Hoi Hoi, Ik zit Hart van Nederland te kijken en zie dat er morgen een special komt over Ruben en Julian. De kippenvel stond me weer op de armen , arme knulletjes. Iemand die dit morgen gaat kijken? Weet niet of het al op het forum staat maar dacht plaats het even ter informatie. Hart van Nederland Special: De zoektocht naar Ruben & Julian – Hart van Nederland
Aan de ene kant ben ik erg benieuwd hoe de bettokken politieagenten de zoektocht en vooral de vondst hebben ervaren. Wat waren hun emoties en wat was de impact van deze zaak op hun leven? Aan de andere kant is het duidelijk dat hvn dit doet voor de kijkcijfers en sensatie, dus de overleden kinderen daarvoor gebruikt. Ik vind dat belachelijk en hoef het daarom niet te zien. Als ik die moeder was zou ik dit absoluut niet toelaten.
Voor de moeder kan dit ook een waardevol document zijn. Ook om de herinnering aan haar kindjes levend te houden en misschien ook wel, om andere ouders 'alert' te houden, om te voorkomen dat zoiets nog iets gebeurd (als dat al mogelijk is). Ik ga het overigens niet kijken. Ik geloof niet dat ik dat aankan.
Lijkt me best interessant, al deel ik ook deels wel de reactie van Alev84. Hoelaat komt dit vanavond?
Vanavond na Hart van Nederland. Om 22.50. Ik las op HVN ook heel veel verschillende meningen. Aan de ene kant heb ik zoiets van laat die kereltjes rusten maar aan de andere kant zal hun moeder er toestemming voor hebben gegeven en ben ik toch benieuwd hoe betrokkenen dit hebben ervaren.
Dat denk ik ook ja. Ze heeft de afgelopen maanden telkens de media opgezocht om haar verdriet te delen. Volgens mij vind ze zo'n programma juist fijn zodat mensen nogmaals hun aandacht aan dit drama vestigen. Ikzelf zou echter al die aandacht/sensatie niet toelaten en met rust gelaten willen worden.
Ik ben benieuwd, hoe ze wisten dat de kleertjes kwijt waren terwijl ze de kindjes nog niet gevonden hadden, En hoe ze wisten welke boxer die vader aanhad.En wat er precies in het afscheidsbrief stond, en nog veel meer vragen
Ik vroeg me af waarom er geen slootsporen op het lichaam van de vader waren aangetroffen... Ik heb nu het antwoord, zijn lichaam was veel te vroeg vrijgegeven en al gewassen...
Dat is bij een zelfdoding geen standaard procedure... En als je er dan uren later achter komt dat de kinderen bij hem zouden zijn, dan kan een lichaam al vrijgegeven zijn. Bovendien gaat de politie daar niet over, dat is een beslissing van justitie.