar mijn vraag om hulp hier want ik snap niks meer van mij lichaam (borsten en buik).

4. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat slecht dat je arts zo weinig informatie heeft gegeven! Zoals vlinder1981 al zei kan je prolactine te hoog zijn. Misschien door onschuldige homoonschommelingen, hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vrees een te hoog prolactinegehalte. Dat kan het zwanger worden helaas bemoeilijken.

Mijn schoonzus had dit ook, maar na medicatie was ze binnen no time zwanger.

Als je zwanger zou zijn, had een urinetest intussen ook positief aan moeten geven mede gezien je klachten en zeker als je al veel langer zwanger denkt te zijn. Je test de hele zwangerschap namelijk positief.

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb uit een borst melk achtige afschijding. Meestal alleen na ei sprong. Volgens de ha kon dit gewoon. Is ook niet veel maar een spelde knopje vocht.

7. Eetje

Eetje Bekend lid

1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden

Precies dit!! Ik heb dit zelf ook . Mijn prolactine waardes zijn ook hoog . Hierdoor kan je veel lichamelijke klachten ondervinden .
    Als ik je verhaal zo lees zie ik veel herkenning. Hoop dat de arts je snel uitsluitsel kan geven . Succes

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Je hoeft geen vk te bellen.
    Als je bloed negatief is voor een zwangerschap zal er ook geen zwangerschap aanwezig zijn.

Toen ik NIET zwanger was had ik met regelmaat rondom nod wat vocht uit mijn tepels.
    Nu ik zwanger ben helemaal niets.

9. charley1984

1 mrt 2017
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet eens waar hij nu op gaat testen, ja hormonen dat is alles. De waarden van de HCG weet ik ook niet alleen dat het wel aanwezig is. Het is dus echt in spanning afwachten tot volgende week donderdag.

Ik heb dit nog nooit gehad vandaar dat ik me rot schrok. Bij mij zijn het geen speldenknopjes maar vloeit het echt als ik eraan zit of iets in knijp.

Ik ben een aantal jaar geleden zwanger geweest en met 3,5 maanden gaf de urinetest negatief aan (zijn bij arts toen 4 testen gedaan 5de was pas positief). Er is toen gelijk een echo gemaakt en de vk zij dat ik echt in verwachting was maar helaas 2 weken later heb ik toen een miskraam gehad. Ik had toen wel een paar andere klachten, geen tepelafscheiding of oprekkend gevoel in mijn onderbuik.

10. charley1984

1 mrt 2017
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de link, ik heb het doorgelezen. Ik schrok er wel een beetje van maar hieronder een aantal dingen die het niet kunnen zijn.

Ik slik geen medicijnen.
    Ik heb geen tumor op of bij mijn ogen, recent onderzocht bij Bartimeus.
    Zover ik weet geen stress, slaaptekort, lichamelijke klachten, ben verder helemaal gezond.

11. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Meestal is het een onschuldige hormonale ontregeling...

Deel Deze Pagina