Bi 2e zwsp, 3e zwsp ook?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lottel, Oct 8, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Hoi meiden,

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met bekkeninstabiliteit?

Ik heb bij onze 2e hier veel last van gehad, lange stukken lopen was echt een no go. Shoppen deed ik met de rolstoel bijv. Nu bijna een jaar na de geboorte van onze 2e heb ik er alleen nog last van tijdens m'n maandelijkse ellende en als ik te zwaar werk heb gedaan.

Hoe is bij jullie de 3e zwsp gegaan? Had je er toen ook zoveel last van of juist minder? En wat heb je toen gedaan waardoor 't minder werd bijv? Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Streepjespyjama

Sep 26, 2020
    39
    23
    8
    Female
    Hi Lottel!

Op dit moment ben ik zwanger van mijn 3e kindje, bijna 9 weken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik vanaf 12-13 weken bekkenklachten en is het met fysiotherapie en wat aanpassingen in mijn levensstijl gelukkig redelijk beheersbaar gebleven. Na de bevalling was ik snel hersteld en had ik er ook alleen tijdens mijn menstruatie last van.

Nu met mijn 3e zwangerschap, begon het helaas al met 7 weken, dus nog niet zo hoopvol... Ik heb nu weer fysiotherapie, tijdens de intake gaf mijn fysio aan dat de kans groot is dat de klachten wel wat heftiger kunnen gaan zijn dan de vorige keer. Dit omdat elke nieuwe zwangerschap weer een (zwaardere) belasting is voor je lichaam en ik al bekend ben met bekkenklachten.

Ik hoop het nu in zoverre weer beheersbaar te houden dat ik in elk geval nog redelijk pijnloos kan slapen. Ik merk dat als ik niet lekker slaap, de vermoeidheid de pijn erger maakt en ik er mentaal ook sneller chagrijnig van word :confused:

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook in een speciale groep voor zwangeren gesport, een aangepaste vorm van fitness. Dit was heel fijn om fysiek wat sterker te worden en op een veilige manier te sporten die mijn klachten niet zou verergeren. Helaas bestaat die groep nu niet meer, dus ik wil nu gaan zwangerschapszwemmen of via mijn eigen sportschool kijken of ze een aangepast programma kunnen maken.

Verder wandel ik vrij regelmatig, dan voel ik de pijn en stijfheid ook wat zakken. Het is nog een balans vinden van wat wel en niet kan, als ik te ver loop voel ik dat ook. De ene dag gaat wat beter dan de andere dag.

Share This Page