alles voor het eerst in wasmachine

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    De titel zegt het al..
    Alles gaat voor het eerst in wasmachine..
    Kan het boxkleed er zo in? Verstandig op een wolprogramma te wassen?

En kleertjes e.d.?
    Hoor graag jullie advies!

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    zou t niet te heet wassen, ik deed alles op 20-30 graden. anders heb je kans dat t krimpt.

3. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Boxkleed weet ik niet zeker, maar denk het wel. Kan je meestal dubbel checken op het labeltje.

Hier hebben we alles al gewassen, lakentjes, kleertjes etc.
    Gewoon alles met Neutral wasmiddel en wat azijn, alles op 30 graden. Oh en alle kleertjes gestreken. Heb me laten vertellen dat je de hydrofiele doeken e.d. beter niet kan strijken omdat ze daarna hun 'werk minder goed doen'. ;)

Succes!

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    boxkleed kan ook gewoon hoor, op 30graden.
    hydrofielen nemen minder goed water op als ze gestreken zijn, maar ik heb ze in t begin wel gestreken, mn hormonen wilden nette stapeltjes....

5. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    doe je dan natuurazijn in het wasverzachterbakje?

6. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb pas ook alles gewassen! Op 30 graden, en met neutraal wasmiddel en wasverzachter.

Ja die hydrofielen komen er echt lelijk en 10x kleiner gekreukeld uit. Maar ook al ben ik zwanger, strijken doe ik echt niet :D Goed uitgeklopt, en met mijn handen zo strak mogelijk gestreken en opgevouwen op mooie stapels :p

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    alles op handwasprogramma gewassen ( 30 graden)

is ehct genoeg, gaat alleen maar om het schoonspoelen van de fabrieksgeur/stoffen etc

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    hier ook begonnen met wassen ( En ik riep nog zo hard dat ik het pas met 36 weken ging doen ;)) ik draai gewoon alle was op 30 graden en met mijn eigen wasmiddel ( geen wasverwachter ) en ik strijk alleen het hoognodige dus jurkjes die anders niet mooi eruit zien! vind strijken namelijk vreselijk !

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    En inderdaad geen wasverzachter.

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hihi ben ik dus niet de enige :)

11. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook alles op 30 graden gewassen, met neutral. Maar dat gebruiken we zelf ook al altijd. En ik heb alles gestreken, ook hydrofiele luiers...... haha wat er al werd gezegd. Door de hormonen wilde ik nette stapels dus moest wel strijken.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik deed ook alles op 30 graden. Ligt eraan wat voor boxkleed je hebt, maar misschien is een fijnwas of wolprogramma helemaal veilig.
    Ook deed ik de eerste keer niets in de droger. Behalve sokjes.
    Nu ben ik er veel makkelijker in en gaat er veel in de droger..!

Oja, ik vond het wel lastig qua kleuren en wilde niet 6 verschillende wasmachines aan zetten, dus heb een aantal van die kleurdoekjes er bij in gedaan.

13. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik heb alle kleertjes op 30 graden gewassen
    lakentjes en dergelijke op 60 graden en in de droger. de kleertjes hebben buiten gehangen om te drogen

alles ook gestreken, behalve de hydrofiele luiers, die heb ik strak aangetrokken om het redelijk kreukvrij te krijgen

owhja, mijn normale wasmiddel gebruikt en geen wasverzachter

Deel Deze Pagina