Hi allemaal, graag zou ik jullie gedachten/adviezen/ervaringen willen weten over volgende; Ik ben sinds augsutus '15 gestopt met de pil, hierop duurde het zo'n 59 dagen voordat ik ongesteld werd, daarna onregelmatig ongesteld geweest (tussen 33 en 42 dagen), dit heb ik voor de pil ook altijd gehad. Rond mijn laatste menstruatie heb ik ovulatietesten gebruikt en verloor ik ongeveer 8 dagen na eisprong een klein beetje bloed, na ongeveer 12 dagen ben ik 2 dagen heel licht ongesteld geweest (normaal ben ik 7 dagen vrij heftig ongesteld). Nu is het intussen 9 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest, zo lang heeft het nog nooit geduurd! Ik heb vorige week een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief, heb ook helemaal geen symptomen ( voor zowel zwanger als opkomende menstruatie) Nu ben ik heel erg in de war, heeft iemand hier ervaring mee???
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik hoop voor jou dat er snel een verklaring voor komt anders zou ik als ik jou was gewoon ff de ha bellen.
Niemand hier ervaring mee?? @wondertje2015, dank voor je reactie, zit er inderdaad aan te denken om de huisarts aan het einde van de week maar eens te bellen als ik nog steeds niet ongesteld ben geworden.. Wij zijn bezig voor ons eerste kindje en dit is allemaal nieuw voor ons, word hier zo onzeker van!
Sann29 ik kan me heel goed voorstellen dat je er erg onzeker van wordt, wens je heel veel succes en hoop dat je snel een antwoord krijgt.
Ik ken dit ook. Ik ben in juni'15 gestopt met de pil en mijn cyclussen waren daarna ook ongeveer tussen 32-42 dagen en 7 dagen lang en heftig. Mijn laatste cyclus duurde echter 105 dagen en ik had ook geen symptomen van zwangerschap of menstruatie. Ik werd er moedeloos van, omdat ik geen signalen van mijn lichaam kreeg. Huisarts gebeld ter info en die zei dat ik niets anders kon doen dan afwachten en contact op moest nemen als ik buikpijn kreeg. Uiteindelijk werd ik dus na 105 dagen toch weer ongesteld, 7 dagen zoals voorheen. Zit nu op dag 15 van mijn nieuwe cyclus en ben gestart met ovulatietesten in de hoop dat dit weer een 'normale' cyclus wordt.
Herkenbaar... maar bij is een aantal jaar geleden Pcos vastgesteld.. wil je niet bang maken. Wat bij mij helpt voor een regelmatige cyclus is progesteron creme. Hierdoor heb ik een cyclus van +/-28 dg. En tegen alle verwachting in ook al 1x zwanger mogen zijn. Helaas MA maar we weten nu in ieder geval dat het kan.. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Hier was ongeveer hetzelfde patroon ook PCOS - zie mn handtekening. Uiteindelijk ben ik gewoon zonder 'hulp' zwanger geworden, door ovulatietesten - heb wel een eisprong maar gewoon pas erg laat. En anders is er bij PCOS een hoop te doen, veel mensen reageren goed op Clomid! Dus maak je niet teveel zorgen, er is enorm veel mogelijk, maar ga gewoon naar de HA als je het zelf niet vertrouwt. Veel succes!
Het hoeft zeker niet altijd iets ernstigs te betekenen. Ik heb jaren terug ook door mijn onregelmatige cyclussen heen een keer een hele lange gehad van ongeveer 10 weken. Er kwam niks uit de bloedtest, niet zwanger... Daarna was het weer 'normaal' (onregelmatig, maar tussen de 28 en 35 dagen).
Dank voor jullie ervaringen/tips, het is heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben (wat soms wel zo voelt als de een na de ander in je omgeving zwanger wordt..) ik denk dat ik inderdaad de huisarts maar eens op ga bellen voor een afspraak. @jeske160789 wat is progesteron creme, kun je dit bij de apotheek halen en hoe werkt dit precies? Verder is pcos ook al een paar keer bij me opgekomen, maar weet er het fijne niet van om eerlijk te zijn (heb op internet de symptomen gelezen en kwamen bijna allemaal overeen) hoe wordt dit getest, doet de huisarts dit of moet je daarvoor doorverwezen worden naar een gyneacoloog?
Heb dit ook gehad; elke keer werd m'n cyclus weer langer en langer (38-45-68-120). Ben hiervoor naar de huisarts gegaan (na een jaar proberen) en ben doorverwezen naar het ziekenhuis. Hier is PCOS vastgesteld en heb hiervoor Clomid (hormoon) gekregen in ronde 3 (derde ophoging) ben ik met 150mg Clomid zwanger geworden! Gewoon zo snel mogelijk bij zijn; scheelt je heel wat " verloren " maanden! Succes!!
Wow Lies1994 wat een verhaal, gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn om te lezen dat zelfs als je pcos hebt, dit niet perse een eindeloze strijd naar zwangerschap betekent! Natuurlijk hoop ik alsnog dat er voor mij niets "mis" is lichamelijk, maar het neemt de angst wel een beetje weg
Bij mij is het via bloedonderzoek en echo vastgesteld door de gynaecoloog. Ik haal de crème bij natuurwinkel is progesteron creme van dr lee geloof dat je hem ook online kan bestellen. Voordeel van natuurwinkel is dat ze je goede uitleg kunnen geven hoe het werkt. Succes
Toen ik gestopt was met de pil duurde het 9 maanden(!) voordat ik weer ongesteld werd. Zo lang heeft m'n lijf nodig gehad om het zelf weer te doen. Daarna was het ook direct weer regelmatig.
Dat is mij ook gebeurd, nog niet zo lang geleden (xie onderschrift). Het kan met stress te maken hebben of omdat je veel bent afgevallen bijvoorbeeld... Zou me niet direct zorgen maken. Je lichaam is ook nog aan het ontpillen...
Nou, ik ben inmiddels bij de HA geweest, bloed laten prikken in het ziekenhuis en wat blijkt; ze hebben anitstoffen van chlamydia in mijn bloed gevonden! Ik ben hier zo ontzettend van geschrokken, dit is wel het laatste wat ik had verwacht ik ben al 7 jaar samen met mijn partner, en ik heb er nooit wat van gemerkt... Al met al brengt dit alleen maar meer vragen met zich mee, en ik moet zeggen dat de angst er nu wel een beetje inslaat of ik uberhaupt nog wel kinderen kan krijgen ik heb een doorverwijzing voor de gyneacoloog, ik krijg een melding door met de datum maar de HA waarschuwde me al dat dit nog wel een maand (?!) kan duren... Wat een tegenslag!