tweede ronde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door femmi, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik was even benieuwd of ik in contact kon komen met vrouwen die net als ik in de tweede ronde zitten. Mijn eerste ronde duurde 46 dagen. Ik heb dus geen idee hoelang mijn 2de ronde gaat duren.

Ik kan veel onderwerpen vinden met eerste ronde, helaas niet met tweede ronde. Ik merk dat de onzekerheid van de eerste ronde nu nog steeds hetzelfde is, zoals: Hoe lang gaat deze ronde duren (of niet natuurlijk:D)
    Kortom, ben benieuwd hoe jullie dit ervaren!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ook wij zitten in de 2de ronde!
    Mijn eerste cyclus duurde 38dg, en ik kan je vertellen dat het zenuwslopend was! hahaha voor jou natuurlijk ook!
    ben ook erg benieuwd hoelang het deze maand gaat duren, en of ik uit moet gaan van die 38dg of dat mijn eisprong toch eerder is of juist niet!!
    daarom ben ik deze maand begonnen met het "controleren" van mijn vruchtbaarslijm..
    hopenlijk helpt dat!!

ben zelf ook wat gaan speuren op het internet, en op de eene site lees ik dat het beter is om om de dag te klussen en op de andere site lees ik dat het geen probleem is om iedere dag te klussen en dat dat de zwangerschap kansen vergroten!!

leuk dat jullie ook bezig zijn in de 2de ronde!!
    wanneer is je NOD?

3. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Melanie,

Mijn NOD (gebasseerd op 28 dagen) zou 2 februari zijn. Maarja, als deze ronde ook weer 46 dagen zou duren, dan kan ik nog wel even veel geduld gebruiken.... Ik zit nu op dag 21.
    Wat ik er inmiddels van weet, is dat om de dag klussen het beste is. Als je iedere dag klust dan bevat de zaadlozing weinig spermacellen. Nou moet ik wel zeggen dat ik vind dat als ik zin hebt, ik dat gewoon moet doen. Ben anders bang dat het zo'n verplicht nummertje wordt....
    Eerste ronde had ik rond dag 21 tot aan dag 46 veel ongesteldheidskrampen, maar er kwam niks en pijn in mijn borsten.
    Had/heb je hier ook last van? Deze ronde heb ik hier geen last van, wel een dag of drie een beetje gespannen gevoel in mijn onderbuik.
    Wanneer is jou NOD en op welke dag zit je?

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als ik uitga van mijn laatste cyclus van 38dg dan is mijn NOD 17febr......dat duuuuurt nog zo lang!!
    daarom ben ik nu ook mijn vruchtbaarslijm in de gaten aan't houden, want als je een eisprong hebt gehad wordt je normaal gesproken na 14dg ongi!
    tenminste als je niet zwanger bent dan!!

en nee, ik ga echt geen 38dg achter elkaar klussen! hahahaha

5. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind vruchtbaarslijm in de gaten houden zo lastig. Als ik daar opaf moet gaan, zou ik vorige week mijn eisprong gehad moeten hebben. Maar ik vraag me echt af of dat klopt. Kom jij er een beetje uit?

6. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, ik zag je topic over eisprong. Ik heb ook geen echt rekbaarslijm, eerst watterig en daarna weer " normaal"
    Ik ga er nu maar van uit dat rond de tijd dat het waterig wordt, mijn eisprong eraan komt.
    Haha, blijft wel apart om het over slijm te hebben op een forum :)

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hmm nee eigenlijk niet omdat dit ook voor mij pas de eerste maand is dat ik erop aan´t letten ben..
    ik lees veel op het forum en op internet waardoor ik een beetje weet waar ik op moet letten!

gisteren had ik ineens 2uur lang middenpijn, dit kan duiden op een mogenlijke eisprong die eraan zit/zat te komen!
    we hebben gisteren nog geklust dus ik hoop dat mijn eisprong ook geweest is...
    heb verder wel niet echt last gehad van vruchtbaarslijm dat (zoals ze het zeggen!) op een rauw ei lijkt.....whahaha

maar goed heb ook gelezen dat niet iedereen last heeft van vruchtbaarslijm, en dat het ook pas na de eisprong kan komen....dus jah, heeeel verwarrend dat slijm!!

probeer jij nog op dingen te letten?
    ik wil namelijk niet uitgaan van mijn baner, aangezien ik pas met de pil gestopt bent en dus niet weet hoe mijn cyclus is!

8. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb let op steekjes bij eierstokken idd, alleen dacht ik vorige maand dat ik dit ong. 14 dagen voor mijn NOD had (berekend op 28 dagen) Later bleek dat wat ik voelde dus niet mijn eisprong was, want ik werd pas veeeeeeellllll later ongi.
    Verder zit ik meer op zwangerschapssymptomen te letten, heb mijn borsten hebben nog nooit zoveel geinspecteerd :)
    Heb vandaag ook ovulatie testen gekocht van kruidvat, was een licht streepje te zien, dus weet nog niks... Denk dat die dingen ook pas werken als je een stabiele cyclus hebt, want in zo'n pakje zitten er maar 5 en aangezien ik geen idee heb wanneer mijn eisprong is.... Volgende maand ga ik die van sensitest proberen denk ik, die zijn een stuk goedkoper.
    Gekke is dat ik ze niet eens perse gebruik om te weten wanneer ik moet klussen (want ik houd wel van klussen) dus om de dag vind ik helemaal niet erg :)
    Is meer zo dat ik wil weten dat ik een eisprong heb, meer een geruststelling dat alles goed werkt. Ook wel handig als je weet wanneer je eisprong is geweest, want dan weet je tenminste wanneer je NOD ongeveer is en wanneer je een zwangerschapstest kan gebruiken.....

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ik wil nog niet aan ovulatietesten beginnen, ook inderdaad omdat je toch wel vrij vaak moet testen en ze zijn niet zo heel goedkoop!
    wij hebben het tot nu toe ook wel om de dag gedaan, deze week zelf 3dagen achter elkaar!!
    Ik meen gisteren mijn ovulatie gevoelt te hebben, maar kan er niks over zeggen omdat ik eigenlijk niet precies weet hoe het '' echt" voelt!

ik hoop iniedergevl dat het deze maand raak mag zijn..
    mocht ik pas volgende maand of de maand erna zwanger raken is de kans groot dat ik uitgetelt ben op de verjaardag van mijn man,die van mij of die van onze zoon!!
    zit ik eigenlijk niet zo op te wachten, is al zo een drukke maand!
    maarjah, als het zo is dan is dat zo!

bij mijn eerste was ik uitgetelt op kerstavond! VERSCHRIKKELIJK vond ik dat!
    gelukkig kwam hij 10dg eerder hahahaha

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hoi,

Ik zit ook in de 2e ronde... Ik heb dan hiervoor geen pil geslikt maar mijn menstruatie moest nog opgang komen door dat is gestopt was met borstvoeding...
    Dus de eerste keer ongi geworden toen na 30 weer.. Ik weet precies wanneer mijn ei is omdat ik ovutesten heb gebruikt, zo duur vind ik ze niet 10 voor 6.95 of 15 voor 10 euro... Dan kom je al een heel eind...(ik begin met testen op dag 11 en dan ga ik door tot mijn ei, vorige maand op dag 18) Maar goed snap best dat je daar nog geen zin in hebt....

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    jah ik heb zoiets van als het nu nog 3maanden ofzo duurt dan ga ik het wel proberen!
    Bij mij is het ook nog eens zo dat ik er eigenlijk vrij weinig van snap, van dat testen...bij een zwangerschapstest is dat makkelijker hahahah 2 streepjes is positief!

bij een ovulatietest moet hij weer even dik en donker zijn als de controlle test en zo, ik zou daar al helemaal onzeker en gek van worden!
    Ik werk zelf in het kruidvat en de ovulatietesten van eigenmerk zijn momenteel niet leverbaar.
    als we ze weer binnen krijgen dan zal ik eens goed lezen wat op het doosje staat, en wie weet overweeg ik dan toch eens een maandje om te testen..kijken hoe dat gaat!!

ik zit n u op dag 13 van mijn cyclus en wordt nu al gek van de zenuwen!
    mijn baner klopt eigenlijk niet omdat ik dus niet weet wanneer mijn NOD is, ga gewoon uit van mijn laaste cyclus en die was 38dg.
    daarom wordt ik er ook zo onzeker van wanneer mijn ei nu gaat komen...het kan allemaal!!

12. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke testen gebuik je lynn? Ik heb nu die van kruidvat, zitten er maar 5 in een doosje, en deze zijn best duur.

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Kijk je wel uit met die van het kruidvat? Die schijnen niet echt betrouwbaar te zijn... Je zou het eens moeten google.

Ik heb ze bij zwanger en kids besteld... Als je op kortingscode googeld krijg je ook nog 10% korting (nee heb geen aandelen bij hun) :D

14. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hihi,,, ik vind dat testen wel leuk... En je ziet het verschil vaak wel hoor... De eerst zijn bij mij altijd heel vaag en dan ineens een dikke streep en die houd bij mij 2 keer aan en dan word hij vaag en stop ik met testen...
    Ik zou echt voor die goedkopen dan gaan (die van het kruidvat schijnen nogal lang positief te blijven,) ze worden ook discreet naar je opgestuurd...

15. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melanie: bij die testen van kruidvat kreeg ik 2 streepjes, alleen die van de ovulatie was wel wat lichter als de controlle streep, maar wel super duidelijk. Bij de beschrijving staat dat dit geen eisprong betekend, dus ook niet dat er 1 aan zit te komen.
    Ik weet dus nog niks...
    Lynn: Ik had gister opeens zin om ovulatie testen te bestellen, heb die van sensitest besteld. Heb jij daar ervaring mee?

Ik heb vorige maand wel de zwangerschapstest dipstick van sensitest besteld, deze was vals positief:( die bestel ik dus niet meer....)

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik had helaas 31dec ook een valse positieve test!!
    Van predictor early!!!! NOOIT meer!
    Deze week kwam een klant die kopen,heb hem meteen afgeraden en die van kruidvat aanbevolen!

Ik zal straks eens gaan kijken bij Z&K voor ovulatie testen.
    Maar de zwangerschapstesten vind ik echt slecht van hun,heb al meerdere dame's gezien die kruidvat positief testen en Z&K negatief terwijl ze wel zwanger zijn!

17. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zijn die van z&k zijn dan beter denk ik.
    Als ik kijk naar mijn eerste ronde dan zou ik ong 2 dagen geleden mijn ovulatie moeten hebben, maar mijn gevoel zegt dat ik deze al heb gehad en eerder richting mijn NOD zit. Ik zit nu op dag 24. Mijn ovulatie zou dus al geweest moeten zijn (denk ik), dat er een tweede lijn komt, oke, maar vond hem wel erg duidelijk, maar niet duidelijk genoeg voor een eisprong denk ik. Hij is ook deze drie dagen niet vager geworden, maar ook niet duidelijker.
    Voor de zekerheid net maar een zwangerschapstest van kruidvat (2v5) er tegen aan gegooid. Zo volkomen nutteloos. Hoe dan ook veel te vroeg, maar haha, ik denk dat ik soms een beetje testverslaafd ben.

18. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kon het gister niet laten, had een apart gevoel dat het wel eens raak kon zijn. Sensitest cassette gedaan, positief! Vanmorgen weer getest en weer positief.
    Zit pas op dag 27 vandaag.....Waren geen knallers, maar wel een super duidelijke 2de steep.(geen tuurtest)
    Pfff niet handig om zo vroeg te testen, ik hoor beter te weten. Ben nu alleen maar bang dat alle twee de testen niet kloppen, of dat het alsnog fout gaat :(
    Ik hoor blij te zijn, maar ben eigenlijk alleen maar onzeker op dit moment. Loop om de 5 sec naar de test om te kijken of hij echt positief is, gek wordt ik ervan!

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    *stilletjes* Gefeliciteerd!!!

Wat leuk meid, hoelang moet je nog wachten tot je (eigenlijke) NOD?
    Ik denk ook vanalles te voelen, maar goed...je lichaam kan me ook flink voor de gek houden!!
    heb zelf het idee dat mijn cyclus deze maand korter is dan vorige maand!
    dus dat betekend ook eerder mijn ei!!

ik ben bnieuwd of jou testen over 2dg donkerder zijn!!!

20. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee wanneer mijn nod is. Eerste ronde 46 dagen, maar had nu het gevoel dat mijn ei veel eerder was. Heb nu 2 positieve testen liggen, net ook een ovulatie test gedaan( die schijnen ook op zwangerschap te reageren. Dit werd dus een knaltest. testlijn is donder paars, terwijl de controlle lijn super licht is....hahaha, ik heb nu een aardige collectie testen :)

Deel Deze Pagina