Hoi iedereen, ik ben nu 5 weken zwanger van ons 2e kindje. Ik weet van de vorige zwangerschap dat ik menstruatiekrampen had in het begin. Nu heb ik dit niet. Is dat normaal? Zijn er die dit bij hun tweede zwangerschap ook niet hebben (of bij hun eerste)? Het maakt me een beetje onzeker omdat je leest dat dit het oprekken van je baarmoeder is, maar gebeurt er dan niets bij mij en is het verkeerd?
Snap ik heel goed, die onzekerheid. Had ik precies hetzelfde. Deze zwangerschap voel ik me sowieso heel anders dan bij de eerste, echt al vanaf het begin maar nu met 17 weken nog steeds!
Tot 6 weken helemaal niks. Vanaf 6 weken extreem misselijk, maar verder eigenlijk niet echt duidelijke symptomen (oké die misselijkheid is ook wel genoeg wat mij betreft) terwijl ik bij de eerste zo ongeveer overal last van had en al meteen vanaf de bevruchting zeg maar. Ik heb toen ook steeds zitten googlen of dat wel normaal was, hihi.
Ik snap jouw vraag helemaal; ik heb hetzelfde ervaren en was daar heel onzeker over. Mijn tweede zwangerschap werd een miskraam; deze derde gaat wel goed. Bij beide niet tot nauwelijks menstruatiekrampen gehad, terwijl ik dat van mijn eerste zwangerschap wel goed kon herinneren. Het zegt dus helemaal niets is mijn ervaring! Veel geluk en ik duim voor een mooe echo over een paar weken.
Bedankt Misschien dat ik het mij achteraf wel zal beklagen dat ik dit gezegd heb, maar ik verlang eigenlijk wel naar een paar symptomen... Dan weet je tenminste dat je zwanger bent. Vorige keer was ik misselijk vanaf 5,5w, maar nu voel ik nog niets Het is zo vervelend die onzekerheid!
Hier nu ook de 2e en bijna 11 weken. Helemaal geen kwaaltjes alleen moe 's avonds. Vorige keer heb ik 9 maanden lang bandenpijn gehad dag in dag uit. Jullie kindje is ook nog jong net als onze dochter. Ik denk dat alles gewoon nog wat opgerekt is van de vorige zwangerschap. Dan hoef je het ook niet te voelen natuurlijk. Heb nu wel al echt wel een buikje terwijl ik deze grootte vorige keer denk ik met ongeveer 15 weken had of zo.
Hier ook geen bandenpijn of menstruatie gevoel! Baart me ook zorgen! Bij de eerste vanaf me nod gehad. En in week 5 zo weg dat ik dacht dat het mis ging. Zeker wel tot week 12 gehad met Dagen dat het even weg was en dan kwam het weer . Nu voel ik niks
Deze 2e zwangerschap in de eerste weken ook stuk minder gehad dan bij de 1e. Denk dat alles al een beetje opgerekt is.
Bij mij was het juist omgekeerd....ik heb met deze zwangerschap in het begin juist meer krampen gehad...
Eerste zwangerschap had ik het in het begin zo erg dat ik vaak dacht dat het een miskraam zou worden. Tweede zwangerschap was het een heel stuk minder en deze zwangerschap...kan ik me al niet meer herinneren haha Mij lijkt het heel normaal, bij de eerste is alles de eerste keer en is er nog niets opgerekt. Net als dat een bevalling bij een tweede, derde etc. meestal ook sneller en makkelijker gaat. Dat was bij mij ook, bij de eerste heeft de baby drie uur lang in het geboortekanaal vast gezeten (ik had dus al drie uur lang volledige ontsluiting), de tweede was er na een kwartiertje persen uit en nu bij de derde is de verwachting ook dat het snel zal gaan, mijn baarmoedermond was zelfs al vroeg in de zwangerschap zacht. Zou me echt geen zorgen maken! En natuurlijk nog gefeliciteerd!
Bij eerste vrij heftig, bij de tweede he-le-maal niet, bij de miskraam niet, bij de derde mild. De ene voor de andere zwangerschap dus...?
Hier toch ook even laten weten dat ondanks de mindere menstruatiepijn en alle symptomen die anders zijn, een prachtige echo gehad! Zelfs 4 dagen vooruit gezet