Aankomen, bij wie verliep het ook zo?

Discussion in 'Zwangerschap' started by PollyBaby86, Jan 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

Jul 15, 2013
    510
    37
    28
    Hoi,

Tot 2 weken geleden, dus 19w4d woog ik in totaal pas 2,5 kilo meer dan voor ik zwanger was. Maar nu ben ik al 2 weken elke week een kilo aangekomen. Misschien klinkt dit nog als weinig, maar dit moet niet zo doorgaan.
    Wie had dit nog meer? En was het dan gewoon een paar weken en daarna ging het gewoon weer langzamer?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat aankomen normaal is, maar wil het ook wel graag een beetje binnen de perken houden!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik ben in het begin van mijn vorige zwangerschap best veel aangekomen. daarna heeft het een poosje stil gestaan en tegen het einde(voor mij was dat 36+4) ging het snel. gedeelte vocht, maar moet je zeggen dat het andere gedeelte gewoon echt teveel eten was haha. 3x per week wokken enzo is niet hewl goed voor je. Deze zwangerschap ben ik dus ook heel bewust van wat ik ib mijn mond prop.

3. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ziet het er ook uit dat het met spurten gaat. Vanaf 16 weken ging ik aankomen, daarvoor nog niks. Eerst langzaam en toen ineens een kilo per week tot ik ong. 6,5 was bijgekomen. Toen ging het wat langzamer en nu staat t al 3 weken stil.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    20weken zwanger, 2,5 kilo aangekomen en dan zeggen dat je het binnen de perken wil houden?? Zucht........

5. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Te weinig aankomen is ook heel slecht! Wees maar blij dat je eindelijk wat aankomt meid!

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Wat een vreemde opmerking? Ze mag toch wel gewoon vragen of iemand tips heeft? Ts gewoon gezond eten regelmatig bewegen en niet voor 2 eten dan komt het wel goed. Hier nu 10,5 kilo aangekomen

7. mappel

mappel Niet meer actief

Ik kan mij echt heel goed voorstellen wanneer je nu iedere week een kilo aankomt en je dus nog 18 weken moet, je je daar zorgen over maakt hoor!!

@TS ik kan.je niet helpen.. ik ben de eerste weken heel veel aangekomen, geloof al 6 kg met 15 weken, ik was ook.bang. Nu 40 weken en 11 kg in totaal. Val nu.zelfs weer af. Ergens heb ik dus wel stil gestaan, maar geen idee wanneer. Ben nu wel blij met 1 kg:)

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Ik was rond de 20 weken nog maar weinig aangekomen, iets van 2,5 kg.
    Met de 30 weken zat ik aan ongeveer 5 kg.
    36 weken 10 kg en met 40 weken aan de 15 kg!
    Bij mij zijn de kilo's er steeds vlotter aangekomen.

Een dag na de bevalling was er trouwens alweer 8 kg af.

9. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

Dec 12, 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben in totaal 28 kilo aangekomen!
    Ging echt met verschillende spurten. Maar ik heb erg veel vruchtwater, wat m'n buik heel groot maakt, de rest van m'n lichaam is niet per se dikker ( ja enkels en benen van t vocht) Inmiddels houd ik ook veel vocht vast wat m'n gewicht ook best even zwaarder maakte.
    Volgens m'n verloskundige is het er bij mij zo weer af zodra dat vocht weg gaat.

10. angel071986

angel071986 Bekend lid

Mar 24, 2013
    721
    113
    43
    ik ben vooral "veel"aangekomen tussen de 20 en 30 weken. Daarvoor en nu gaat het allemaal wat langzamer, gelukkig ;)

11. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

Jul 15, 2013
    510
    37
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Er is dus gewoon geen peil op te trekken.
    Dan wacht ik het maar af, en ondertussen gewoon gezond eten en voor zover mogelijk blijven bewegen!

12. Flubje

Flubje Niet meer actief

Ik had het precies zo. Eerst zelfs 3 afgevallen door misselijkheid. ík denk rond 20 weken zaten die er weer aan en toen idd opeens 1 kg per week. Schrok me ook rot want wou geen 20 kg aankomen. Maar ik denk na 3 of 4 weken stabiliseerde dat weer. Uiteindelijk zo'n 12/13kg aangekomen.

13. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

Jan 14, 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben tot 12 weken niks aangekomen. Daarna bij elk vk bezoekje 2 tot 4 kilo. Werkelijk geen 1x stilgestaan! Zelfs niet na een paar dagen buikgriep. Ik zat de laatste keer dus op +20kg. Ik mag volgende week weer.., joepie.
    Ik probeer me niet druk te maken. Er zijn ergere dingen. Maar leuk is anders!

14. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Zolang je normaal en gezond blijft eten is er verder aan je gewichtstoename weinig e doen. Mijn verloskundige zei dat ik vanaf 20 weken mag verwachten op elke controle te zijn aangrkomen. Was tot die tijd ook maar 1 kg aangekomen... Maar nu komt het inderdaad sneller, buik groeit ook ineens als een malle dus is niet zo raar ook.

15. Tamamara

Tamamara Lid

Jul 14, 2013
    70
    0
    0
    Ik zit nu op 27+4 weken en ben nu al ongeveer 16 kilo aangekomen.
    Ik eet verder gezond en niet meer teveel wat ik in het begin wel deed. Ook ben ik gestopt met roken. Dat heb ik eerder gedaan en dat leverde me toen ook al +8 kilo op.
    Al met al hoop ik dat ik iets minder hard aan ga komen vanaf nu!

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Ja precies, het lijkt me ook vrij logisch aangezien je kindje toch een paar flinke groeispurten door maakt.

Share This Page