Hoi allemaal, Ben 7 weken onderweg en tot nu toe als ik misselijk werd at ik wat en dan ging het over. De laatste 3 dagen wil het eten niet meer zo lukken, na een paar happen is m'n hongergevoel volledig weg en zit ik met dezelfde weerzin wat weg te stouwen als een kind met een bord spruiten voor z'n neus. We hebben het over gewoon brood, fruit en warm eten, alleen zuivelproducten verdraag ik nog maar ik kan moeilijk leven op melk en yoghurt. Ben nu continue een beetje ziek/zwak/misselijk, iemand met ervaring, tips? groetjes, vrouw 27
hoi, ik ben 8 weken zwanger, ik herken je klachten precies, ik heb al een week maar een paar hapjes warm eten per dag gegeten, brood, fruit, cruesli en drinken lukt gelukkig nog goed, mij helpt het om een uur voor het warm eten fruit te eten, dat brengt je spijsvertering wat op gang, verder neem ik vaak cup a soup tegen dat slappe gevoel, na een paar slokken voel ik me dan wat minder slap. mijn VK zei dat heel veel vrouwen dit de eerste 3 maand hebben en dat je kindje echt wel pakt wat het nodig heeft, want ik maakte me ook erg zorgen of ik dan wel genoeg voedingsstoffen in mijn bloed zou hebben. Ik slik wel elke ochtend vitaminepillen van gravitamon, voor moeder en baby, geschikt voor tijdens de zwangerschap, hier zit oa ook 115% van de adh ijzer in. ik hoop dat je er wat aan hebt,
Hey meisie, Dat had ik ook, kon op gegeven moment niks binnen houden. Ook geen water. Ik eet al 2 weken, geen vlees, rijst, brood. Kon alleen gebakken aardappelen eten met mayo en ketchup. Ik weet hoe je je voelt, is niet leuk... Sterkte ermee en geniet van je zwschap...
Heb dat ook gehad in het begin, van week 8 tot week 13 ongeveer. Ik at dan vaak kleine tussendoortjes, liet echt de lunch en de warme maaltijd staan of at heel weinig. Verder gewoon goed blijven drinken, ik was ook gek op melk. Ik at dan ook vaak alleen maar waar ik echt zin in had, kreeg ik tenminste nog iets binnen. De kleine pakt meestal wel wat hij/zij nodig heeft, dus daar hoef je je niet druk om te maken hoor!
Ik heb het ook. Ik werd steeds misselijk als ik al dacht aan de warme hap. Ik ben begonnen met het slikken van zwangerschapsgranules van VSM Puur Mama en sindsdien gaat het stukken beter. Er staat op dat het tegen "ongemakken in de ochtend" is, maar dat geldt net zo goed voor ongemakken in de avond hoor.
Ik heb het ook gehad, de eerste 13 weken kon ik maar weinig voedsel verdragen. Ik hoefde niet over te geven, maar het zieke gevoel was ellendig genoeg! Ik heb toen van de huisarts het medicijn: Emesafene gekregen. Je kan er wat duf van worden, maar dat misselijke, rare gevoel in de buik was zo goed als over! Echt een opluchting! Vooral als je weet dat dit middel gewoon gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap!
Hoi Dames, Bedankt voor de reacties, ik ga het proberen met fruit en kleine beetjes en ik slik ook vitaminen; dagravit mamma en baby... Medicijnen tegen misselijkheid mag ik niet hebben, ben ik allergisch voor, maar het is ook niet zozeer de misselijkheid maar meer het niet kunnen slikken of gaan kokhalzen Vervelende is dat ik me nu wel heb ziekgemeld omdat ik echt geen energie had voor m'n werk, als ik hier lees dat jullie tot 12-13 weken er last van hadden....kan me moeilijk 5 weken ziekmelden groetjes, vrouw27
Hoi, ziek is ziek hoor, je werkgever krijgt het allemaal vergoed zodra het zwangerschapsgerelateerd is. Ik heb er ook allemaal last van gehad en wat hielp, naast medicatie, is toch om dagelijks even de winkel in te lopen om te kopen waar ik ter plekke trek in kreeg. Geen voorraadjes van inslaan: wat vandaag lekker was, was de volgende dag weer helemaal niet lekker, dus ja... Maar verder: dat eten niet lukt is vervelend, maar niet heel ernstig, zolang je maar blijft drinken. Misschien dat fruitdrankjes, fruitontbijtjes en dergelijke wel binnenkomen en -blijven? Verder zoveel mogelijk proberen te eten, maar niet tegen heug en meug! Je krijgt er alleen maar extra weerzin in eten van, dat helpt je ook niet echt. Zodra je vol zit of genoeg hebt gehad, nou, dan stop je. Ik ben in eerste instantie 7 kilo aangekomen, daarna stabiliseerde het wat en ging ik toch groeien. Zit nu alweer, vanwege opnieuw slechte eetlust (nu door druk op m'n maag en maagzuur), alweer een tijdje stabiel (en omdat die kleine wel doorgroeit, ben ik dus in feit aan het afvallen). Maar die kleine gaat precies volgens het boekje. Dat zal je verloskundige ook wel goed controleren, dat die groei volgens de curve doorgaat en zolang dat zo is, hoef je je niet al te veel zorgen te maken.
Bedankt, Heb dat vandaag ook gedaan, even de supermarkt in voor fruit en yoghurt en ook wat volkorencrackers gekocht en die kan ik redelijk wegkrijgen. Is toch alweer meer dan alleen zuivel Probleempje is dat m'n werkgever 't nog niet weet...zit met een aflopend contract en dacht het dus wel even voor me te kunnen houden de eerste 12-14 weken. Weet nu dus dat dat niet gaat lukken, m'n lichaam veranderd ook sneller als verwacht (nu al grotere borsten en buikje?! 3 kilo aangekomen) Ik heb volgende week m'n 1e afspraak met de verloskundige maar wilde morgen al even naar 't telefonisch spreekuur bellen (is er niet op maandag) Ik wilde toch minstens wachten tot ik bij de verloskundige ben geweest maar dan hoop ik wel dat ik woensdag of donderdag weer aan de slag kan. Om nou niet te zeggen dat ik me superdruk maak om die baan hoor, dit is veeeel belangrijker maar het maakt het wel makkelijker als ik het komende jaar gewoon een inkomen heb groetjes, vrouw27
hoi ik herken dit heel goed ik eet nu een beschuitje voor ik uit bed kom me man brengt dat op bed met een kopje thee dan nog even een halfuurtje liggen en dan pas opstaan bij mij helpt dat heel goed hopelijk heb je der wat aan
Hoi, Crackers eten gaat me wel goed af, die had ik ook klaargelegd naast m'n bed voor vanmorgen en het helpt inderdaad een beetje te eten voor je opstaat al kreeg ik maar een half crackertje weg. Blijven proberen ieder halfuur of zo wat eten en nu is het half 11 en voel ik me wat minder slapjes. Wel krijg ik nu weer buikpijn Zou dit allemaal te maken hebben met dat je darmen langzamer gaan werken? Ik heb geloof ik geen last van verstopping. Ga straks echt even bellen; begon het spreekuur maar wat eerder groetjes, vrouw27
herken t zo, dingen waar ik gek op was kan ik nu niet meer uitstaan, wanneer ik honger heb en eten ga halen dan vind ik alles vies.
Hoi, Heb gisteren even met de verloskundige gebeld en die reageerde vrij opgewekt: goed om te horen dat je je zo belabberd voelt: dan staat je lijf op z'n kop van de hormonen en zit het met die zwangerschap dus wel goed o.k. elk nadeel heb z'n voordeel maar dit is toch echt heel vervelend, ik zeg nog tegen haar: nee, braken hoef ik niet en prompt hing ik gistermiddag boven het toilet Kan weken duren maar je raakt er wel steeds meer aan gewend, ze heeft me aangeraden een week rust te nemen om te wennen en dat doe ik graag want ik heb geen energie meer. Veel drinken, vitamines nemen en geen zorgen maken zegt ze; en mocht je ergens trek in hebben; eten, hoeft niet gezond te zijn mag ook een bord patat. Nou daar moet ik dus helemaal niet aan denken Wel een idiote reactie van je lichaam hoor; is er iets aan de gang wat zoveel extra energie kost en dan eten weigeren? Moeder natuur zit raar in elkaar. groetjes, vrouw27
Tja, blijkbaar heeft je lijf wel even genoeg aan die zwangerschap: eten verwerken is voor je lijf namelijk ook een behoorlijke klus, Had hier hetzelfde, dus sterkte en neem idd lekker even rust...
Hoi Dames, Na een week ellende kan ik weer een beetje eten, dat is dus en ik voel me veel beter. het heeft wel zo z'n tol, ik heb nog totaal geen energie, kan rustig 12-15 uur per dag slapen, m'n haar valt veel meer uit als normaal... Nu vind ik dat allemaal niet zo heel erg maar ik voel me nu ook 'minder zwanger' Tot de week voor het 'eetprobleem' zag ik mezelf haast groeien al was ik pas 3 kilo aangekomen, nou, van die 3 ben ik er alweer 1 kwijt en verder is er deze week geen sprake van groei Hebben jullie die ook problemen met eten hebben gehad dit ook meegemaakt? Ik maak me toch wel een beetje zorgen of dit hele gebeuren het kindje niet geschaad heeft? Pas 8 weken deze week dus nog 4 weken tot de 1e echo... groetjes, vrouw27
ik ben nu inmiddels bijna 3,5 maand zwanger, en ik kan nu ook niet veel eten. Alleen wat ik kan eten is fruit, salade en yogurt. heb geen trek in avond eten...
hoihoi ik kan gelukkig ook weer beetje eten blijf alleen nog heel erg hoesten(longontsteking) daar ben ik wel een beetje bang voor dat dat nie echt bevoordelijk is door het hoesten moet ik meestal ook overgeven straks naar de vk intake gesprek dus nog geen echo dus dan vraag ik het gelijk vind het echt heel heel spannend en super zenuwachtig maar me man gaat mee dus hoef nie alleen
Wat vervelend zeg, zo wordt het er niet leuker op he. Ik had het probleem dat ik van bepaalde dingen heel veel wilde eten (niet gezond helaas) en andere dingen echt niet kon verdragen. Mijn gyn zei dat ik beter dat kon eten wat ik binnen zou houden, dan mezelf te kwellen met iets 'vies' eten en het er weer uit gooien. Emesafene hielp bij mij matig en ik werd er helemaal stoned van dus helaas ook geen wondermiddel. Ik vind de opmerking van je vk dat het een goed teken is en dat het dus wle goed zal zitten, een beetje raar. Het is helemaal geen garantie dus dat had ze beter voor zich kunnen houden denk ik...
Tja, ik heb vanmiddag eindelijk m'n 1e afspraak dus ga gewoon alles vragen, ik eet nu wel wat beter maar volgens mij kan afgelopen week toch nooit goed zijn geweest voor de kleine?! Ik wil heel graag weten wanneer iets gezegd kan worden over het welzijn van de kleine, ben bang dat ik daarop moet wachten tot de 12 weken? groetjes, vrouw27
Nou gesprek gehad, de boodschap is nog steeds 'geen zorgen maken' het goede nieuws is wel dat ik met de dag weer beter kan eten Heb nu wel direct nieuw dilemma, binnen 2 weken beslissen over prenatale screening ja/nee maar dat hoort weer in een ander topic thuis denk ik. gr.vrouw27