Wat kan een mens zichzelf toch gek maken!! OP 7-8-2015 gestopt met de pil. Mijn partner en ik besloten om toch een poging te doen om ons gezin uit te breiden. Ik heb uit een eerder huwelijk 2 kinderen, een van bijna 11 en een van 13. Nooit gedacht dat ik er weer aan zou gaan beginnen, maar na een nieuw neefje ging het toch steeds meer kriebelen en de omstandigheden zijn nu veel beter dan afgelopen jaren. Wel hebben we een aantal afspraken gemaakt, waaronder de afspraak dat we het maar een jaar, maximaal 1,5 jaar zullen proberen aangezien ik over een paar weken 38 wordt. En dat we niet het medische circuit in zullen gaan. We zijn al gezegend met 2 kinderen, dat scheelt. Al klinkt dat nu nuchterder dan het voelt . Zo stapte ik er in, van we zien wel. Maar als je dan eenmaal gestopt ben, houdt het je wel bezig. Veel extremer dan voorgaande keren, dat is dan toch mijn leeftijd die meetelt. Je zou zeggen dat je dan ontspannender kan zijn, maar je vraagt je toch af of je 'kippenhok' het nog doet. Daarnaast heeft mijn partner geen kinderen, dus we wisten niet of hij vruchtbaar was. Vanwege mijn leeftijd hebben we ons ook beperkt de tijd gegeven. Ondanks dat ik jaren aan de pil zat, had ik meteen een regelmatige cyclus, dat was al een meevaller. In ronde 3 leek het veelbelovend, Ik had in de dagen voor de nod veel last van steken in mijn borsten en beginnende gevoel van misselijkheid. Bij voorgaande zwangerschappen heb ik maandenlang hele dagen gespuugd en al meteen vanaf het begin. Dus dat ik al zo vroeg met misselijkheid begon kwam mij bekend voor. De action testen waren negatief en op 20-11 bleek inderdaad dat ik niet zwanger was. Nu zitten we in ronde 4. Mijn partner had precies in de dagen rondom mijn eisprong hoge koorts, maar toch maar klussen . Anderhalve week geleden moest ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan. In de 2 dagen daarvoor heb ik wat pijnstilling moeten nemen, maar wel tot een minimum beperkt, voor het geval dat. Echter, bij de wortelkanaalbehandeling moest ik röntgenfoto's. Afgelopen woensdag testte ik 2 dagen voor nod positief met een action test. Groot was het geluk en de verbazing gezien de koorts van mijn partner bij de eisprong. Donderdag en vrijdag had ik niet zozeer krampen als wel dat ik steeds naar het toilet moest omdat ik een zeer opgeblazen gevoel had. Alsof je veel te lang gewacht hebt met plassen. Ik voelde meerdere (onbekende) dingen in mijn lijf en weet niet of die positief of negatief zijn. Dat alleen zou mij geen zorgen baren, ware het niet zo is dat ik alle dagen een action test er tegen aan gegooid heb om te kijken het streepje steeds donkerder wordt, het lijkt er op dat het streepje steeds lichter wordt. Als klap op de vuurpijl had ik gisteren 1 druppel helder rood bloed. Gisteren had ik me er al min of meer bij neergelegd dat het aan het mis gaan is. Ik had echter donderdag ook nog een reguliere test gehaald om die vandaag te doen, eentje van de Etos. Nu heb ik die gedaan vandaag en die van de action (begin lichtelijk testverslaafd te raken, had ik vroeger nooit), nu was het streepje op die van de action heel licht, weer lichter dan eerdere dagen, maar de reguliere test gaf ook gewoon een streep, geen knaltest, maar wel duidelijk zat. Al met al ben ik mezelf gek aan het maken en weet ik dat er niets anders op zit dan de komende dagen af te wachten. Maar omdat er deze cyclus zoveel speelt (koorts partner, mijn leeftijd, pijnstillers, röntgen en verdoving) weet ik dat de kans veel groter is dat het misgaat. Mijn troost is dat we dus wel de bevestiging hebben dat we in ieder geval beide (nog) vruchtbaar zijn. GRRR, waren we maar even een paar dagen/weken verder. Maandag op vakantie naar center parcs. Met mijn partner afgesproken dat zo lang het nog niet overduidelijk is dat het mis gaat, geen risico's nemen, dus geen wildwaterbaan voor mij of een warm bubbelbad. Ik hou het maar op gewoon zwemmen. Sorry, is een heel lang verhaal geworden. Maar moest het even van me af schrijven.
Wat spannend zeg! Maar ik zou gewoon genieten van je weekje weg, volgens mij maakt het niet uit wat je doet hoor. Als het niet goed zit heeft het niets te maken met wat voor inspanningen je zelf hebt gedaan. Toevallig zijn we net in cp geweest en ben ik ook heel pril zwanger en ik ben gewoon in alle glijbanen enz. geweest. Succes en geniet van julli dagen weg, hopelijk zet het niet door en heb je over een paar weken een mooie echo!
Nog even een foto gemaakt van de testen. Daarop zie je dus dat het streepje steeds dunner wordt, terwijl die van de etos toch op zich weer heel duidelijk is. Dat ik niet van de wildwaterbaan af ga is op advies van de doktersassistent. Daar had ik gisteren mee overlegd. Ik zal ook proberen te genieten van de vakantie, maar die onzekerheid maakt me wel knettergek.
Ik denk niet dat het uitmaakt wat je hebt gedaan of het zit goed of niet. Ik zou me niet zo druk maken. Ik heb veel zwangerschappen meegemaakt waarbij 2 met bloedverlies en heb 2 gezonde kinderen. Ook wel eens een verdoving gekregen bij de tandarts terwijl ik nog niet op de hoogte was van mijn zwangerschap.