Waar kan ik terecht? ( werkgerelateerd )

Discussion in 'De lounge' started by xbabyxdx, Jan 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb sinds November een leuke afwisselende baan. Nou ja... was een leuke afwisselende baan.

Mijn roosters laten steeds op zich wachten. Deze maand was helemaal een lachertje. Op 1 januari moest ik werken, en toen kreeg ik mijn rooster ( via mijn postvakje ) pas binnen. Dit rooster was dus voor de maand januari. Ik moest blijkbaar niet alleen 1 januari werken, maar ook gelijk het hele weekend erna. Ik probeerde mijn leidinggevende te bereiken maar opnemen ho maar....... Ook had ze een vrije dag niet ingepland, terwijl ik dit netjes van te voren heb aangegeven. Schoonmoeder en ik zouden naar de Dinershow gaan samen, en hebben daar dus ook kaartjes voor. Nou kan het misschien niet doorgaan. Hopelijk wil een collega ruilen.

Ik heb gewoon vaste uren per week, dus ik ben geen oproepkracht.

Kan dit zomaar? En zo nee, waar kan ik terecht voor dit probleem? Uiteraard is daar al over gesproken, maar het schijnt echt een probleem te zijn in de organisatie. het gebeurd bij meerdere mensen.

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ben je lid va de bond? En heb je de cao nagekeken?

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Een eerste stap is een gesprek aan gaan bij je leidinggevende. Aangeven dat deze manier van werken niet vindt kunnen. Vanuit hier een reactie afwachten en hem/haar kans geven om te herstellen.

Daarnaast kan je ook naar een vertrouwenspersoon of ondernemingsraad gaan, vooral als blijkt dat meerdere collega's hierin dezelfde ervaringen hebben.

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee ik ben helaas geen lid van de bond. Best stom ook eigenlijk van mij! Ik zal me er eens wat meer in verdiepen. Ik heb er overigens wel over na zitten denken toen ik er aan begon.

En ik kijk net online, maar zo duur is het eigenlijk niet eens!

In de CAO staat er dat ze het een aantal weken van te voren moeten aanleveren het rooster. 28 dagen om precies te zijn.

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik denk dat je meer geholpen word in het deel waar uwv theam zit op dit forum.
    Het topic daar even heen laten zetten , zij weten vast wat te doen.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gesprek aangaan met hoogste die je kunt vinden .

Sowieso het probleem van jou wel ingeplande dag dat jij vrij zou hebben ( neem aan dat je daar een goedkeuring van hebt) bij de roosteraar/leidinggevende neerleggen.Hoopt dat een collega wil ruilen.

ajuus je hebt al vrij gevraagd en nu draaien hun het terug, anders kosten van dinershow declareren.

7. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Onder welke Cao val je? Ik werk bij de vakbond, dus zou voor je mee kunnen kijken.

In de meeste cao' s moeten de roosters 4 weken vantevoren bekend zijn. Daar mag niet vanaf geweken worden, tenzij door overmacht (veel zieke collega's, onverwacht veel extra werk) roosters gewijzigd moeten worden.
    Wanneer je al kosten hebt gemaakt, maar je moet werken moet de werkgever je kosten vergoeden.

Als ik jou was zou ik met je leidinggevende in gesprek gaan. En bijhouden hoe vaak het voor komt. Als het vaker gebeurt kun je met de OR overleggen of misschien is er een vakbondsconsulent.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad vorig jaar en volgens ds cao moest het rooster ook 28 werkdagen van tevoren worden aangeleverd. Omdat het altijd kort dag was (3-4 dagen van te voren) weigerde ik weleens werk als ik de opvang niet rond kreeg. Toen begon mijn baas met dat ik mijn contract niet na kwam en werd ik boos. Ik heb ze beleefd gewezen op de cao en iets later ontslag genomen. 2 weken later is de organisatie oa om die reden onder toezicht gesteld.

Share This Page