Zoontje niet eens met naam baby

Discussie in 'Babynamen' gestart door pregnantje, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Onze zoon van ruim 3,5 is het niet eens met de naam van onze baby, die binnen nu en enkele weken geboren gaat worden. Voorheen vond hij de naam heel leuk, maar wij waren er nog niet zeker over en hebben er daarom lang niet over gesproken. Nu zijn we erover uit hoe we onze tweede willen noemen en zegt onze eerste de hele tijd: "nee, zo heet de baby niet." Als ik vraag waarom niet, zegt hij dat hij het niet mooi vindt. Hij heeft zelf een andere naam in zijn hoofd uit onze top 3, die ik overigens ook heel mooi vind, maar zo heet de baby voor ons gewoon niet.... Hij wordt echt chagrijnig/boos als we de baby bij de naam noemen. Herkent iemand dit? Het zal wel bijtrekken, maar ik ben benieuwd hoe anderen hiermee (zouden) omgaan.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik herken het niet, omdat wij de naam niet van te voren met onze zoon(s) besproken hadden.

Ik zou trouwens wel overwegen om de naam die je zoon heel mooi vindt als tweede (derde) naam aan de baby te geven, een mooie verwijzing naar de grote broer van de baby.

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wij houden idd de naam ook voor de kids geheim tot de geboorte.
    Miss idd een optie om het te verwerken als tweede/derde naam?

4. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij hadden de naam ook niet besproken met de oudste.
    Ik zou het voor nu gewoon laten rusten, er niet meer over hebben. Zodra de baby geboren is zeg je gewoon: dit is ...! En verder laten gaan.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hoorde de oudste de naam van haar zusje ook pas na de geboorte. Ik zou er ook geen issue meer van maken nu; na de geboorte zeg je;'Dit is X!' en klaar.

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Geen herkenning want ik ga de naam niet vertellen aan mijn zoon van bijna 3 en hem ook een keuze geven.
    Zoals hierboven gezegd is t misschien dan fijn als tweede naam?
    Nu niet meer over hebben en als die er zelf over begint dan kort en krachtig zeggen dat dit de naam word en er geen keuze meer is.

7. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Wij hebben de naam ook pas bij de geboorte verteld (wisten ook niet of het een jongen of meisje zou zijn). Een oppaskindje heeft de eerste dagen dat haar broertje was geboren (ook bij geboorte de naam verteld) verteld dat hij L. heet, terwijl hij H. heet, een compleet andere naam. Na ± 1 week noemde ze hem bij zijn echte naam.

Ik zou het er nu niet meer over hebben met jullie zoontje en bij de geboorte vertellen hoe de baby heet. Misschien zal jullie zoon de baby eerst ook anders noemen, maar het went snel genoeg. Dus als dit jullie naam is, gewoon doen en niet gaan twijfelen door jullie zoon.

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik zou t er ook niet meer over hebben en als hij er zelf over begint zeggen dat zijn favo naam op t lijstje staat maar dat je de naam pas weet als baby is geboren

Dochter van 4,5 komt ook met namen aan en de ene keer zeg ik nee die vind ik niet zo mooi en de andere keer we zetten m op t lijstje. Ze weet dat de naam pas komt als de baby er is.

Ik durf naam niet eens tegen dr te zeggen, vergeet gewoon nooit meer dat mn nichtje (nu 23) toen ze 2 was tegen iedereen riep ik krijg een broertje en hij heet .....
    Tja iedereen wist t dus al

9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hier staat de naam ook al vast en meer dan dat het een meisje is weet mijn dochter niet. Overigens, misschien ben ik de enige, zou ik me echt niet druk maken over de mening van zoon/dochter. Kinderen vinden nou eenmaal heel veel dingen het ene moment heel leuk en het andere moment niet. Mijn dochter (bijna 3) zal geen enkele inbreng hebben op de naam/namen van broers of zusjes.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Tja, jammer dan. Hij went er maar aan ;)

11. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Sorry maar ik snap niet waarom je een peuter er een keuze in geeft .Ze zijn te klein om er echt goed besef van te hebben.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit. Haha zou wat zijn als ik zou gaan luisteren naar m'n dochter van 3.5. Dan heeft ze toch echt dikke vette pech gehad.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat heette mijn jongste waarschijnlijk Kleine Pluis ofzo ;)

14. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bedankt voor de reacties. De andere naam als tweede naam is in ons geval niet echt een optie, omdat ons kindje dan dezelfde initialen heeft als mijn man en de eerste en tweede naam dan ook te veel op elkaar lijken.

We gaan het er inderdaad maar even niet over hebben met onze peuter en dan zien we wel hoe snel hij zich aanpast als het zover is.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Inderdaad.

16. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Dit dus. Verbaas me ook dat er om een mening van een 3,5 jarige, twijfel kan ontstaan bij ouders.

17. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Blijkbaar heb ik mijzelf niet goed verwoord. Er is geen twijfel over de naam; mijn vraag was hoe anderen het evt. aan peuter zouden brengen als deze zo zou reageren. Een vraag die ik meer stelde uit nieuwsgierigheid dan uit wanhoop, hoor. Natuurlijk ligt de keuze van de naam niet bij een 3-jarige. Wel vind ik het jammer dat hij eerst zó enthousiast was en nu dus niet meer, maar ja...

18. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Onze kinderen wisten vooraf niet de naam van hun broertje. Wij wilden dit voor andere ook geheim houden tot de geboorte dus als onze kinderen het zouden weten dan weet de hele wereld het :D Maar al zouden ze de naam niet mooi vinden dan hebben ze pech hoor, zij hoeven de naam toch niet te dragen. Ik zou me er echt helemaal niks van aantrekken, hallo we hebben het hier over een kind. Volgende maand vindt ie weer andere namen mooi of niet mooi.

19. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ok, dank voor je reactie. Verkeerd begrepen/niet goed gelezen dan. Ik zou het er verder niet meer over hebben dan :D

20. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Kleuterjuf :)
    Zuid-Holland
    Bij ons is het juist andersom.
    Wij twijfelden over namen en stelden verschillende namen voor aan onze uk van 2,5.
    Sinds wij 1 naam hebben genoemd, is hij er van overtuigd dat dat de naam van de baby is.
    En aangezien wij zelf er niet uit kwamen, volgen wij zijn mening :D

Maar wij hebben het nu ook niet meer over die naam, want hij heeft al aan opa de naam verteld en erbij uitgelegd dat dat de naam van zijn broertje is..

Deel Deze Pagina