tweede trimester alleen maar leuk??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door souries, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het tweede trimester zou alleen maar leuk moeten zijn. Je voelt je topfit, misselijkheid is voorbij en je hebt volop energie om je huis in orde te maken.

Not!!
    Ik voel me al een week belabberd door de warmte,slaap slecht,heb spierpijn in mijn hele lijf,maar hey,je mag niet klagen want het hoort erbij en je moet maar even doorzetten. Nou,hier mag het wel!

Meer dames in 2e trimester die een dip hebben?

2. Uhu... Ik wil bij iedereen hun hoofd eraf bijten, zo chagrijnig ben ik vandaag :)

Ben wel wat energieker, maar om nou te zeggen 'whooptiedoo'... nee, zeker niet :$

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Fabels! tuurlijk is 2e trimester niet per definitie leuk! Toevallig viel mijn 2e trimester in het begin vd zomer(of moet ik voorjaar zeggen, na zo'n lange winter? hihi).
    Gelukkig voelde ik me wel goed in 2e trimester. Nu laatste trimester midden in de hitte valt en het letterlijk en figuurlijk allemaal zwaarder word, denk ik weleens met een beetje heimwee terug aan 2e...
    Ondanks dat einde in zicht is, is het gewoon vreselijk zwaar soms, vooral de nachten, slecht slapen en nóg slechter slapen door hitte. Kan wel janken soms.
    Maar of je nu met die hitte in begin, 2e of 3e fase zit, het is gewoon zwaarder. Dus voel je vooral niet schuldig en klaag maar lekker van je af op dit forum! (zie topic over hitte-gezeur).

Veel sterkte en ik hoop dat je je snel beter gaat voelen!

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @bolkje ik alleen die van ml die me het gevoel geeft dat ik van alles had kunnen doen vandaag maar gewoon lui ben. Grrrrrr...

@nora jij ook sterkte met de laatste loodjes! We krijgen er wat moois voor terug (nog zo'n dooddoener)

5. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind trimester 2 ook niet zozeer leuker hoor. Eigenlijk alleen omdat de buik groeit maar ben even moe als in het begin en gigantisch last van hormonen...

6. Herkenbaar :x
    Hb hier een paar dagen geleden echt op het punt gestaan om mijn koffers te pakken en nooit meer terug te komen, omdat mijn man zo begriploos kan reageren... :( Maar vandaag is ie wel weer lief, hij heeft net een voetenbadje voor me gemaakt enzo... :)

7. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Die mannen hebben het ook 'zwaar', is voor hen ook een omschakeling opeens. Ik zeg continu dat ik moe ben en krijg dan ook te horen 'dat ik dat altijd ben' maar ondertussen doet 'ie wel alles voor me :p

8. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Misselijkheid is Godzijdank voorbij, en de extreme vermoeidheid ook. Daarentegen beginnen de hor(ror)monen nu flink de kop op te steken (heeft mijn partner gelukkig meer last van dan ik :p) begint bi weer te verergeren en heb ik non stop last van tintelende benen. Alleen maar leuk? Helaaaas niet. Daarentegen wordt het derde trimester nog verschrikkelijker, dus probeer nog een beetje te genieten van deze 'minder zware' periode :D

9. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier kan ik daar ook niet van spreken! Mijn 2e trimester was net zo beroerd als de eerste. Ik werd met de dag alleen maar moeier en moeier en alles werd zwaarder, ik ging in het begin van het 2e trimester ook al minder werken.. Haha, dus nee ook hier geen lang leve het 2e trimester!

10. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hier niet meer misselijk en overgeven.
    Wel duizelig en hoofdpijn.
    Meer eetlust
    Bandenpijn en rugpijn
    Vocht vasthouden
    Rusteloze benen(altijd hetzelfde been maar ja)
    Ietsiepietstie minder plassen maar wel wel meer inhoud

11. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hier ook niet, misselijkheid is terug, hou ontzettend vocht vast en moeheid.
    Wat ik heb ingeruild is de blaasontsteking en schimmelinfectie voor benauwdheid en rugpijn.
    Dus nee kan niet spreken van lang leve het 2de trimester hahaha.

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik moet echt afkloppen, met mij gaat het goed, alleen wat rugpijn en natuurlijk wel eens moe, maar wat wil je als je nog een dreumes rond hebt rennen. Ik had de vorige zwangerschap echt een rot laatste trimester, dus nu vind ik alles nog fijn;)

Maare, beetje klagen mag hier hoor:D

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het 2e trimester op een paar weken na echt verschrikkelijk, heb heel erg veel pijn gehad. Zit nu in het 3e trimester (week 33) en voel me ondanks de warmte en lichte bekken klachten (sinds kort) echt stukken beter.

14. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    In 2e trimester kreeg k last van mijn te lage bloeddruk. Duizelingen en flauwtes. Ook minder werken, nog maar 20u, helpt wel! Ook niet bijzonder happy, dat vind ik wel jammer,het is gewoon een beetje zwaar. Verder niet echt klachten. Ik begin last van mn rug te krijgen, is dat niet een beetje erg vroeg? Weet iemand dat?

15. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Nee, tweede trimester staat bekend om bekken en rugklachten omdat het hcg nu plaats heeft gemaakt voor progestoron, mother of all evil :(

16. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Nee hoor hier tweede trimester ook niet beter!
    Oke misselijkheid is over en ben trots op mijn buikje. Een schoppend kindje is geweldig.
    Maar een keer de trap omhoog en mijn lijf doet of ik de halve marathon heb gelopen. Heb vreselijke beenkramp snacht. Mijn hormonen gaan wel redelijk, maar soms! Mijn enkels zijn vaak ver te zoeken. Dat geeft me soms gevoel olifant te zijn. Terwijl ik verder bijna niet ben aangekomen.
    Ben constant aan het opruimen en schoonmaken en krijg daar weer last van in de vorm van harde buiken.
    Nu dus maar de boel de boel en zorgen voor ons kindje.

Tweede trimester beter? No way!

17. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Het tweede trimester is volgens de boekjes misschien het fijnst, maar dat had bij mij iig niet zoveel met de werkelijkheid te maken. Ik was wel minder misselijk, maar verder voelde ik me het hele tweede trimester nog steeds heel moe en hangerig, heb er bijzonder weinig lol aan beleefd. Pas bij het derde trimester werd het bij mij beter. Dat zou juist weer zwaarder moeten zijn, maar ondanks dat het fysiek nu wel zwaar is voel ik me beter dan ooit. Ik geniet nu juist de laatste paar weken echt van mijn zwangerschap, dus er is nog hoop! Bij iedereen is het anders, die standaardbeschrijvingen heb je echt niks aan!

18. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb eigenlijk weinig te klagen dit keer :) Heerlijk! Eerste trimester erg moe geweest maar verder ook niks, nu weer meer energie en ja tuurlijk word ik wel sneller moe dan anders.. als we bijv een dagje weggaan ofzo, soms last van mijn rug maar tegenover mijn vorige zwangerschap heb ik echt helemaal niks te lagen :D Lekker genieten dus!!

19. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wat heb ik dan een fijne zwangerschap!!
    Ik ben 36+2 vandaag en ik heb echt nergens last van gehad, de hele zwangerschap niet. Behalve onwijs veel vocht in m'n benen, enkels en voeten. Met deze hoge temperaturen heb ik het wel warm, maar ik sterf niet hoor.. Af en toe een pijntje in m'n kont, kan niet zo makkelijk draaien in bed... Maar hé, ik ben zwanger!!!!!

20. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hier ook geen leuk 2de trimester. Het eerste trimester nergens last van gehad maar nu... al een week thuisgezeten door vermoeidheid en buikpijn. 2weken geleden in het ziekenhuis nacht doorgebracht aan infuur en monitor wegens buikkrampen en nu weer lage bloeddruk. En dan die warmte maakt mij echt uitgeput.

Deel Deze Pagina