Daar zit ik dan... Op de bank, met een stroopwafel en een kop thee. Er stopt een witte bus voor de deur. De chauffeur loopt naar de voordeur en pakt de twee laatste kratten voor moeders voor moeders en zet ze achterin de wagen. En ik...ik slik een brok weg. Ik was het goed zat in de kannen te plassen, keek al uit naar de laatste week. Ik had mijn emotionele reactie ook niet verwacht van mezelf. En dan zijn ze weg. Weer een hoofdstuk afgesloten. Mijn deelname zit er op. Ik ben 16 weken zwanger en het gaat hartstikke goed. 4 jaar lang hebben we heel wat moeten doen om dit punt te bereiken. Ik geniet ontzettend en de weken lijken ineens zo snel gegaan. Nog even en dan ben ik op de helft. En dan gaat het echt snel! Spulletjes kopen, kamertje inrichten, zwangerschapsgym, de baby voelen woelen...ik kan niet wachten. Ik knipper mijn tranen weer weg. Doe niet zo gek. Toch doet het me wat. Dat ik hier zomaar op dit punt mocht belanden. Een diepe zucht. En dan typ ik mijn gevoelens neer en post ze op het forum. Dat moest ik even kwijt. Groetjes van een ontzettend gelukkige moeder in spe.
och meid die tranen zullen nog wel veeeeeeeeeeeeeel vaker komen elke week zeg ik nog tegen mezelf IK/WIJ ZWANGER?? als ik dan mijn man zie.... die elke maandag een gebakje koopt om te vieren dat we (al)weer een week verder zijn die 's avonds mijn buik met zoveeeeeel plezier in smeert.. tegen mijn buik praat en dat we dan na de tijd samen het getrappel voelen en altijd tegen me zegt dat hij zo TROTS is op zijn 2 meiden knijp ik me in mijn handen en pink ik vaak een traan weg Geniet ervan!! Het gaat inderdaad zo snel!!
Mooi beschreven. Ik heb van week 6 t/m 16 meegedaan. Was aan de ene kant blij dat het erop zat, maar als het moest had ik ook langer meegedaan! Ook hier dankzij MvM zwanger geworden en heel blij dat ik wat terug moest doen. En ik zou het zo weer doen hoor!
Wat mooi Ik voel me ook vaak zo. Als ik dan mijn hand op mijn buik leg en de baby langzaam onder mijn hand beweegt met een voetje of handje; geen trapje, geen draai, gewoon voelen wat dat is.. dan lijkt het net of er geen buik tussen zit. Zo mooi vond ik dat, toen kreeg ik ook tranen in mijn ogen. "MIJN zoontje... ONS kindje..." Wat hou ik toch veel van hem... Hij reageert echt op ons. We hoeven maar een hand op de buik te leggen of hij gaat daar tegenaan bewegen en trappelen. Zo schattig.
ik heb ook meegedaan was blij dat ik normaal naar de wc kon gaan, maar alles was de moeite waard. hopelijk mogen er snel meer vrouwen in een kannetje plassen
Hou op hoor deze hormonie begint ook zowat te huilen.. In mijn pauze midden op het Rembrandtplein haha
Mooi geschreven! Zo zit ik ook vaak. Paar jaar terug dachten we helemaal geen papa en mama te worden..... En nu zwanger van de 2e. Voel me zo ontzettend dankbaar! Oh en wacht maar als je kindje er is, haal de boxen tissues maar in huis .
Ik heb vorige week het laatste krat weggebracht.....god wat was ik het zat! Volgens mij gaan die flessen steeds meer en meer stinken. Maar idd...jeetje, weer een periode afgesloten. 10 weken lang in die dingen mogen plassen. Voor het laatst....deze onzekere periode zit er op, op naar de volgenden. Ben heel benieuwd wat de komende 16 weken in petto hebben
Gezellig hoor al die tranen hahaha. Ik ben normaal een erg nuchter mens. Je zult mij niet zien huilen. Maar de hele reis en dan de zwangerschap veranderd je wel in een sentimenteel, huilend monster.
Zo herkenbaar!! Iedere keer als ik die kleine nu voel trappelen komt er een glimlach op m'n gezicht, waar ik ook ben En iedere ochtend als ik wakker wordt ben ik weer zo enorm dankbaar. Ik geniet met volle teugen van de zwangerschap, maar kan ook niet wachten tot ons zoontje bij me op de borst gelegd wordt
dames hou op! ik zit ook met tranen in mijn ogen. ik ben alweer aan het einde van de week zwangerschap, en op zich heb ik met de zwangerschap niet veel, (alleen het getrappel, dat is geweldig natuurlijk) ik weet dat dit de laatste keer zwanger zou zijn, en ik begin er nu toch wel moeite mee te hebben dat het waarschijnlijk volgende week afgelopen is, wordt namelijk ingeleid. dus meiden geniet er maar flink van! @micchan ik lees je banner, wat heftig, knuffel voor jou!
Heel herkenbaar! Mooi geschreven... En wat enorm fijn dat het goed met je gaat! Ik kan hier bijna niet tyoen, omdat de kleine in mijn buik zijn feestuurtje heeft, schopt de tablet alle kanten op, haha. Ook zo bizar... En dank voor je bijdrage! Ik had nooit gedacht het nodig te hebben...