Hoi allemaal, wij verwachten in augustus onze dochter, een zomerbaby dus! Wat adviseren jullie te kopen qua kleertjes? Lange mouw, korte mouw? Vind het zo lastig! liefs!
Hier twee augustusbabys (geen tweeling) en beiden hadden ze lange mouwen nodig incl lange mouw rompers en een kruik in bed. Het waren geen kleine of vroeggeboren baby’s. Op de paar hete dagen deed ik ze alleen een romper aan. Maar zou zeker geen hele zomerse garderobe aanschaffen. Wel alles katoen, geen synthetische stoffen.
Weet je als een baby net geboren is heeft het nog veel moeite met zijn/haar temperatuur vasthouden. Dus hoe warm of koud het buiten ook is, je baby goed aankleden is sws belangrijk. Tuurlijk maakt de temperatuur buiten wel uit voor wat je verder doet. Kamer wel/niet verwarmen. Wel/geen extra kruik. Wel/geen extra deken. Ik zou wel ook lange mouwen aanschaffen, wel minder dan als je een winterbaby.
Mocht het echt heel warm worden (en dan heb ik het over 30-40 graden) en ze kan zichzelf al warm houden, kan ze altijd in een rompertje liggen. Verder gewoon de zachte lange broekjes en shirtjes met lange mouwen van katoen.
Die van mij is afgelopen augustus in de hittegolf geboren. Had zoveel leuke kleertjes maat 50, wat hij nauwelijks gedragen heeft. Lag hier voornamelijk in zijn romper. Buiten in de wagen ook in romper met een lakentje (dan spreek ik wel van 30-40 graden buiten en in huis ook tegen de 30). Als ik hem wel aankleedde dan deed ik wel gewoon lang broekje en lang shirtje. Als het wat normalere warme temperaturen zijn dan moeten ze de eerste tijd wel goed aangekleed zijn want ze kunnen zichzelf nog niet goed warm houden. Mijn tip is wel om dus niet te veel warme maat 50 aan te schaffen gezien het een augustus baby is.
Hier een meisje in juni geboren en ik kan me herinneren dat het toen ook meerdere dagen al echt heel warm was. (Vooral in huis) Zij lag toen al vrij snel in een rompertje korte mouw inderdaad
Ik heb 3 zomerkindjes, bij de jongste heb ik express heel weinig kleertjes gehaald uit ervaring. Het is toch zo besteld of door iemand gehaald.