Thuisbevalling en huisdieren.

Discussion in 'De bevalling' started by Coco, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik ben nu zwanger van onze eerste en ben in juni uitgerekend. Wij hebben 2 hondjes. Ik heb al met mijn man en moeder afgesproken dat, zodra ze me teveel worden tijdens de bevalling of als ze in de weg lopen, dat mijn moeder ze dan op komt halen.
    Nu vroeg ik me zomaar af hoe anderen dat hebben gedaan met hun huisdier. Hoe reageerde jullie hond of kat, en hoe hebben jullie dat opgelost? Of bleven ze gewoon rustig en konden ze gewoon erbij blijven? Kan me namelijk wel voorstellen dat mijn honden raar op zullen kijken van al dat gepuf en gekreun.

2. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Mijn hond is al de tijd gewoon beneden in de woonkamer gebleven en keek niet naar mij om, totdat ik naar het ziekenhuis moest,

3. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn ene kat zat op zolder en heeft zich niet laten zien, de ander was juist niet van mijn zijde weg te slaan, die heeft de hele tijd aan mijn voeteinde gelegen tot het moment daar was dat ik echt naar het ziekenhuis moest.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik heb 2 keer een valse start gehad en de hond reageerde daar wel op, maar niet hysterisch ofzo. Tegen het einde is het toch al zwaarder en dat heeft een huisdier ook wel door!
    Ik had met mijn ouders afgesproken dat ze de hond op zouden halen als het nodig was en dat is ook gebeurd.

5. karin mv boas

Dec 6, 2007
    43
    0
    0
    onze honden vonden het wel gezellig dat er een mevrouw op bezoek kwam(verloskundige dus)ze hebben braaf in hun mand gelegen terwijl ik boven van onze zoon beviel.daarna mochten ze boven komen en heeft de vk ze ons kindje laten zien en ruiken.ze waren er meteen helemaal wijs mee en gingen steeds in zn wiegje kijken.
    ik twijfelde ook of ik ze naar mn moeder zou doen,maar dat is nergens voor nodig geweest.de kraamhulp heeft ook heel goed voor ze gezorgd de eerste dagen dat ik nog op bed lag.

6. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Probleem bij mij is misschien dat we in een appartement wonen en dus maar één verdieping hebben. Het is hier dus niet zo dat ik boven aan het bevallen ben en dat de honden beneden in hun mand kunnen liggen. Afstand tot woon- en slaapkamer, en dus tot mij en de honden op dat moment, is maar een paar meter.

7. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Toen ik weeen had volgde onze hond me constant in de woonkamer. Ging ik op een steol zitten, kwam hij bij mijn voeten liggen, stond ik op om op de bank te gaan zitten, kwam hij me meteen achterna.
    Toen de verloskundige er eenmaal was en ik naar boven ging, bleef ons hondje (zoals altijd) gewoon beneden. Geen enkel probleem was dat.

8. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    1,759
    194
    63
    Ik kreeg van de verlos te horen dat ik de honden maar in de bench moest doen als ik ging bevallen thuis.. Ik had zoiets van sorry.. in de bench doen terwijl ze daar nooit inzitten en het liefst alle 2 ook nog! Nee, dat gaat een beetje te ver. Heb harstikke lieve honden en mocht het echt niet gaan kan ik ze altijd nog in de bench doen.. Maar bij voorbaat al zeggen dat ze in de bench moeten, kan er bij mij niet in..

Heb gelukkig nog meer verloskundige dan deze, maar vind het nog steeds belachelijk..

Maar we zullen zien hoe het gaat lopen. Het zal niet lang meer duren.. :D

9. karin mv boas

Dec 6, 2007
    43
    0
    0
    dat loopt vast wel los joh.laat ze er lekker bij.mijn honden zijn altijd wel erg aanhankelijk,maar tijdens de bevalling hielden ze zich prima gedeisd.mijn vk vond het leuk en was er een groot voorstander van om de honden bij de baby te betrekken.misschien kun je eens polsen hoe jou vk daar tegenover staat?op laten halen door je moeder kan altijd nog.

10. emmetje

emmetje Bekend lid

Jul 13, 2007
    517
    0
    0
    Wij hebben 2 katten en die blijven gewoon hier tijdens de bevalling. Waarschijnlijk zijn ze beneden als ik beneden ben en boven als ik boven ben; ze volgen ons altijd overal! Wellicht als de VK er is, dat ze wat meer afstand zullen nemen/wat angstig zullen zijn, maar ik verwacht geen gekke dingen. Ik zie het zelfs wel gebeuren dat ze er gezellig bij komen liggen op bed straks hahaha. Ben wel heel benieuwd hoe ze straks op de kleine zullen reageren!

11. kaykekay

kaykekay Actief lid

May 6, 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    hoi
    ik heb veel huisdieren en 4 bevalingen gehad waarvan de laatste in ziekenhuis maar bij mijn 3 andere bevalingen waren de dieren gewoon waar ze altijd waren gewoon door heel het huis behalve baby kamer daar mogen ze inkomen als ik erbij ben ik heb geen problemen gehad met de huis dieren 2 honden en 8 poezen maar ik duw nooit een dier weg bij de baby en betrek overal de huisdieren bij als ze dat willen
    groetjes cathy

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dat bench gebeuren snap ik wel een beetje, dat doen ze omdat ze niet weten hoe honden gaan reageren. Als jij opeens een pijnscheut krijg en een gil geef kan de hond als reactie de VK aanvallen omdat hij denk dat zij jou pijn doet.
    Ik heb het gehad toen Björn zijn hielprikje kreeg, de VK wilde naar Björn's kamer met de deur dicht..en ja hoor, Björn kreeg zijn prik, zette het op het krijsen en de hond kwam op de deur afstormen.
    Zelfs als baasje weet je nooit hoe je hond reageer, en daarom hebben ze liever niet dat een hond in de buurt kan komen..

13. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mijn scheet heeft geslapen... tja is zijn hobby en die voert meneer maar al te graag uit! hij heeft er eigenlijk niet veel van mee gekregen ofjah msischienw el maar niks mee gedaan! het is me scheet!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Onze hond is naar mijn ouders gegaan, ik kon al twee weken voor de bevalling met veel pijn en moeite 5 minuten een blokje om en dat vond ik wat zielig. Ze is een week na de bevalling weer thuisgekomen, toen we weer wat meer tijd voor haar hadden. Zo'n beestje leeft toch met de dag, gaat prima met de kleine.
    Onze kat was denk ik wel thuis of misschien in de tuin, nu ik terugdenk, kan ik me echt niet herinneren waar hij was. Moest uiteindelijk toch voor de bevalling naar het ziekenhuis en ben 2 dagen weg geweest.

15. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Wij hebben drie katten en die mochten gewoon, net als daarvoor, door het hele huis lopen.

Twee van de drie hebben de hele tijd, net als anders, in de woonkamer liggen slapen.
    De derde heeft mij overal gevolgd, en was niet bij me weg te slaan! En toen ik lag te persen lag ie op 50cm. afstand, op een stoel, te kijken wat ik allemaal aan het doen was. Nu is ons kleine meiske zijn grootste vriendje. :) Wij hebben volledig afgedaan voor hem; ons kleine meiske is ineens het leukste mensje in huis. Hihi.

Maar al met al: totaal geen last gehad van de beesten. Hoogstwaarschijnlijk laten ze je, instinctief, gewoon lekker met rust...

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Toen het bij mij begon is de hond in zijn mand gaan zitten en er helemaal niet uitgeweest. terwijl die anders altijd overal bij wilde zijn.

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Had bij mn eerste bevalling 2 poezen en een er van wist al dat ik zwanger was nog voor ik het wist...was niet bij me weg te slaan...was ze al niet maar nu wilde ze zelfs tot op de wc mee.
    Maar tijdens de bevalling heeft ze zich niet laten zien.. Kan komen door dat de vk er natuurlijk bij was. Ze is vroeger door haar eerste mens mishandelt geweest en keek liever eerst even wat voor vlees ze in de kuip had voor ze zich echt liet zien.
    Ben halverwege toch naar t ziekenhuis gemoeten en door bloedverlies ben ik 3 dagen gebleven.
    De dag dat ik thuis kwam is ze komen kijken wat er nou toch allemaal gebeurt was in die kamer...daar lag ik toen met onze Michael op bed. Ze is komen kijken, snuffelen en ging toen op 20 cm afstand liggen snorren. Ze had zelf al n nestje gehad ooit dus waarschijnlijk snapte ze hem wel :)
    Tweede bevalling was ik niet thuis dankzij dat de eerste zo mis was gegaan en toen ik savonds thuis kwam kwam onze poes weer even de kleine keuren. :)
    Ben benieuwt hoe onze honden nu gaan reageren... Vooral Floor mn dwerg pincher... Die is gewent op schoot te kunnen maar dat past straks niet als er al n baby zit ;)

18. linda82

linda82 Lid

Sep 26, 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Wij hebben ook al geregeld dat de hond opgehaald wordt. Deze moet toch ook uitgelaten worden en daar hoeven we ons dan even geen zorgen om te maken

19. Eve1980

Eve1980 Lid

Sep 19, 2007
    20
    0
    0
    Tekstschrijfster, part-time adm. mevrouw
    Tiel
    Wij hebben 3 honden en die blijven lekker thuis als ik ga bevallen. Er is natuurlijk een bench mochten ze in de weg lopen of erg de kluts kwijt zijn. Maar het geeft mij een fijner gevoel als ze als gezinsleden bij alles betrokken worden. Dus ook de kennismaking met baby als ze er eenmaal is. Ik denk dat ze vreemd zullen opkijken als ze moeten gaan logeren en er is ineens een baby in huis...

Het zijn toch mijn 3 "kindjes"... Maar ik ben dan ook heel erg dol met mijn honden. :D

20. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Wij hebben ook drie grote bulldoggen, en ik ben heel benieuwd hoe die gaan reageren.
    De oudste zal wel helemaal niks doen, niets anders dan normaal dus slapen, de jongste zal er het liefst met zijn neus bovenop zitten denk ik maar daar zit ik niet echt op te wachten.
    Het lijkt me wel lekker dat je tijdens het opvangen van de weeeen wat afleiding in de vorm van die knuffels hebt!
    Nou hopen dat ik thuis mag gaan bevallen...

Share This Page