tweede verhoogde dosis clomid slaat weer niet aan...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anne81, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hoi anne,

    Ik las je topic net, omdat ik zelf net met clomid 100 klaar ben en een beetje aan het zoeken was. Ik ben benieuwd hoe het met je is en of 150 mg wel werkte. Ik heb zelf overmorgen een FM om te kijken of 100 wel iets doet, bij 50 heb ik helaas geen eisprong gehad...ben soms zo bang dat deze dosering ook niets doet...

    Ben dus gewoon benieuwd hoe het nu gaat bij je!
     
  2. Anne81

    Anne81 Actief lid

    26 nov 2006
    168
    0
    0
    hoi makkie,

    Ja die angst of het wel werkt is echt vreselijk he! het is ook zo'n grote teleurstelling als het niet lukt en dan moet je toch weer verder. Maar hopelijk werkt het bij jou wel goed!

    ik ben toevallig vandaag begonnen met 150 mg, dus ik heb nu 1 dosis gehad, nog 4 te gaan. Hopen dat het nu wel werkt.... dus ik kan eigenlijk nog niet zo veel nuttige informatie aan je geven.

    Ben ook benieuwd of je een goede uitslag krijgt overmorgen!
     
  3. Bloemie

    Bloemie Bekend lid

    7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hoi.

    Lees nu net dat je al aan de 150 mg zit! Hoe voel je je hier bij? Ik hoop dat het aanslaat bij je!

    Ik heb weer wat nieuws :( : De 2e ronde sloeg de 50 mg niet aan...Ik heb dus veel te vroeg gejuigd... :cry: . Ik dacht dat ik vrij nuchter was, maar wat een teleurstelling zeg... Het rare is dat ik nu wel ongesteld ben....laat dat dan ook maar weg blijven, toch? :)
    Ik ga nu over 2 dagen dus ook beginnen met 100 mg. * gezellig ;)
    *

    groetjes Bloemie
     
  4. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    ik hoop echt dat 150 wel zijn werk bij je doet! Heb je dan ook zo rond cd 12 een FM? Ik heb toch wel meer last van 100 mg dan bij 50 mg. Ik heb echt last van opvliegers, vooral snachts. Ook last van mijn buik, stemmingswisselingen en ik zie rare zwarte strepen als ik van licht naar donker ga of andersom. Morgen een FM, hopen dat het werkt!

    Heb jij veel last gehad van 100 mg? En hoe voel je je nu bij 150? Heeft jou gyn de volgende stap al besproken, mocht dat nodig zijn?
     
  5. Anne81

    Anne81 Actief lid

    26 nov 2006
    168
    0
    0
    hoi meiden,

    Bloemie ik vind het echt heel erg voor je dat het niet heeft gewerkt! Denk je dat je een kans krijgt en dan is het toch weer niet zo.... balen zeg. Hopelijk werkt 100 mg dan wel!

    en Makkie ben ook echt benieuwd of je geluk hebt morgen! Ik had bij 50 mg heel erg last van allerlei dingen, maar vooral voelde ik me echt depressief die dagen dat ik het moest slikken. En ook erge buikpijn. (steken in je onderbuik als je bijvoorbeeld opstaat) en ik word ook steeds een beetje dikker.

    Bij 100 mg heb ik er minder last van gehad, maar wel een beetje een ongesteld gevoel zeg maar. maar ik heb nu 2 dagen 150 mg geslikt en ik heb gisteren echt een rotdag gehad. Op mijn werk kan ik me niet zo goed concentreren waardoor ik veel fouten maak, ik denk dat dat ook door die hormonen komt. En smiddags ben ik even een stukje alleen gaan wandelen omdat ik echt zo'n aandrang had om te huilen, het moest er gewoon even uit.

    jullie hebben wel allemaal een FM he? bij mijn ziekenhuis doen ze daar helemaal niet aan. Ik krijg gewoon die pillen, dan moet ik na dag 21 bloedprikken en op dag 28 moet ik bellen voor de uitslag. En ze hebben tot nu toe alleen over clomid en "eventuele verdere stappen" gesproken. Laat je weten hoe het is gegaan morgen?
     
  6. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Vervelend dat je een rotdag had! kan idd heel goed komen door die Clomid pillen, tis echt rotzooi hoor! Maar ja, we hebben het er natuurlijk wel voor over! Ook naar als de 'gewone dingen' in het leven zoals werken ook eronder lijd. Ik bedoel, dan word je continue ermee geconfronteerd, terwijl het ook wel eens lekker is er helemaal niet aan te denken! Maar met al die bijwerkingen kun je er niet omheen he?

    Ik ben echt niet aardig voor mijn mannetje, tis echt heel erg de afgelopen dagen. Gelukkig weet hij hoe het komt, maar leuk is het niet en heb elke keer zo spijt als ik weer eens tegen hem uitval. En die opvliegers, daar heb ik ook echt last van!

    Gelukkig heb ik wel een FM. Het is fijn om te weten of het aanslaat, maar ook belangrijk omdat met Clomid de boel van binnen ook overgestimuleerd kan raken. Dat moeten ze goed in de gaten houden hoor! Dus kun je het niet vragen aan je Gyn en zeggen dat je het erg fijn vind om een FM te hebben? Tis geen heel gedoe, duurt maar een paar minuten! Maar dan weet je wel hoe en wat. Misschien een idee dat aan je Gyn te vragen? Nou, meid nog 3 daagjes en dan heb je deze kuur weer achter de rug! Hoop voor je dat er nu een kei mooie eitje gaat groeien!

    Ik laat weten hoe het morgen ging bij mijn FM.

    Groetjes!
     
  7. Anne81

    Anne81 Actief lid

    26 nov 2006
    168
    0
    0
    hoe zit dat nou eigenlijk met die leo behandeling? Want wat ik erover lees klinkt best goed. Wanneer krijg je het advies om zo'n leo behandeling te doen?

    Makkie ik lees dat het is gelukt! Gefeliciteerd! En nu goed oefenen he!;)
     
  8. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    dank je wel! ben echt helemaal blij! Heb vanacht ongeveer mijn eisprong, dus als mijn vriend zo uit zijn werk komt, mag ie gelijk aan de bak haha!
    Krijg ook steeds meer buikpijn, vooral aan de kant waar de 2 eitjes zitten.

    Over zo'n leo behandeling ben ik ook wel benieuwd naar hoe en wat. Hoor er hier en daar toch wel goede dingen over. De kans is alleen wel aanwezig dat er littekenweefsel kan komen, waardoor het zwanger worden ook weer moeilijk wordt. Maar volgens mij doen ze dit niet zo snel, maar dat kan ik elk ziekenhuis anders zijn natuurlijk!

    Heb je veel last van deze dosis Clomid?
     
  9. Anne81

    Anne81 Actief lid

    26 nov 2006
    168
    0
    0
    Ja dat is echt super goed nieuws! Echt heel fijn voor je. En twee eitjes is twee keer zoveel kans! (denk ik) Hopelijk ben je dan verlost van dit forum en kan je naar de leukere afdeling. Jij hebt ook een goed ziekenhuis volgens mij omdat je zo goed word begeleid!

    Ja ik heb wel erg veel last van de clomid. Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik dit niet nog een keer wil doen als het nu niet aanslaat. Dan wil ik wel een keer iets anders proberen, ik word er echt depri van! Ben blij dat het weekend is, effe rustig aan.

    Ik ga inderdaad toch ook maar eens vragen waarom ik geen FM krijg, dat geeft toch wel een hoop zekerheid! En jij kreeg nog een extra spuit erbij, dat helpt allemaal mee toch?
     
  10. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hoi anne,

    vervelend dat je er zoveel last van hebt. Ik had bij 100 mg ook veel last van opvliegers en stemmingswisselingen. Dat zakt nu af gelukkig. Als je niet verder wilt met Clomid (omdat je je er niet prettig bij voelt en het misschien niet goed aanslaat) dan kun je ook volgens mijn 10 dagen van je cyclus injecties krijgen. Weet zo even niet hoe dat heet! Ik hoor van veel meiden dat ze hier veel minder bijwerkingen van hebben dan Clomid. Tis natuurlijk niet niets 10 dagen lang spuiten krijgen, maar als je je er lekkerder bij voelt? Gewoon aan je gyn vragen wat er na Clomid nog is. En ik zou ook idd om een FM vragen hoor! Dan weet je al snel in je cyclus of de pillen wat doen en of je kans maakt. Voel je gemoedsrust ook fijner. Als het niet aanslaat dan weet je dat meteen na een week of 2 al en hoef je niet langer te wachten. Gewoon zeggen hoor tegen je gyn!

    Ik ben ook erg tervreden over ons ziekenhuis! (rijnstate in Arnhem) Vooral mijn gyn is top! Ze onderneemt erg snel actie en wil niet te veel afwachten en de natuur een handje helpen. Heb ook voor de eventuele volgende ronde alweer een spuit thuis liggen!

    Ik denk dat ik mijn eisprong heb gehad, kreeg gister eind van de middag behoorlijk last van mijn buik en dat duurde tot vanacht. Nu is het bijna over. We hebben in iedergeval goed ons best gedaan! Nu is het afwachten geblazeN!

    Mijn NOD is 31 aug of 1 sept. En jij?
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over de leo-behandeling kan ik jullie wel iets vertellen.

    Bij mij sloeg clomid niet goed aan, dan kan je inderdaad hormonen gaan spuiten (bv. Menopur), dat moet je dan zelf elke dag doen en je krijgt dan follikelmetingen. Met clomid is dat ook handig, maar op zich niet noodzakelijk omdat je daar niet zo snel overstimulatie door krijgt en je gaat telkens maar 1 dosis omhoog, als een lagere dosis niet werkt. Als er een eitje groot genoeg is, krijg je pregnyl zodat het eitje goed springt. Sommigen krijgen het ook bij clomid, maar meestal is het niet nodig.
    Nadelen van hormonen spuiten, is dat je eerder kans op overstimulatie hebt. Want als je niet goed op clomid reageert, is de kans erg groot dat het moeilijk is de juiste dosis te bepalen om te spuiten (dat kan je wel telkens bijstellen). Iemand op een ander forum heeft dat 2x gehad, eerst groeide er niets, toen ging de dosis iets omhoog en had ze opeens 7 eitjes. Dan krijg je dus ook geen kans.
    Bij de leo-behandeling wordt het teveel aan follikels weggebrand, zodat er na de operatie 1 of 2 eitjes kunnen gaan groeien. Ik heb meteen ook een HSG gehad (wel fijn onder narcose). Met een beetje geluk heb je dan een paar maanden een cyclus (zonder gebruik van hormonen dus), en met nog meer geluk blijft je cyclus. En met nog een beetje boel meer geluk, ben je binnen 2 weken na de leo al zwanger (ik dus).
    Mocht je maar kort een cyclus krijgen na de leo, dan is de kans groot dat clomid wel weer aanslaat, en zo niet, dan gaat het spuiten veel beter.

    Bij ons in het ziekenhuis zijn ze erg te spreken over de leo-behandeling. Een gynaecoloog zei dat 50% binnen een half jaar na de leo zwanger was, dat vind ik wel heel veel eigenlijk.
    Ik denk dat er ook een stukje kosten bij komt kijken, zowel van de medicijnen als bezoeken aan het ziekenhuis. Voor jezelf is het ook erg fijn, als de leo goed werkt hoef je even een paar maanden of langer niet naar het ziekenhuis, terwijl je wel kans hebt om zwanger te worden, zonder gedoe dus. Maar over de kosten, bij het spuiten ben je per cyclus snel zo'n 600 euro kwijt. De leo kostte geloof ik zo'n 1700 euro totaal (jeetje wat een geld dacht ik toen ik het zag!), maar met 3 cyclussen spuiten ben je vaak al meer kwijt.

    Ik zag eerst erg op tegen de leo-behandeling, moest het echt even (een paar maanden) op me in laten werken. Het is toch een operatie. Maar ik was helemaal om toen ik de beslissing genomen had, stond er helemaal achter. De operatie viel erg mee, ik was rond 9u aan de beurt en stond om 15u weer buiten. Dat was eigenlijk nog best laat, omdat ik best lang misselijk bleef mocht ik nog niet gaan. De dag erna heb ik lekker geslapen en films gekeken, zaterdag boodschappen gedaan, naar de Ikea geweest en bij een vriend langsgeweest, zondag niets gedaan en maandag weer lekker gaan werken. En 3 weken later dus een positieve test in mijn handen...

    Succes allemaal met zwanger worden! Ik weet hoe slopend de medische molen met bijkomende onzekerheid vaak kan zijn.

    Liefs,
    Snoopy
     
  12. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hoe kan dat nou, snoopy, dat je zo veel moest betalen?
    ik hoef volgens mij niets te betalen, ik heb ook de leo gehad. ik ben er voor verzekerd denk ik, maar jij dan? moest je dat allemaal zelf betalen?
    groetejs van sjaan
     
  13. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik had trouwens ook clomid 50 en daarna 100. ik reageerde op niks. totaal geen reactie. bleek dus dat er allemaal eitjes waren opgehoopt. dus ik ging voor de leo. daarbij prikte ze 30 eitjes weg. ik had geen normale cyclus daarvoor. of gewoon 50 dagen niet ongi of gewoon om de week ongi. dat was niet te harden want ik heb ook endometriose en dan doet het enorme pijn als je ongi bent en dan ook nog om de week! nu de maand voor de leo werd ik gewoon na 32 dagen oni. en nu na de leo op 29 dagen. dus ik denk dat de cyclus hersteld is. nu maar hopen dat er een eisprong is. daarna mag ik als er geen eisprong komt, aan de spuitjes. gonal f ofzo heet dat.
    ze konden tijdens de leo operatie de endo niet weghalen, omdat het meer schade aan zou richten om weg te halen dan dat ze het laten zitten. het zat ook niet in de weg. ik kan gewoon zwanger worden. alleen het doet gewoon erge pijn als ik ongi ben.
    gr sjaan
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    He Sjaan,

    De operatie kostte inderdaad zoveel, maar ik heb het niet zelf betaald hoor. Maar krijg wel een overzicht altijd van de verzekering en daar stond het bedrag op. Ik wilde alleen even laten zien dat het dus wel veel geld kost, maar minder dan maandenlang Puregon of Gonal F spuiten. En dat dat ook iets is wat artsen afwegen, buiten de bijkomende voordelen.

    Ik werd helemaal niet ongesteld na het stoppen met de pil en ben na 8 maanden begonnen met clomid. Ik kreeg wel 3 keer een eisprong, maar mijn progesteron was aan de lage kant of mijn eisprong was heel laat (cyclusdag 26). Ik heb de cyclus na het stoppen met clomid wel zelf een eisprong gehad, op cyclusdag 24 en mijn progesteron was toen wel goed. Maar de cyclus erna gebeurde er niets en toen heb ik daarna de leo gehad.

    groetjes,
    Snoopy
     
  15. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    tja ik zag ook de rekening van de drie bezoekjes die ik aan de gyn had afgelegd vorig jaar. nou dat was echt duur. sommige landen moeten mensen zelf betalen. dat is echt abnormaal. ik ben blij (ook al met hoge maandelijkse ziektekostenpremies) dat ik alles vergoed krijg tot nu toe. krijg je toch waar voor je geld, maar ja leuk is anders natuurlijk.
    gr sjaan
     
  16. Niet meer actief

    Dat probleem had ik dus ook. De gyn heeft me toen na 4 maanden pregnyl voorgeschreven.

    De eerste 5 dagen slikte ik clomid en als de eitjes groot genoeg waren moest ik naar het ziekenhuis om de spuit met pregnyl in mijn buik te laten zetten. Het was al na twee maanden raak.
    In totaal zijn we 6 maanden bezig geweest.
     
  17. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Fijn die uitleg over de LEO behanding! Weer wat wijzer zo!

    Ik zit nu in mijn 2e ronde met Clomid en heb afgelopen donderdag een Pregnyl spuit gekregen om een eisprong op te weken. Mijn eitjes waren toen 16 mm. De cyclus daarvoor was de grootste maar 0,8 mm dus echt een mega vooruitgang!

    Nu heb ik denk ik vrijdag op zaterdag mijn eisprong gehad. Ik had de uren daarvoor en snachts veel buikpijn. Zaterdag overdag nergens last van, maar nu heb ik weer ineens buikpijn. Kan dit alsnog van die Pregnyl spuit komen? En de gyn heeft niets gezegt over het controleren of ik wel een eisprong heb gehad. Dus deze keer geen bloedprikken ofzo. Kan ik er dan vanuit gaan dat er altijd een eisprong plaatsvind met Pregnyl? De Gyn zei dat jz verwacht dat het een eisprong oplevert, maar moet dat niet gecheckt worden? Of kan ik er gewoon vanuit gaan?

    Ken Pregnyl nog niet, dus vandaar mijn onzekerheid!
     
  18. Anne81

    Anne81 Actief lid

    26 nov 2006
    168
    0
    0
    Bedankt voor de uitleg over de leo behandeling! Het klinkt best heel positief!

    Gelukkig ben ik door mijn dip heen na de 150 mg kuur. deze was echt zwaar! Ik was echt effe helemaal de weg kwijt. dus ik wil hierna inderdaad gaan kijken of ik injecties kan gaan doen als het niet heeft gewerkt. Ik heb eigenlijk niet uitgerekend op welke dag mijn NOD valt want ik ga er dit keer maar vanuit dat het niet werkt! Anders is het weer zo'n teleurstelling. jeetje ik klink elke keer zo negatief! af en toe word ik gewoon een beetje moe van mezelf haha

    ik heb vanochtend ook de huisarts gebeld vooor een dietiste want ik wordt ook steeds een beetje dikker met al die hormonen, hebben jullie daar ook last van? Ik heb zoiets van: laat ik daar wat aan doen, dan heb ik in ieder geval het gevoel dat er iets is waar ik aan kan werken. En misschien moet ik dan ook wel gaan hardlopen ofzo.

    Makkie hoe voel je je nu? Weet je al zeker dat je een eisprong hebt gehad, dat kan je toch ook goed zien aan je afscheiding? :oops: ik hoop in geval dat het goed gaat!
     
  19. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    he anne,

    sorry dat ik nu pas weer reageer! :oops:

    Hoe gaat het nu met je? Wanneer heb je je NOD? Heb je nog veel last van de Clomid gehad? Bij mij werden de bijwerken na een paar dagen gelukkig minder.

    Ik denk idd dat ik een eisprong heb gehad, kan het heel iets merken aan mijn afscheiding, maar vooral aan mijn lijf en temp. Deze is nog steeds 37,2! Vrijdag of zaterdag mijn NOD, erg spannend. Voel me wel andere en krijg steeds meer last van mijn buik en rug. Het blijft moeilijk dat afwachten hoor!

    En jij? ben benieuwd!
     
  20. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    En nee, ik heb geen last van dat ik zwaarder wordt. Alleen een opgeblazen gevoel in mijn buik en deze is volgens mijn ook wel iets meer opgezet... verder niet....

    Vervelend dat je wel merkt dat je gewicht toeneemt! Wat een vrouw allemaal wel niet moet doorstaan he? (maar tis voor een goed doel denk ik maar!)
     

Deel Deze Pagina