Hoi dames, Ik heb een discussie met mijn man over de verjaardag van mijn zoontje! Hij wordt in september 2! Vorig jaar vierden we het van 14.30 tot 17.00, na zijn slaapje, en de taart deden we om 15.05, dat is zijn geboortetijd! Iedereen (30 man ongeveer) kwam binnen tussen 14.30 en 15.00 zette zijn/haar cadeau neer en ging zitten. Ik had juist een tafel met koffie/thee/fris neergezet zodat ik me wat meer met visite en kind kon bezighouden maar helaas... Zoontje was helemaal beduusd van al die mensen en heeft eigenlijk een rotdag gehad, om 17.00 hebben we hem een broodje gegeven en is hij naar bed gegaan en heeft geslapen tot de volgende dag 8.00! Cadeaus uitpakken was een grote chaos, en daar waren schoonouders weer teleurgesteld over want hij had er geen aandacht voor enzo! Nu zat ik dus voor dit jaar te denken om het te vieren van 11.00 tot 17.00 en op het kaartje te zetten dat zoontje slaapt van 12 30 tot 14 30. Zo komt de visite wat meer verspreid en heeft mijn zoontje, die toch al niet erg van cadeaus uitpakken is enzo, toch wat meer aandacht voor alles en iedereen. Mijn man vindt dit dus geen goed plan! Schoonmoeder moest zich er uiteraard ook weer mee bemoeien en vomd dat we het maar met minder mensen (lees het liefst alleen zij) moesten doen dit jaar. Nu zullen er wel iets minder mensen komen maar ik vind het leuk voor zoontje dat die dag wel iedereen er is waar hij iets mee heeft. Man wil het liefste hetzelfde als vorig jaar, hij heeft geen zin in een hele lange dag! Hoe doen jullie dat? En hoe vinden de kinderen dat? Ook ivm middagslaapjes! Anders zou je natuurlijk kunnen zeggen van 13.00 tot 17.00 maar ja, het is ok zo vervelend als hij slaapt als er mensen komen dus dat is iets voor de derde verjaardag.
30 man in 1 keer is ook wel erg veel, helemaal voor zo'n kleintje. het is al een aparte dag voor ze en als er dan gelijk zoveel komen kunnen ze best van slag zijn, is de volgende dag ook nog te merken. wij vieren het de hele dag, mensen weten dat ze tussen de middag slapen en komen dan smorgens of einde van de middag en eten dan mee. ik heb het het liefst verspreid omdat het anders een gekkenhuis is. trek het je niet teveel aan van je schonouders, het is jullie kind! dat hij niet veel aandacht aan de kado's schonk was hier ook zo met de 2e verjaardag, ik voelde me best lullig, het was echt uitpakken en ze liep alweer naar de volgende die een pakketje in de handen had
Met je schoonouders tja mijn zoontje kreeg een nieuwe cars fiets en kijkt zo van nou ja komt vervolgens met zijn loopfiets van cars binnenlopen en zegt die heb ik al en besteed vervolgens totaal geen aandacht aan de fiets. Dit was niet op een verjaardag dus heel rustig maar hij vond het duidelijk niet nodig . Kan je kindje niet wat eerder naar bed en dan iets later beginnen? Ze doen toch nooit wat je verwacht dus misschien gaat het dit jaar beter. groetjes kim
Wij hebben de eerste verjaardag van ons dochtertje als volgt gevierd; 's morgens alleen de opa's en oma's en kaarsje blazen en taart eten en dan 's middags van half 3 tot half 6 de overige visite. Voordeel van een deel van de dag is dat niet de hele dag een gekkenboel is, voordeel van verspreid over de dag is dat er niet zoveel mensen tegelijk zijn en het nog een beetje te doen is voor je kind. Mijn dochter schrok zich al het leplazeris toen we 's morgens beneden kwamen en er hingen allemaal slingers en ballonnen.... Haha die ze vervolgens wel heel leuk vond. Tja en al die aandacht, dat cadeaupapier... Wat moet zo'n ukje daar nou van snappen? Je kunt toch ook nog niet verwachten dat ze elk kado even goed bekijken uit fatsoen en netjes dankjewel dat had ik altijd al willen hebben zeggen? De eerste verjaardag is vooral voor de visite Bij de tweede zijn ze zich er misschien al wat meer van bewust, maar niet elk kind zal gewenst omgaan met alle aandacht. Mijn dochtertje kreeg vorige week een knuffel van verre familie die in het buitenland woont, ze moest er eerst niks van hebben, ze was er bijna bang voor. De volgende dag wilde ze echter continu dat beest hebben...
30 man ivind ik echt wel veel. hier hooguit 15 man. opa's omas. ooms tantes neefjes nichtjes. verdere mensen vind ik niet nodig. hier geven ze gewoon kadootje bij binnenkomst, dan heeft ze er het meeste aandacht voor. als dat gebeurd is zingen en de taart. toen ze nog sliep begonnen we ook na het slaapje, maar ik deed haar dan sochtends iets eerder op bed dat we echt om 2 uur konden beginnen na het avondeten ging iedereen weer weg (wonen allemaal ver) over de kadootjes: we lieten ze uit pakken en even bekijken (dank je wel zeggen) en legden het dan weg. de dag erna rustig ermee bezig en eventueel op de dag zelf al iets kleins om mee te spelen. het is logisch dat ze er de aandacht niet voor hebben er komt ook zoveel in eens.
30 man was inclusief 8 kindjes hoor! En mijn buurtjes hebben er al 3 dus dat gaat snel! Ja... mijn schoonouders verwachten dat hij het uitpakt en het meteen uit de doos gaat enzo! Maar ons kind houdt niet eens van cadeaus uitpakken, toen niet en nu nog steeds niet! Ik denk inderdaad misschien schoonouders in de ochtend, mede omdat zij verder mt niemand overweg kunnen, met als smoesje dat dat beter is voor oma van 92! Dan de rest maar in de middag, die niet zoveel eisen stellen aan een mannetje van 2! Zal het er eens even met mijn man over hebben!
Gewoon doen zoals je zei en idd aangeven wanneer je zoontje slaapt. Dat deden wij ook toen onze zoon en dochter jarig waren.
wij hebben dit jaar van 10 tot 15:00 uur gedaan, zodat hij evt daarna kan slapen, hier kwam niet zo veel mensen, maar ze kwamen gelukkig allemaal in de ochtend en ook hier een zoon die cadeautjes niet interessant vind, hij wil er misschien 1 uitpakken en daar meteen mee spelen en na 15:00 uur heeft hij heerlijk geslapen
Wij vieren het de hele dag van ca 10 uur tot 17 uur. Al onze vrienden hebben zelf ook kinderen en die slapen zelf 's middags ook nog. Dus wij hebben het niet apart vermeld. Dit jaar was het toevallig zo dat (schoon)ouders en onze broers en kinderloze zussen 's morgens kwamen en vrienden met kinderen 's middags. Dochterlief was 's middags helemaal uitgerust om met de kids te spelen. Cadeau's uitpakken deden wij direct na het geven maar gaan gewoon op een cadeautafel. Ermee spelen doen we de volgende dag wel. Tenzij ze echt graag iets wilde.
Toevallig gisteren de verjaardag gevierd van mijn tweejarige dochter. Wij hebben het alleen 's middags gehouden, maar ook alleen voor (schoon)ouders en broer/zus, dus dan valt het nog wel mee met de drukte. Iedereen kwam wel ongeveer tegelijkertijd binnen, dus dan is het wel even druk. Maar mevrouw vond het wel een stuk leuker dan vorig jaar. Ik ben bang dat ze volgend jaar al bij de deur staat met de vraag waar de cadeautjes zijn. Overigens gaat ze vandaag pas echt met de cadeautjes spelen, gisteren was de helft nog niet uit de verpakking gehaald (wel cadeaupapier eraf natuurlijk). Zelf hadden we ons cadeau al in de ochtend gegeven, want dat ging vorig jaar ook een beetje verloren tussen alle andere cadeaus. Ik vind je laatste optie eigenlijk nog wel het beste. Voor jezelf geeft dat waarschijnlijk ook meer rust en kun je er meer van genieten.
Wow ik kan me voorstellen dat 30 man tegelijk ook wel heel veel is voor een kindje van die leeftijd. Hier hebben we het verdeeld voor haar eerste verjaardag: voor het middagslaapje en daarna. Zelfs s avonds laat onze vrienden uitgenodigd. Zij al op bed en wij met z'n allen borrelen. Ze lieten een cadeautje achter, al was dat helemaal niet nodig.
's ochtends nodig ik altijd de kinderen uit en bedenk ik iets leuks voor ze. 's middags na het slapen komt dan de rest.
Hier hebben we geloof ik vorig jaar ook een man of 30/35 (en nog 4 kinderen van 1 en jonger). Dit jaar nodig ik dezelfde club mensen uit. We vierde het van 12 tot 18, maar het gross kwam zoals denk ik altijd rond 14.30/15.00. Dit jaar verwacht ik dat ook, maar vieren we het van 10 tot 19. Taart doe ik altijd op de starttijd van het feest, en vraag dan ook de naaste er rond die tijd al te zijn voor dat moment. Middagdutje vermeld ik ook niet op de kaart, ik geloof dat er rond de 2 vaak een fase komt dat ze ff niet willen slapen. Dus als hij het gezellig vind en niet wil slapen, dan mag hij heel de dag wakker blijven (maar goed, hier blijft hij dan over het algemeen gewoon gezellig). Maar ik zou wel echt letten op het kindje, dus als je denkt dat hij er niet tegen kan, zou ik het klein houden, of apart vieren. Zodat je 2 groepen hebt, 1 met familie, andere met vrienden. Het is tenslotte voor de kleine, en die moet het leuk vinden.
Vorig jaar hadden we het toen ze 1 werd in 2 dagen gedaan voor en na het slaapje. Dag 1 ging goed. Dag 2 was echt teveel. Dit jaar: er zijn tussendoor al wat mensen geweest (ivm vakanties) en morgenochtend komt een bevriend stel met 2 kindjes en verder niks en zondagmiddag onze ouders, broers en zussen in totaal met haar erbij 12 man. Ze heeft er niks aan zo druk. En dan komen er nog wel mensen een keer na hun vakanties.
Hier hebben we het ook van 11:00 tot 17:00 gehouden net zoals vorig jaar. Mijn zoontje doet geen middagslaapjes meer. Wij hadden ook iets van 30 (of meer) man met zijn 1e verjaardag, en dit jaar iets 25 man (das met kinderen bijgerekend ) Toen hij 1 werd had hij ook niet zoveel oog voor alle cadeaus, dat was dit jaar wel anders Maar hij mocht niet alles openmaken om mee te spelen. Dat hebben we de volgende dag gedaan. Volgend jaar doe ik het gewoon weer van 11:00 tot 17:00 want vind het echt ideaal Ik zou het er gewoon nog ff met je partner over hebben, en laat je schoonmoeder maar lekker lullen. Het is jullie kindje!
Wij hebben zowel de eerste als de tweede verjaardag gesplitst in een ochtend en middag. En dan steeds 15 mensen ongeveer. Van 10 tot 12 vrienden met kinderen (daarna ging ons kind slapen tot 1500) en van 1530 tot 1800 familie. Dit is heel goed gegaan
mijn zoontje sliep toen niet meer...dus juist van 13 tot 16/1630 gevierd...voor de taart heb ik geen speciale tijd, gewoon wanneer iedereen trek heeft.. Cadeaus ga ik niet helemaal en public steeds uitpakken...zeker met 2 jaar is het meer om het uitpakken...maar na 10 cadeaus wa sie het zat en widl egewoon spelen met de kindjes.. Ook werd er gelijk met het " leukste" speelgoed gespeeld...dus ik laat dat gewoon lekker gaan...Dat komt later dat ze het allemaal goed gaan bekijken, de volgende dag. hier verjaardagen ook altijd mannetje of 30...\Nu met 3 jaar vier ik het juist van 15 tot 19 dus taart en avondeten....dan is mn jongste ook uit zn dutje en kunnen ze gewoon naar bed wanneer ze moe zijn... Nu hij drie wordt is het cadeau krijgen al een heel ander ding gewordne, hij beseft ehct wat ene cadeau krijgen is en hoe leuk het is en hoe lief van iemand... Maar met 2 jaar komt er nog zoveel op ze af... Maar de 30 man komt nooit tegelijk aan, en ik ga ook niet op alle 30 wachten met taart ofzo...gewoon wanner het zo uitkomt... Beide zoons hun eerste verjaardag van 1330 tot 17 gedaan ofzo, hun dutjes kwam ongeveer uit van 11/12 tot 14