help ik krijg mijn oven niet meer schoon.....

Discussie in 'De lounge' gestart door sasje24, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    help....ik krijg mijn oven met geen mogelijkheid meer schoon!!!
    ik heb al hg oven spul gebruikt, heb muscle oven spul gebruikt!
    heb al bakje amoniak spul in oven gezet helpt ook niet :( nou nu weet ik het ook niet meer hoor..... het zit er niet ingetrokken ofzo maar het is denk ik iets van vet ofzo....maar het gaat er mooi niet meer uit :( iemand anders nog tips????

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    ik lees even mee, zit met hetzelfde probleem:)

3. Only me

Only me Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad, ik heb bij de supermarkt (AH) toen Mr. Muscle staalfix gebruikt...

Hij glimt de pan ehhh oven.. uit :D :D

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik heb wel eens gehoord dat een bakje water met een citroensap erin wonderen doet...

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb wel van musclu ovenreiniger en daar gaat het niet mee weg :( het is ook niet d ehele oven maar een grote plek...

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Dat gele spul wat je bij de Wibra kunt kopen is echt wondermiddel. elke vetplek gaat erdoor weg, ook aangekoekte. Ehm het heet dasty en dan de gele. Ook kan het helpen om een staalsponsje te gebruiken maar dat is denk ik niet voor elke oven geschikt?

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oke zal morgen ff de stad in lopen!

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat is rotspul hé? man.. het moet zelfs met handschoenen aan.. één grote chemische niet werkende troep :D

Citroen heeft hier wonderen gedaan. Succes ermee.

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja idd moet je dat met handschoenen aan doen..dus had wel verwacht dat het zou helpen :( maar helaas.....

10. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Mijn oven was ook niet meer schoon te krijgen. soort vet wat er ingetrokken leek van die donkere vlekken.
    Ik heb een metalen/alluminium?? geen idee wat voor spul het is. (gekregen bij een onwijs dure braadpan, dus moet goed zijn) gepakt en geschrobt. Hier gaat het mee af en ook het rooster werd er weer mooi schoon van. Wel eerst ingesprayd met een ontvettingsmiddel van ajax. Dit sponsje komt uit de kookwinkel maar is misschien ook wel ergens anders te koop maar dat weet ik dus niet.

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    staaat er geen naam op??

12. pijman

pijman Niet meer actief

wat echt geweldig werkt is de ovenreiniger van Prowin, ik kocht het eens op een party van een collega en het is ook nog eens niet zo chemisch als de andere producten in de handel. Even laten intrekken en je veegt de meest verschrikkelijk aangekoekte rotzooi ermee weg. Nu heb ik een nieuwe oven met wegbrandfunctie, brand hij op enorme temperaturen alles weg en kan je zo het as eruit vegen. Misschien iets om te onthouden voor een volgende oven :D

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Zoals al eerder genoemd.

Ik gebruik voor de oven altijd (gele) Dasty, verkrijgbaar bij de wibra. Werkt echt als een tierelier!!!

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ligt eraan wat voor materiaal je oven is, ik heb een combimagnetron en kreeg hem ook niet meer schoon, totdat ik spul van de buuf kreeg....echt het vloog eraf.
    Ik weet de naam zo niet meer van dat spul, maar als je nog wat zoekt dan geef ff een gil dan vraag ik even hoe het heet!!
    Het wibragoedje hielp bij mij ook niet.

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja ik heb ook een combi magnetron...en weet eigenlijk niet of ik die functie erop zit zoals hier hoven beschreven staat....zou je toch een buuf willen vragen wat het was??? :)

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Misschien domme vraag, maar voor de meiden die citroensap gebruiken. Zet je de oven dan aan of gewoon uit en dan een nachtje laten staan?
    Heb nu mn bakplaat buiten in de amoniak liggen, dat schijnt ook te werken, maar doe ik maar niet in huis voor de oven (stinkt als een gek).

Mijn volgende oven wordt in ieder geval een zelfreinigende oven...ideaal :D

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel

Ik zal het voor je vragen!!

18. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Yep hier ga ik ook voor kiezen.... ik HAAT ovens schoonmaken.... hebben ze ook niet zoiets bij afzuigkappen ;)

19. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja, schoonmoeders hahaha :D.

20. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmm dat wibra spul, dasty, werkt hier ook niet voor de oven hoor! Helaas...........

Deel Deze Pagina