zal ik jullie dan eens wat ergs vertellen... een oud collega van me van me vorige werk had al 2 kinderen. Leuke kaartjes gehad en zelf mooi geboortekaartjes laten maken. De 3 was geboren, heeft ie op de computer een a4tje gemaakt met daarop een gedichtje en de naam/datum/lengte/gewicht van de baby en het bezoekadres. Dit a4tje 45 keer geprint, gevouwen en op de bus gedaan. dat vond ik gewoon zielig voor dat kindje...leuk om hem later zn kaartje te laten zien, kijk dit is van je broertjes en dit is jou kaartje....
Hoe herkenbaar, toch 'fijn' om te weten dat er in meer omgevingen minder belangstelling lijkt te zijn (d8 al dat het aan mij lag.. of mijn familie ). Hoe doen jullie dat trouwens, ik kreeg bij mijn 1e kindje denk ik zo'n 40 kaartjes (hoera zwanger, dat soort), nu heb ik er denk ik nog geen 10.. Zit te bedenken of ik ze allemaal maar weg moet gooien dan, wil ook niet dat de 2e later denkt dat ze minder welkom was ofzo... groetjes, Marit PS en dat verhaal hierboven van de geprinte geboortekaartjes... mennnn, daar denk je toch een beetje beter over na!
heelerg herkenbaar helaas. wij zijn voor de derde x zwanger en nu heb ik maar 2 kaarte4n gehad. bij de eerste tig en ook onwijs veel belangstelling. bij de 2e werd t al minder, terwijl het voor ons zo veel spannender is omdat onze eerste is overleden na de kraamtijd, en ook nu weer heel veel spanning, maar bijna niemand die zich er voor intresseert.
Devilchase Tjeetje... zelf geprint a-4 kaartje..... Valt nog mee dat ze niet per mail verstuurd zijn dan, nog goedkoper.... Echt zielig voor dat derde kindje.... snap dat echt niet..... en idd zielig als hij/zij dalijk groot is...... Marit Tja dat is ook weer zoiets... ik plak ze wel maar in.. want hij (ik) heb ze toch gehad..... mamajanneke Je zou denken dat mensen dan toch echt meer meeleven, na zo'n drama gebeurtenis..... maarja mensen vinden het tegenwoordig steeds moeilijker om zich in een ander te verplaatsen....
Ja! Heel erg herkenbaar! Vind het best wel zielig van mezelf, maar vind het ook niet echt leuk. Dit kindje is net zo welkom als onze eerste, en net zo gewenst. Toch reageren de mensen aan wie we het vertellen echt een stuk koeler. Gefeliciteerd kan er amper vanaf. Ja, hallo, dit is voor ons net zo bijzonder hoor! Dit keer ook geen kaartjes gekregen om me te feliciteren met mijn zwangerschap. Nogmaals, ik vind het best wel zielig van mezelf om er zo over te denken, maar had op wat leukers gehoopt. Typisch dat dit bij de meesten zo is. Wat is dat toch? Maar meiden: GEFELICITEERD MET JULLIE TWEEDE (OF DERDE OF VIERDE...) WONDERTJE! Het is net zo bijzonder, net zo genieten, en net zo spannend. Geniet ervan!
Nou ik ben een paar maanden geleden bevallen van een dochter en nu weer onverwachts zwanger. Voor mijn 2e zwangerschap zal wel niemand interesse hebben aangezien ik pas een dochtertje heb van ruim 5 maanden. Ik ben het met jullie eens dat een kindje krijgen iets heeeeel speciaals is! DUS DAMES GEFELICITEERD MET JULLIE TWEEDE WONDERTJE!
Ook hier heel herkenbaar. Vorige keer veel kaartjes en ook wat cadeaus, nu geen enkel kaartje. Naar VK bezoek wordt ook niet gevraagd. Ik besefte dat pas toen ik bij een vriendin die voor de eerste keer zwanger is de hele vensterbank vol kaartjes zag staan. Ik dacht toen ineens, he dat had ik de vorige keer ook, en nu helemaal niet. Toch word je daar wel een beetje onzeker van (hoe mensen over je tweede zwangerschap denken)
Yep heel herkenbaar...helaas Hier staan nu wel geteld 2 kaartjes terwijl we er bij Luca veeeel meer hadden En dan de reacties van sommige mensen. 'Dat is toch veel te snel?' 'Je bent zeker bang dat je telaat komt' 'Je bent nog zo jong...je hebt nog alle tijd' pffff mensen wees nou eens gewoon blij voor ons! Ons 2de wondertje is o zo welkom en net zo bijzonder als Luca.
Als er iets bijzonders is, reageren mensen heel snel en vaak. Met onze eerste kregen we veel leuke reacties. Met de tweede al wat minder. Maar de derde............. Tientallen 'zwangeren kaartjes, telefoontjes, gesprekjes, en 202 felicitatiekaarten na z'n geboorte! Soms spreken mij zelfs mensen aan die ik amper van gezicht ken! En waarom? Omdat de geboorte van onze derde iets bijzonders was. Dat vinden de mensen leuk genoeg om te reageren. Hoewel: ook wel mensen die vroegen: tjonge, dat was zeker een ongelukje he? Of: ojee, dat was zeker wel even slikken. Maar als ze dan horen dat je al 20 jaar graag een derde had gewild, dan lijken ze het wonder pas te beseffen.
ohhhh pfff lotgenoten hehe... Nou ik ben nu zwanger van de 3de! Ik heb het nog niet aan mijn vader verteld... ja ik weet het wij krijgen de kinderen vlak achter elkaar maar ze waren allemaal gepland. Ook speelt ons geloof daarbij een grote rol maar ik voel ook dat ik het aankan mijn kindjes zijn mn alles! Mijn tweede kwam wel wat eerder dan ik had gedacht mijn dochter was 4,5 maand toen ik zwanger bleek maar hij was zooo gewenst en is zooon lief kind nu! De reactie bij de eerste van mijn vader was al van tsjaa getrouwd he dat had ik wel verwacht... na een paar maanden draaide hij wel bij en hij is gek op zn kleindochter! Bij de tweede hield ik even mijn mond tot 3 maanden je kon het wel al zien maar hij dacht ze heeft vast veel gegeten of een opgezette buik! Toen ik het vertelde vond hij het nou nog net niet belachelijk! Nu al zo snel... ja maar pa ik voedt ze op niet jij...~! Nu hebben we bij de 3de bewust 9 maanden ontzwagert voor mijn lichaam en ook dat straks de jongste anderhalf is kan lopen als het goed is en iets meer zelfstandig is. Ik weet nog niet goed hoe ik het ga vertellen... krijg er al de zenuwen van... je hebt leuk nieuws bent er hartstikke blij mee maar de reactie van de ander.. tsja... Wel heb ik hele lieve vriendinnen moslima's die er een andere kijk op hebben ze zijn super blij voor me vinden het fantastisch! Dan voel je je toch ook weer heel blij! Mijn schoonafamilie reageert wel heel leuk hoor... minder belangstelling heb ik niet gemerkt bij mn tweede ook misschien omdat hij van het andere geslacht is (niet meer als een meisje niet zo) maar gewoon iets nieuws! Nog even wachten met vertellen maar kan niet wachten om hun gezichten te zien