Na mijn vorige zwangerschap heb ik longembolien gehad. Dit was waarschijnlijk hormoon gerelateerd, of een gevolg van de keizersnede, of een combinatie van factoren...dat is hier niet helemaal duidelijk. Nu zou ik graag willen weten of er meiden zijn die ook longembolien of trombose na hun zwangerschap hebben gekregen en wat ze eventueel bij een volgende zwangerschap moesten, of konden doen om herhaling te voorkomen. En vonden jullie het "eng" om weer zwanger te zijn, of ging dat allemaal wel prima en heb je gewoon van je zwangerschap kunnen genieten? Uiteraard ga ik nog even langs bij de internist om ook nog dingen te vragen, de wens om nog een kleintje te krijgen is er, alleen is het allemaal wat beangstigend.
jeetje ! ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me dood eng om weer aan een nieuwe zwangerschap te beginnen ! heel dapper hoor heel veel succes
Een vriendin van mij heeft dit na haar eerste zwangerschap gehad, een longembolie Was een langdurige bevalling en uiteindelijk ook een keizersnede. 2 jaar daarna is zij weer zwanger geraakt en heeft preventief vanaf het begin van de zwangerschap tot 6 weken na de bevalling fraxiparine injecties moeten gebruiken. Alles is goed gegaan.