Wie herkent dit ook? Nu 33 weken zwanger en eigenlijk al een aantal weken vooral s avonds last van een gespannen bovenbuik... Geen harde buik is het, maar wel zo vervelend alsof het lijkt dat je bovenbuik kan 'scheuren'... Kan het zelf alleen verminderen door rustig aan te doen en iets te smeren erop...
Ja ik kan soms niet rechtop lopen zo gespannen. Echt irritant. Ga dan meestal maar naar bed met warme kruik. Ik dan ook nog veel harde buiken erbij... Maja Nog ff volhouden
Ja ik word er gek van! Begint meestal pas na het avondeten en snachts. Snachts wordt ik echt wakker van de pijn. Voelt als een soort prikkeldraadgevoel. En terwijl mijn buik daar dan niet strak staat ofzo. Maar voelt wel alsof je huid scheurt en onder spanning staat. Zo raar. Smeren helpt bij niets, beetje wrijven doe ik maar. Meestal kan ik juist niet liggen van de pijn. Vaak is het bij mij in combi met een soort spierpijngevoel/beurs gevoel aan de achterkant van mijn ribben. Ik hoop dat het straks minder wordt als de kleine echt gaat zakken...
Hmm Ja inderdaad. Schijnt als ze indalen dat het beter word. Ik heb lang boven lichaam en draag laag maar ze ligt in stuit dus der hoofd zit in het smalste gedeelte en bij harde buik is het adem gebrek haha. Tis gewoon erg vervelend gevoel. Maar iets warms er tegen helpt dat niet?
Heb er ook erg last van... komt denk ik (bij mij..) omdat puk nog alle ruimte heeft dus dan gewoon lekker bovenin nestelt...! En dan vooral inderdaad tegen de avond dat het begint! Kan mn eigen navel dan ook niet eens meer zien zo'n bobbel zit er dan in mn bovenbuik.. terwijl dat overdag niet het geval is..! Hopelijk gaat ze hier ook snel indalen zodat dat nare gevoel verdwijnt want word er soms beroerd van.. en pfff.. brandend maagzuur niet te vergeten!