ik heb al vrij veel echo gehad in volgende week maandag mag ik weer.maarik heb er niet echt zin in ofzo. tuurlijk het is fijn dat ze haar goed in de gaten houden en natuurlijk is het leuk om je kindje te zien maar na meer als 10 echo's is het bijzondere eraf. ben ik hier de enige in of zijn er meer meiden die een beetje echo moe worden. ik heb nu met 6/7/9/12/15/19 2x /20/22/24/25/27 weken een echo gehad
ja ik heb dat ook wel hoor.. de eerste keren is het nog leuk maar nou is het wel standaard geworden. zeker de lange echo's zit ik dan wel tegen op omdat ze dan een uur lang echo-en.. waarom krijg je zoveel echo's als ik vragen mag?
Goh, dat zijn veeeeel echo's! Zijn dat allemaal standaard echo's? Met andere woorden: krijgt iedereen zoveel?
nee standaard krijg je er 3 geloof ik.. de 1e om te bepalen hoever je bent, 2e is de 20 weken echo, en de 3e is rond 30 weken een groei echo
in het begin was het de overgang van vk naar gyn toen was het iedere afspraak een echo.omdat we mijn bm niet goed konden voelen groeien nou ja oke. met de 20 weten echo was het een meisje met een sua (afwijking navelstreng) dus eerst nog naar de gyn daarna maar weer een guo (dat vond ik nog steeds de ergste tot nu toe. nu worden we in de gaten gehuden ivm die sua. dus iedere keer een echo.en tot overmaat van ramp gingen we een week geleden zoiets voor een ctg en kreeg ik weer een echo. nu dus volgende week weer. en jij ik lees wel iets in je onderschrift?
schiet ook lekker op dan.. ja ons ukkie heeft hartafwijkingen, dus ook regelmatig echo zowiezo word elke keer mn bmm opgemeten als ik er ben en meestal doen ze dan ook nog even echo-en hoe het met de beeb gaat,en dan de echo's bij kindercardioloog nog.maar hoef dat nu nog maar 1x te doen geloof ik,bij 36 weken. heb dr ook al wel denk 10+ gehad
de artsen doen alsof te normaalste zaak van de wereld is.. maar ze heeft het hypoplastisch linker hart syndroom, dat houd in dat de linker kant van het hart niet goed onwikkeld is (linkerkamer,linkerboezem en aorta) en ze heeft vsd,dat zijn gaatjes in tussenschot tussen de kamers. tis goed te verhelpen hoor met operaties heeft jou uk risico's door de sua?
jeetje zeg!dat ik niet niks als je dat zo leest maarja als artsen positief zijn is het meestal al wel een goed voor teken. (staat het verder nog ergens mee in combinatie een trisomie ofzo?) met een sua hebben ze kans op hart en nier afwijkingen en trisomie 13 en 18 maar dat is uitgesloten tijdens de guo.(bij 13 en 18 hebben ze altijd meerdere dingen en die waren er niet ook waren er geen (uiterlijke) kenmerken enzo van 21) het grootste risico is nu een groei afwijking in het laatste trimester dat ze dus dysmatuur kan worden
ooh okee, ja we hadden wel meer risico op down.maar met vruchtwaterpunctie is dat uitgesloten. zien hartje en niertjes tot nu toe er goed uit?
ja alles is echt volgens het boekje behalve de navelstreng dus hahaha. de vwp kregen wij ook aangeboden maar de gynn zei gelijk dat hij dat gezien de uitslagen niet nodig vond.omdat er helemaal niets is gevonden is wat zou kunnen duiden op 13/18/21
ja meestal zie je dat ook wel in het uiterlijk van het kindje terug als het iets zou hebben van een chromosoomafwijking.. wij hadden het wel gedaan omdat deze hartafwijking "typisch" is voor een down kindje.. hoevaak krijg je nu echo's ?
hier ook veel echo's gehad en was ze ook helemaal zat. zelfs zo erg dat ik geen pretecho meer heb laten doen. we hebben in totaal 15 echo's gehad(hartafwijking) mamachantal: nu ik je bericht is goed door lees zie ik dat onze dochter de zelfde afwijking heeft(alleen is hier de linkerboezem wel goed.) Deze afwijking kan helaas erfelijk zijn we zijn er namelijk net achter gekomen dat ik dezelfde hartafwijking heb maar dan in minder erge vorm. wij hadden ook meer kans op op een kindje met een syndroom maar omdat er geen verdere uiterlijke kenmerken waren hebben we toen besloten geen vwp te doen. ze is de dag na haar geboorte geopereerd en een volgende operatie zal volgens de arts snel volgen( die 2e operatie stellen ze nu nog steeds uit en ze doet het prima). wel vervelend dat de artsen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar het komt inderdaad vaak voor( veel mensen weten niet dat ze het hebben) amfy: ik hoop dat je kleintje nog flink door groeit en dat het allemaal goed gaat komen. ik zie nu al op tegen de hoeveelheid echo's die ik deze zwangerschap mogelijk ga krijgen aangezien we 50% kans hebben op een kind met dezelfde hartafwijking.
Ik niet zozeer, maar mijn vriend was wel echomoe Ik heb mn controles in Duitsland gehad en daar wordt je gewoon standaard bij iedere normale controle getrakteerd op een echo. Daarnaast was de combinatietest 1:700 dus met 18 weken en met 24 weken een SEO-echo (24 was eigenlijk een verlate 20-weken echo). Vervolgens werd er zwangerschapssuiker geconstateerd, dus maandelijks groei-echo's. En mbt het inleiden ook nog weer een extra echo gehad.... heb de tel niet bijgehouden
ik heb ook standaard bij elke maandelijkse controle een echo gehad, plus de laatste 2 maanden elke 2 weken en in het begin nog wat extra vanwege een bloeding. Totaal ook ruim 10. Ik vond het toch elke keer weer heel leuk, maar mijn echo´s waren 10 minuutjes, geen uur lang .
Ik heb ook al redelijk wat echo's gehad (weet niet precies hoeveel meer). Ik blijf het wel iets bijzonders vinden hoor, je kindje zo rond te kunnen zien zwemmen. Maar..... om heel eerlijk te zijn, wordt ik het ook wel een beetje zat. Ik heb ook vaak lange wachttijden in het ziekenhuis, wat ook erg irritant wordt. Ben ik op tijd voor mijn afspraak, zit ik een half uur te wachten, ben ik 5/10 minuutjes later (netjes doorgebeld, was vanwege file) mag ik 45 minuten wachten. Dus ik denk dat dat ook een beetje tegen gaat staan. Daarnaast 'herken' ik steeds minder in de beelden, ik denk dat ik gewoon heel erg uitkijk naar het vast houden van mijn kindje, ipv op een schermpje kijken. (Ter info: Ik moet voor controles naar het ziekenhuis, ivm overgewicht. Het is meestal lastig om de kleine goed te voelen dus wordt er iedere keer een echo gedaan.)
ik krijg vanaf volgende week om de 2weken een echo en dat zal dan na 35 weken omd de week zijn tot de bevalling. ik hoop heel erg dat ze gewoon blijft groeien ze groeit nu nog super goed dus ik hoop dat het goed bljft gaan anders word ik vervroeg in geleid
Ik heb beide zwangerschappen ook heel veel echo's gehad (bij beide ongeveer 20+) en op een gegeven moment wordt het gewoon. Je gaat op controle en krijgt een echo. Op den duur stond ik er niet meer bij stil dat niet iedereen dit krijgt en dat het op zich wel redelijk bijzonder is...