Tweede test wel of niet nodig...?! na een positieve test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pinar, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matheo

matheo Lid

2 okt 2007
    64
    0
    6
    bediende
    Ik heb ook maar 1 maal getest. Dan heb ik onmiddellijk een afspraak gemaakt met de huisarts om mijn bloed te laten trekken, dan was ik het 100% zeker.

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik durf nu niet meer te zeggen hoeveel testen ik gedaan heb! ik kon het gewoon niet geloven, en vond het heel erg leuk om elke keer weer die 2 strepen te zien.

3. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    heb de eerste week 4 testen gedaan,werden steeds positiever,op de dag voor me echo weer een test gedaan ivm onzeker zijn en ja hoor me ergste angst werd waarheid,test sloeg nega uit.heb een klote uur gehad en daarna me kop erbij gehaald en tegen me zelf gezegd dat het er niets loos was en ja ind volgende avond bij de echo een mooi kloppend hartje,dus mezelf mooi voor niets in de stress gewerkt,dus ik test na een duidelijke posi test nooit weer!

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik durf ook niet te zeggen hoeveel testen ik heb gedaan, maar ben er wel mee gestopt doen de teststreep donkerder werd dan de controlestreep. En ivm voorgaande miskramen had ik al vroeg een paar controle-echo's, waardoor ik ook niet meer bevestiging nodig had.

Meid, wanneer jij nog een keertje, of vaker, wilt testen, gewoon doen. Zorg er alleen wel voor dat de omstandigheden rondom het testen steeds hetzelfde zijn, om te voorkomen dat je nieuwe test niet zo duidelijk is als de vorige.

Mij heeft het de bevestiging gegeven die ik nodig had, een ander kan het een hoop onrust geven en ja, een streep is een streep, dus eigenlijk zou 1 test genoeg moeten zijn, maar ... het is ook wel weer leuk om extra bevestiging te zien dat je toch echt zwanger bent.

5. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Jah daar ben ik ook bang voor van "en als de volgende negatief word" hangt aan mn hoofd en ze kosten al heel wat.

ik had die van predector gebruikt.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik had een setje testen van matcare in huis. Betrouwbaar en niet duur. Predictor is inderdaad vrij prijzig.

7. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hahaha, heel herkenbaar!

8. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Volgens mij heb ik wel 6x getest.. het blijft leuk! Ik zou het nu gerust nog een keer doen :)

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik had 5 testen gedaan :oops: (verschillende dagen en verschillende testen) kon het gewoon steeds niet geloven terwijl ik voor de testen al eiglk wist dat het wel zo was maar uiteindelijk moest ik er toch aan geloven had geen zin om meer geld eraan uit te geven ;)

10. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Hahaha grappig allemaal..

ik heb mijn test in mijn nacht kastje staan, ieder ochtend als ik wakker word kijk ik ernaar en voordat ik naar bed ga, dan zie ik of het streepje er nog is. Daarna pak ik het bijsluiter en kijk naar de vb of het helemaal goed is.
    ik laat het aan mensen zien of het echt positief is of niet.

me vriend lacht me uit:D hij zegt dat ik voor nix stress

11. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Erg herkenbaar allemaal!
    Ik heb eerst een test gedaan ('s middags) en die was positief. Ik kreeg een heel blij maar vooral onwerkelijk gevoel. De volgende ochtend meteen weer getest (ik had een doosje van 3 stuks) en de test is ook positief. Daarna niet meer getest.

12. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Halloo

Ik kon me niet tegen houden en heb uit eindelijk nog een test gedaan. heb bij kruidvat gehaald 2 voor 4,99 heb er een gebruikt. een vette positieve streep nu geloof ik er helemaal in:d

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook 2 testen dezelde ag gedaan en 1 een dag later gewoon uit puur ongeloof

Deel Deze Pagina