tweede trimester alleen maar leuk??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door souries, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Dat heeft niks met de 2e te maken
    ik zit in de 3e en vind het ook maar niks
    heb het extra zwaar maar ik ga of neem
    met de warmte koude douche of bad
    om beetje verkoeling te krijgen
    wat ik heb het ook extra benauwd !!!

tevens heb ik ook last van mijn onderrug
    omdat ik naar voren draag en slaap slecht
    niet door de warmte maar
    ik ben er beetje klaar mee !!

2. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Het begin van het tweede trimester (week 13 van de zwangerschap) voelde ik me idd erg goed. Veel energie en zelfs minder bekkenklachten op dat moment.

Dat was van korte duur. Bekkenklachten zijn er nu weer volop. Verweking zit ook in andere gewrichten waardoor mijn schouders, nek en knieën zeer doen en bij minste of geringste kraken. Carpaal tunnelsyndroom is ook weer terug sinds gisteren en dankzij al deze klachten ben ik supermoe en prikkelbaar.

Werk sinds vorige week een dag in de week thuis en heb mijn ouders om ondersteuning gevraagd op vrijdag als ik met mijn dochter thuis ben. Zodat ik even kan rusten/slapen tussendoor.

Als die moeheid maar gewoon weg zou zijn, dan zou ik best nog e.e.a. Kunnen en me vooral een stuk beter voelen.

Heerlijk om even te kunnen spuien :) en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het nu al zwaar heeft/vindt.

Succes dames!

3. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Blegh hier een grote maandag dip! Donderdag eerder naar huis omdat ik zo duizelig was, blijkt ijzertekort te zijn. Ondertussen ben ik na het stoffen van de huiskamer en keuken al doodmoe en doet mijn rug pijn en moet ik toekijken hoe mijn moeder mijn huis stofzuigt en dweilt. Wat voel ik me nutteloos.

Vraagt mijn baas net hoe mijn weekend was, springen de tranen me spontaan in de ogen. Bah, ik vind het even helemaal niet leuk meer. Ik voel me dik (ja duhhh) en lelijk, terwijl ik er gezonder en beter uit zie dan in jaren. Ik wil zoveel doen in huis en klaarmaken, maar ik heb er de energie gewoon niet voor, maar als ik op de bank lig voel ik me ook een lui varken.

Pff, dat helpt even van je afschrijven.

4. Ahhh... :( * knufff *

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Super fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het 2de trimester niet leuk vind! Ik ben moe heb last van me bekken en rug. Wil ook nog zoveel en moet ook nog zoveel maar heb nergens zin in. BAH!
    Ik voel me ook lui en schuldig naar mijn dochtertje toe.

6. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Vanaf vanmorgen begin ik m'n bekken weer flink te voelen, vorig jaar was het toen binnen 6 weken afgelopen en kwam ik thuis te zitten :( zat net even online schoenen te kijken, iemand enig idee wat goede schoenen/slippers zijn die wat steun kunnem bieden? Ik hoop het proces wat af te kunnen remmen, als ik weer zo lang thuis kom te zitten word ik gillend gek.

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gelukkig zag ik net een mailtje dat ik een prijs had gewonnen ;)

Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als ik afhankelijk ben van andere mensen. Leermomentje

8. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de misselijkheid nu eindelijk wat minder en de vermoeidheid ook. Daar staan opgezwollen benen, rugpijn en een baby die de hele nacht actief is en me wakkerhoud tegenover. Maar ik geloof toch dat ik me lekkerder voel dan in het eerste trimester, ik was dan ook heel erg ziek van de misselijkheid.

9. Nou, daar ben ik ook niet bepaalt een fan van, afhankelijk zijn... :( Ik heb trouwens nu precies hetzelfde: twee kastjes afgestoft en ik zit alweer op de bank... Was direct helemaal buiten adem! :$ Straks maar een fles roosvicee ferro halen, hopelijk helpt dat.

Slaap ook niet geweldig, elke keer een zeurderig kramperig gevoel heel laag onderin mijn buik als ik ga liggen of als ik me omdraai... Iemand enig idee wat dat is?? Bandenpijn zou juist weg moeten trekken als je gaat liggen :(

Verder heb ik ook overal heel licht zeurende spierpijn. Waar komt dát nou weer vandaan? :(

O, en trouwens gefeliciteerd met je prijs :D vond het echt leuk dat jij had gewonnen, het is je van harte gegund :)

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @bolkje een vriendin won de afgelopen vier weken vier keer iets op facebook :D Kan ik met haar meedoen, haha! Zal hem nog even promoten op Facebook!

Die Roosvicee Ferro is heel smerig toch? haha, ga hem zo ook maar halen in mijn pauze denk ik.

Die spierpijn die is zo vervelend! Alsof je de hele tijd verkouden bent!

Zit jij trouwens in een ander november topic?

11. 4 keer? :$ Wow! :D

Ik zit wel in een november topic, maar volgens mij niet in dezelfde als jij! Dus blijkbaar zijn er meerdere topics?

Maar die spierpijn is dus ook een 'bekend' fenomeen? Toch een beetje opgelucht dan :) Ik lees net dat magnesium zou helpen... ;)

Roosvicee ferro is inderdaad niet superlekker, maar het helpt bij mij wel goed... Anders zou je ook nog floradix kunnen proberen, dat kan je door sinaasappelsap mengen :) Smaakt iets beter dan roosvicee

12. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, magnesium helpt! Ook tegen onrustige voeten. :)

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb meer energie.. maar dat wordt weer teniet gedaan door niet kunnen slapen... maar ik denk dat dat vooral komt door het weer...

Ben wel blij dat ik niet in mijn laatste trimester zit.. dat had ik de bij de vorige en dat was niet prettig met dit weer... ik blies op als een ballon...

14. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Echt leuk vind ik het 2e trimester inderdaad niet, heb veel last van bandenpijn als ik meer dan 10 min iets doe, en daarbij dan nog de hitte van afgelopen tijd (die helaas voorlopig nog niet voorbij is). Ik voel me net een zombie met dit weer.

Het enige dat ik wel leuk vind is het feit dat ik onze kleine meid steeds meer begin te voelen.

Deel Deze Pagina