Hoi meiden, Ik krijg van erg veel mensen te horen: Zo.. jij hebt wel een behoorlijke toeter voor een eerste kindje. Weet je zeker dat het geen 2 baby's zijn? Ik word hier zo onzeker van!!! Ik weet zeker dat we 1 kindje krijgen, maar het is niet leuk om iedere keer weer hetzeldfe commentaar te horen. Ik loop nu rond met het gevoel dat mijn buik te groot is terwijl ik er zelf best trots op ben! Mensen ervaring hiermee? Sorry voor mijn gezeur, maar word er een beetje moe van..
Ik heb hier ook veel de vraag gekregen of ik zeker wist dat het er maar 1 was. Hoe moeilijk ook niks van aantrekken en lekker trots zijn op je buik. Iedere buik is weer anders, de ene heeft bij 39 weken bijna geen buik en de andere juist wel. Hier dus ook al een flinke buik (volgens andere) met 22 weken. Ik ben er ook trots op! er mag best wel gezien worden dat je zwanger bent hoor. Ziet er toch ook niet uit als je zowat plat bent met 39 weken, dan lijkt het alsof je niet zwanger bent, nou doe mij dan maar een lekkere toeter hoor Geniet nog van je zwangerschap en van je mooie buik! Voor je het weet ligt de kleine bij je in de armen.
ook ik kreeg al snel zulke opmerkingen over 2lingen enzo (ook eerste kindje) terwijl ik nog maar heel weinig was aangekomen!! Ik ben best slank van nature en misschien dat daarom m'n buik opviel? ik vond het heerlijk en mooi, maar ik kreeg ook wel semi negatieve opmerkingen van mensen als: weet je wel zeker dat je niet al veel verder bent?? maar ik heb het gewoon afgedaan als jaloezie onbewust misschien van de persoon zelf...ik werd er behoorlijk kribbig van maar heb er laconiek op gereageerd!Vooral ook omdat wij heel lang hebben gedaan over zwanger raken en dat wisten ook die mensen...vond het een beetje misselijk o zo negatief te reageren maar is meer hun probleem denk ik nu... M'n arts vond dat het allemaal heel normaal eruit zag en bovendien: de ene vrouw heeft al veel sneller een buikje en de ander pas met 5 maanden..Ik ben blij met mijn al behoorlijke buik en ik draag (vind ik zelf) mooi naarvoren, dus wat een ander vindt kan me nu niet meer zo schelen! Ineens is je buik zo'n item en iedereen mag er dan wat van zeggen! Slaat nergens op en hoezo weet iedereen ineens alles over een zwangere buik, terwijl hij/zij zelf nooit zwanger is geweest?? M'n directe omgeving vindt het super mooi en mijn man is helemaal weg van m'n buik haha! dat is wat telt! Trek het je niet aan en loop trots met je buik vooruit! haha! opmerkingen blijven toch wel komen...sommigen kunnen het gewoon niet laten!maar voor jou: show it girl!
Ik heb t tegenovergestelde, mijn buik is nog niet zo heel groot en veel mensen zeggen dat ze hadden verwacht dat hij al wel groter zou zijn. Ik vind een grote buik zelf altijd heel erg mooi. Lekker trots op zijn hoor.
Ja de ene draagt anders dan de ander. Ik heb ook een enorme buik en lijk wel bijna uitgerekend. ook bij Isabella ( al was het net iets minder groot) Lekker trots zijn hoor en je e niks van aantrekken.
Niks aantrekken van het geouwehoer van een ander! Het valt mij ook op dat een zwangere buik blijkbaar ineens 'publiek' bezit is. Bij mij in nog bijna niks te zien. Sinds een paar dagen zitten mijn broeken wat strak en dat met ruim 17 weken. Maar ook hier: iedereen vindt dat ie er wat van moet vinden. Tja. Moeten ze zelf weten. Het is zoals het is!
qua omtrek viel het bij mijn zwangerschap wel mee alleen ben ik zelf best dun en klein dus hij leek echt megagroot.. niks van aan trekken en lkkr trots zijn op je buik! geniet ervan meid..
Weet je? Het is nooit goed. Voor sommige is de buik te klein, voor anderen te groot. Het is allemaal dezelfde onzin. Jouw buik groeit zo hard als ie moet en je verloskundige houdt dat allemaal netjes voor je in de gaten. Begin nu maar alvast met het kweken van een dikke olifantenhuid. Niet alleen kan je die goed gebruiken in je zwangerschap maar als je straks in de wereld van de mama's stapt (en die is vaak gezellig maar oef.... wat kunnen vrouwen naar doen tegen elkaar) heb je dat zelfvertrouwen en die dikke huid wel nodig! Niets van aantrekken dus!
Niks van aantrekken!! Ik heb een keer gehad met dat ik met een vriendin in de stad liep. Toen kreeg ze de opmerking langs haar hoofd TERING DIE IS FF GENOMEN ZEG!! Ze was toen 23 kilo aangekomen door de zwangerschap. T is niet leuk om opmerkingen te krijgen, maar weet je, je moet maar zo denken (of zeggen) als ik straks bevallen ben is het er wel af dat kun je over andere mensen hun buik niet zeggen!!!
Ik heb het ook hoor en soms schaam ik me zelfs een beetje voor mijn buik en probeer ik kleding aan te doen waarin mijn buik iets minder dik lijkt dan dat ie is Stom eigenlijk. Want eigenlijk ben ik best trots op mijn buik. Ik ben heel erg slank van mezelf en ben nu 7,5 kilo aangekomen. Echt mijn hele buik zit aan de voorkant en dat draagt ook wel wat zwaar. Heb o.a. veel bekkenklachten. Was vanmiddag in de stad en had het idee dat iedereen naar me keek. En regelmatig de vragen als "goh je bent zeker al bijna uitgerekend, of zijn het er geen 2, of "nou zo dik was ik echt niet hoor". Terwijl mijn gynaecoloog afgelopen maandag nog vertelde dat ik een heel bescheiden buikje heb. Het is inderdaad nooit goed. En mensen denken altijd dat ze recht van spreken hebben over de grootte van je buik als je zwanger bent. Best irritant.
Niet proberen aantrekken meis en genieten van je buik. Hoor zelf al heel mn zwangerschap dat de mijne 'te klein' zou zijn... ik probeer het ook gewoon over me te late komen. liefs
Niets van die mensen aantrekken. Ik heb de vorige keer ook veel moeten aanhoren dat mijn buik: -zo groot was: zijn het er geen 2?? - ik toch maar een kleine buik had - ETC.ETC. Oftewel: mensen hebben er altijd wel iets over te zeggen. Echt op en top zwanger!
Bedankt voor jullie reacties! @ tubb Het klopt inderdaad dat je buik wel een 'publiek bezit' lijkt te zijn geworden in de zwangerschap! gelukkig valt de handtastelijkheid bij mij tot nu toe wel mee @que: belachelijk zeg die opmerking naar je vriendin! @ mama van Isabella: ook ik heb inderdaad last van bekkenklachten.. volhouden en rust nemen meer kan je niet doen! Laatst kreeg ik ook in de supermarkt de opmerking: jaahaa de laatste loodjes wegen het zwaarst he.. Nog 12 weken te gaan dus laatste loodjes duurt nog een aantal weken. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik niet de enige ben met het 'buikprobleem' Fijn dat dit forum bestaat!! Voel me een stuk beter nu. En met die trots zit het wel goed hoor ben enorm gelukkig met het kleintje in mijn buik!
Heel herkenbaar! Ik had bij allebei mijn meiden een toeter en ik was er TROTS op! Natuurlijk baalde ik weleens van de opmerkingen, maar heb ze maar gewoon weer naast me gelegd.....Heerlijk om een buik te hebben die gezien mag worden!
Ik had ook een enorme toeter, helemaal naar voren. En ik was er heel erg trots op! Er zitten best veel voordelen aan hoor, ik had helemaal geen last van mijn organen, want die hadden gewoon alle ruimte Ik hoefde er nooit uit 's nachts om te plassen, geen maagzuur, geen darmen in de knoop, ideaal!
Joh meid hardstikke leuk toch? En die mensen gewoon laten kletsen hoor, jouw buik zorgt gewoon goed voor je kindje, of je zegt gewoon ik heb er een airbag om heen gebouwd voor de zekerheid Ik heb nog zo weinig buik, dat ik juist de hele tijd te horen krijg van ow en waar laat je dat kind dan? Weet je het zeker? HAHAHA Ik zeg dan altijd maar dat ik de baby in mijn billen kweek, omdat daar de meeste ruimte is, maar net als jouw grote buik opmerkingen zijn die opmerkingen niet erg leuk. Dus joh, ik ben jaloers op je
Heel herkenbaar, ook ik krijg van die rare reacties van " he weet je zeker dat het er maar eentje is en wat een toeter enz. Hallo er zit tenslotte een baby in en het is bij iedereen toch verschillend.In het begin kon ik er nog een beetje om lachen maar baal er nu wel een beetje van. Ik zei er eerst ook niks van maar nu krijgt iedereen met die rare reacties meteen een antwoord terug. Ik ken zelfs mensen die aan me zitten, aan mijn armen en benen voelen om te kijken of ik ben aangekomen, en dan ook nog lachen als ze merken dat ik wat flinker ben geworden, echt te gek voor woorden. Sommige mensen denken echt iets te moeten zeggen als ze je zien, hou beter je mond dan dat je met zulke reacties aankomt denk ik dan:x. Gewoon negeren die rare reacties
ik herken dit wel! ik krijg opmerkingen " oh dan heb je ook al een flink buikje!" en als je dat steeds hoort, denk je toch...goh wat bedoelen jullie nu eigenlijk. Maar nu is het wel positief bedoeld. Als je verder bent en mensen reageren op zo'n toon van: wat een toeter!! Dan kan ik me voorstellen dat je denkt: ' ja wta denk je? ik ben hoogzwanger, dat hoort zo'. Lekker van genieten. liefs Pina
hier krijg ik het ook bijna dagelijk te horen ..heb je er geen 2 of volgens mijn moet je zo bevallen of niet? enz .. niks van aan trekken meid en lekker genieten van je buik en zwangerschap...