bloedingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomerwondertje, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    hoi hoi

dit is m'n 4e zwangerschap (2 kindjes en 3e zw was miskraam). ik ben nu 8 weken. nooit eerder lastige zwangerschappen gehad of serieuze complicaties. nu had ik al eerder op 5 weken een kleine bloeding, en vandaag, op 8 weken weer. echt helderrood bloed bij afvegen en daarna wat restbloed. verder niks meer. ben nu naar spoed gereden omdat ik toch ongerust was en de gynaecoloog v wacht kon wel een vruchtje in de baarmoeder zien met hartslag. hij heeft t niet gemeten of verder niet gekeken. ik moet nu rusten en progesterontabletjes innemen. ik blijf me afvragen vanwaar de bloedingen komen. iemand ervaring mee?

heel lastig om mee om te gaan...

2. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik had een bloeding bij 5, 7, en 8 weken, maar niet zo veel. Ze hebben nooit kunnen vinden waarom en mijn gyn maakte een grapje dat het gewoon de baby was die zei dat ik weer even gecontroleerd moest worden. Het was elke keer ok. Ik ben nu 28 weken en na de bloeding van 8 weken geen spotje bloed meer gezien gelukkig. Laat je weten hoe het gaat?

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had een bloeding bij 5 weken en rond de 25 weken ook nog eens. Ook helder rood bloed. Ben telkens naar de gyn geweest en echo genomen. Bij 5 weken was het een hematoom of bloeduitstorting in de baarmoeder. Mij vertelden ze dat heel veel vrouwen dit hebben in het begin van de zwangerschap maar omdat er meestal geen echo genomen wordt zo vroeg en het van voorbijgaande aard is, wordt het dus niet geconstateerd. Maar het is dus ook weggegaan, 3 dagen later terug op controle gegaan en het was ok. Bij 25 weken ook gegaan en toen zagen ze niks, beebje deed het goed.

4. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ook ik heb bloedingen gehad, op 4, 5, 6 en 7 weken en onlangs weer met 26 en 27 weken. De eerste bloedingen hebben vermoedelijk te maken met een placenta die heel laag was aangelegd (gelukkig nu wat verschoven naar boven). De laatste twee zijn niet zo heel duidelijk. Ze zagen een wat onrustige bmm, maar geen gekke dingen.

De kleine meid doet het verder prime gelukkig.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb een bloeding gehad met 6 en 18 wk. De eerste keer ook helde en veel, er zat een hematoom bij de baarmoeder. Met 18 weken weer best veel bloed, waarschijnlijk een adertje gesprongen of zo iets. Vaak weten ze het niet precies, maar eng is het wel!!

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb in de eerste 3 maanden ook best vaak een kleine bloeding gehad en later ook nog rond week 14 en 22. Maar het waren bij mij meestal wel gewoon een paar druppeltjes. Volgens de VK kon dat geen kwaad maar snap dat je er ongerust van wordt. Als je placenta aan de voorkant ligt (en in de buurt van de uitgang) kun je hier sneller last van hebben.

7. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    ik heb ook bij week 4 bloed verloren en bij week 7 een flinke bloeding, ik dacht toen dat ik een miskraam zou krijgen maar het vruchtje zat er nog met een kloppend hartje! in mijn baarmoeder was toen een bloeding te zien en bij de echo van 10 weken was de bloeding weg. dagelijks verlies ik een klein beetje oud bruin bloed.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier hielden ze aan tot 23 weken!! Nooit een reden gevonden en met 39 welen een prachtig gezonde dochter geboren.

Deze zwangerschap gelukkig geen last van gehad, maar het zegt niks over het wel of niet goed gaan van je zwangerschap.

9. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Bedankt meiden. komt dus vaker voor precies hé. Was eigenlijk niet van plan langs spoedafdeling te gaan, maar gezien vorig mk zat de schrik er te erg in. 't is toch schrikken. Gelukkig nu geen bloed meer en kan ik weer effe 'relaxen', met de kwaaltjes die nog dubbel en dik aanwezig zijn.
    de gynaecoloog van dienst heeft me een week thuis geschreven maar ben toch a t werk. ik hoop dat ik daar goed mee doe, heb zittend werk, geen stress, ik denk dat ik beter hier kan rusten i pl v thuis, mezelf kennende :)

Deel Deze Pagina