tweede zwangerschap, buik groter?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nina010, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hi!
    Ik heb 3 korte vraagjes.
    1. Ik ben zwanger van mn tweede en ben nu 17 weekjes ver. Het valt me echt op dat ik al een flinke toeter heb terwijl van de eerste rond deze periode het nog bescheiden is. De baby is nu toch nog erg klein, wat veroorzaakt dan die grote buik nu al? Ik lijk echt al 7 maanden zwanger.Zijn dit dan ook nog de darmen?
    2.Ook ben ik al veel aangekomen in deze korte periode( 5 kilo), aan de baby zelf kan dat niet liggen die weegt nog niet veel. Is er dan ook al veel vruchtwater? Vraag het omdat ik met de eerste 17 kilo was aangekomen, ook veel vocht. en als het nu zo doorgaat zie ik me makkelijk de 25 kilo halen.. en dat zie ik niet zo zitten.( Ben vrij petite van mezelf).
    3. Ik ga zo weinig naar de wc voor de grote boodschap, heb geen last van obstipatie/ doet ook geen zeer etc maar ik ga maar eens in de 3 dagen ofzo. Terwijl ik gewend ben toch wel 2 x per dag. Vind gewoon niet zon fijn idee.Nog tips om wat vaker te gaan?

Alvast bedankt! Groetjes, Nina

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nina,

ik lees alleen maar normale dingen voor een 2e zwangerschap!
    1. Je buikwand is slapper dan de eerste keer en je baarmoeder is gewend om te groeien, dus alles gaat iets sneller en iets sneller 'hangen'. Je zegt dat je ook niet zo vaak naar het toilet hoeft voor een grote boodschap en dit kan ook een oorzaak zijn voor een dikkere buik. Je hoeft dan helemaal geen last te hebben van obstipatie, maar je darmen werken trager dan buiten de zwangerschap en dus blijft te ontlasting langer in je darmen hangen. Ook dit kun je aan je buik zien.
    2. De kilo's zijn vaak ook niet te vergelijken met de eerste keer. Vaak komen vrouwen dan in het begin meer aan dan de 1e keer, maar dit zal ook komen door de tragere darmwerking en je sneller groeiende buik. Kun je niet zoveel aan doen, behalve goed op je eetpatroon letten. Je groeit in fases en de stijgende lijn zet zich vaak niet recht door hoor, dus nu niet teveel zorgen over je gewichtstoename. Die klinkt voor nu heel netjes.
    3. Er is dus niet zo veel aan te doen, behalve goed vezelrijk eten, veel drinken (naast je dagelijkse drinken, 2 liter water...) en eventueel Activia of een ander merk van dit soort toetjes en drankjes.

Groetjes Brigitte

3. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Wat fijn zon snelle reactie! Hartstikke bedankt! Geen zorgen dus :) ga gelijk activaatjes halen :). Groetjes!

Deel Deze Pagina