Wanneer beginnen met ovulatietesten na een miskraam?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mamavandrie34, Feb 15, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    De titel zegt het al :)
    Ik heb op 11 februari een ingreep gehad om de laatste restjes van de miskraam weg te halen. Ik ga op woensdag een zwangerschapstest doen, en hoop dat hij niet meer zo knalt. wanneer zou het zin hebben om te beginnen met ovulatietesten? Moet een zwangerachapstest echt helemaal wit zijn? Of kan een eisprong plaatsvinden met een kleine hoeveelheid hcg in je lijf nog?
    Dank!

2. Lilyfee

Lilyfee Bekend lid

Jul 27, 2016
    547
    810
    93
    Female
    Jurist/juridisch adm.
    Wat naar van je miskraam!

Ik ben 13 dagen na het verliezen van het vruchtje begonnen met ovutesten en achteraf bleek ik de tweede dag meteen een knaller te hebben en dus ook een eisprong. Eerst dachten we nog dat ze misschien positief waren van de HCG. Mijn zwangerschapstesten waren toen ook nog positief. Ik heb wel begrepen dat ovutesten na een mk niet (altijd) betrouwbaar zijn, maar in mijn geval dus wel. 5 dagen na de positieve ovutest had ik pas een negatieve zwangerschapstest en 9dpo werd de zwangerschapstest weer positief. Mijn ervaring is dat je dus wel een eisprong kunt hebben met een beetje HCG in je lijf.

Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

Mamavandrie34 likes this.
  3. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,603
    4,454
    113
    Female
    Bij mijn eerste mk heb ik ook een eisprong gehad toen het hcg nog rond de 30 was. Ik heb 3 weken geleden weer een miskraam gehad en ik ben na een week met ovulatietesten begonnen. Exact 3 weken na het opwekken van de miskraam was mijn ovulatietest weer positief (en ik voel het ook aan m'n lijf, herken jij normaal je eisprong?).

4. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Dank je wel! ik zal niet wachten tot de zwangerschapstest helemaal wit is denk ik.
    het is wel zo dat de missed abortion geconstateerd is op 25 november, toen had ik 10 weken zwanger moeten zijn maar bleel het cruchtje al 3 a 4 weken niet meer te zijn gegroeid. Ik heb 3 kuren cytotec gehad. Het is dus al best lang geleden en ik vermoed dat mijn lijf toch best wel van slag is/het is niet meteen oppakt...

5. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Je hebt een punt, ik merk het meestal wel als de eisprong eraan zit te komen en gebruik de testen als bevestiging eigenlijk. Maar omdat mijn miskraam zo een lange nasleep heeft, weet ik niet of ik mijn lijf (en mezelf) kan vertrouwen...

6. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,603
    4,454
    113
    Female
    Ik snap je helemaal hoor! Wat duurt het al onwijs lang zeg. Hopelijk merk je snel weer wat signalen dat je lijf het zelf oppakt.

7. Lilyfee

Lilyfee Bekend lid

Jul 27, 2016
    547
    810
    93
    Female
    Jurist/juridisch adm.
    jeetje, dan ben je er al een flinke tijd mee bezig. Wat ontzettend naar! Ik heb rond dezelfde datum een mk gehad. Maar begon met bloedverlies en is vrij snel en natuurlijk verlopen. Ik was ook korter zwanger. Het is niet te vergelijken met wat jij moet doormaken :(

8. Lilyfee

Lilyfee Bekend lid

Jul 27, 2016
    547
    810
    93
    Female
    Jurist/juridisch adm.
    Dubbel

9. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Ik kon niet wachten en deed toch vanochtend een zwangerschapstest. 5 dagen na de ingreep dacht ik toch dat ie positief zou zijn en hoopte op afloop.
    Maar hij is negatief!!!!
    Hopelijk pikt mijn lijf het nu vlot op Ik ga wachten met ovutesten tot ik iets denk te merken van een aankomende eisprong. Denk ik. Ik twijfel nog even verder ;)

Attached Files:

Lilyfee likes this.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,603
    4,454
    113
    Female
    Wauw wat fijn!! Hopelijk snel een eisprong.

11. Mir123

Mir123 Bekend lid

Jun 9, 2019
    887
    783
    93
    Female
    Hier was het hcg er snel uit. Ik ben na 2 weken begonnen met een ovu test en bij 3.2 weken had ik de piek.
    Toen had ik ook echt weer veel slijmverlies. Had hiervoor nog nooit ovu testen gebruikt dus was nieuw voor me, maar ik herken het dus ook echt wel aan de verandering van het slijm en de stand van de bmm.

12. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Update:
    Schoolvoorbeeld van een lh-piek :)
    Nu hopen dat het inderdaad een eisprong was en over 10 dagen zou ik wel of niet ongesteld moeten worden (altijd een lf van 11-12 dagen gehad)

Attached Files:

JupitR likes this.
  13. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,603
    4,454
    113
    Female
    Heel fijn!!! Mijn positieve ovulatietest klopte inderdaad, ik ben 2 weken erna ongesteld geworden. Ik hoop het ook voor jou! ❤️

Share This Page